Toon posts:

ASUS L5800 C notebook vragen

Pagina: 1
Acties:
  • 443 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Ik heb enkele vragen over de asus L5800C notebook.
Deze notebook heeft een SXGA scherm van 1400 * 1050.
De Specificaties:
----------------------------
15" SXGA+TFT
Pentium IV 2,66 Ghz
All-in-one (fdd)
ATI Radeon 9000 Gfx 64 MB VRAM
Power 4 Gear
5x USB 2.0
Firewire
Wireless LAN 801.11b
3 in 1 Cardreader build-in
Afmetingen 339x279x39 mm.(BxDxH)

512 Mb geheugen
40GB Harddisk
DVD/CD-RW Combo
Ethernet 10/100
S-Video TV out
IEEE1394
Int 56k modem
220v adapter

----------------------------

Vraag 1:

Ik wil de resolutie eigenlijk lager zetten, maar ik weet niet of dat nadelig is voor het scherm of voor de beeldweergave.
Kan iemand hier iets meer over vertellen?

Vraag 2:

De asus accu is gaat gemiddeld zo'n 1,5 -2 uur mee als ie vol is.
Deze is 4400 mA,volgens mij door de meeste notebooks gebruikt.
Zijn er ook accu's te koop die een langere werking hebben?

Vraag 3:

Als ik het scherm instel op de ideale resolutie van 1400 * 1050, dan kan ik maar op 60 Hz de instellingen vastleggen.

Dit vind ik vreemd omdat de lagere reoluties ook op 75 Hz kunnen evenals de opvolgende hogere resolutie van 1600 * 1200.

Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt

Mvg,

Endy

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1. Anders dan de native reso op een TFT geeft altijd vervormingen. soms wordt het blokkerig, anders wordt het een beetje uitgevaagd.

2. vraag het bij Asus, ik heb geen idee (maar een 4400mah en maar 1.5 uur is wel weinig. Mijn bak trekt 4 uur op een 4000mah).

3. Wat boeit de refreshrate op een TFT scherm? 60hz is meer dan zat. verschil tussen 60 en 75 is niet eens te zien.

enne, lees ook de fAQ even. grtz $user onder je posts zijn niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
hallo Terw_dan

Wat vraag 2 betreft,ik heb verschillende notebook meldingen vernomen waarin dit notebook de accu binnen 2 uur leegtrekt. Op asus site kan ik geen andere info hierover vinden, daarom dacht ik dat er misschien andere aanbieders van accu's op de markt zijn

De refresh rate kan ik in een hoge en lagere mode dan de native res wel op die 75 Hz zetten.
Als dat kan dan wil ik dat ook graag kunnen gebruiken ivm snelle beeldafwisseling als ik bv een spel erop speel

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 19:24:
hallo Terw_dan

Wat vraag 2 betreft,ik heb verschillende notebook meldingen vernomen waarin dit notebook de accu binnen 2 uur leegtrekt. Op asus site kan ik geen andere info hierover vinden, daarom dacht ik dat er misschien andere aanbieders van accu's op de markt zijn
ow, mijn fout. zie net pas dat je een desktop proc hebt. dan is je accu idd erg snel leeg
De refresh rate kan ik in een hoge en lagere mode dan de native res wel op die 75 Hz zetten.
Als dat kan dan wil ik dat ook graag kunnen gebruiken ivm snelle beeldafwisseling als ik bv een spel erop speel
Mwah, dat maakt niet uit. ik kan mijn TFT ook op 75 zetten maar dan gooit hij hem ook op 60hz.

het is niet zo zeer de refreshrate die uitmaakt in jouw geval, maar je responsetime van de monitor.

Verwijderd

Topicstarter
ok dan ben ik er wel uit, ik zal het frequentieprobleem laten voor wat het is,misschien dat er zowiezo een keer een VGA driverupdate aankomst voor deze notebook.
thx voor de info!

Verwijderd

Ik heb een Asus L5800c notebook en wil het geheugen uitbreiden. Wie kan mij vertellen waar het geheugen zit en hoe ik de de case kan openen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 14:41:
Ik heb een Asus L5800c notebook en wil het geheugen uitbreiden. Wie kan mij vertellen waar het geheugen zit en hoe ik de de case kan openen?
Het geheugen zit meestal of onder een klepje aan de onderkant van je notebook. Of het zit onder het keyboard. Gewoon kijken hoe je je notebook open kan maken, vaak is dit met een paar schroefjes al te doen :)
Pagina: 1