[winxp pro]theme/achtergrond aanpassen via batchfile

Pagina: 1
Acties:

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zoek een manier om dmv een batchfile de windows-vormgeving naar windows xp te zetten liefst met zilvere kleurencombinatie.We mogen op school namelijk wel de vormgeving wijzigen, maar na elke keer opnieuw aanloggen word windows terug gezet naar klassieke vormgeving en die is zo enorm saai :O

weet er iemand een oplossing om dmv een batchfiletje automatisch de vormgeving naar windows xp(liefst met kleurencombi zilver) te veranderen?alvast bedankt voor de tips :)

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

je moet ff een tool installeren die je wijzigingen in de registry bijhoud. die exporteer je en sla je op op bv een floppy. volgende keer aanloggen regfile mergen klaar.

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:47
Ik ben bang dat dat niet gaat werken.

Neem aan dat de instellingen gewoon niet in het profiel worden opgeslagen, en na een reboot krijg je gewoon weer de default settings.

Als je die settings in het register zou exporteren en weer importeren als je weer inlogt, dan moet je toch weer rebooten en dan zijn ze toch weer verloren gegaan :)

Kortom je raakt in een loopje denk ik :)

Probeer ermee te leven ;)

• Pinyin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-06-2025
Het is stukken omslachtiger om in c:\windows\system32 het bestand "desk" te openen via run as "beheer" om vervolgens elke keer dat ik aanlog dezelfde dingen te veranderen.beheer is een lokale adminaccount waarvan iedereen ondertussen het wachtwoord weet, alleen weet de sysadmin niet dat wij het weten anders had die het vast wel veranderd:p

na zo'n register-editorprogje hoef je geloof ik helemaal niet opnieuw te booten :+
ik probeer het a.s. woensdag gewoon even uit