Toon posts:

Meerdere boxen op een stereo toren

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi daar,

Ik heb een stereotoren met standaard 2 boxen ( standaard erbij gekregen dus ) echter nu is mijn vraag of ik het ook ken uitbreiden met meerder boxen?

Zoals ik ken zien zou het niet mogelijk zijn (maar ik ben ook een hifi noob zeg maar :D )

Foto's

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nightvision/foto1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nightvision/foto2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nightvision/foto3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/nightvision/foto4.jpg

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

daar kan je volgens mij zo'n verdeel stationnetje op zetten, maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

ik heb vroeger op mijn ouwe ragapparatuur altijd 2 boxen in 1 uitgang gepropt gaat ook meestal wel goed, maar is niet aan te raden. :9

Verwijderd

Topicstarter
Eh toevallig een pic van zo'n eventueel verdeel stationnetje ?

• tweak_freak
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

tweak_freak

#######->

by handyman hebben ze maar deze zijn vrij prijzig maar er kunnen er 8per kanaal op

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
Als je neit te zware speakers hebt gewoon 2 speakers in 1 gaatje rammen, werkt best.
Wordt de weerstand wat minder, maar maakt niet zoveel uit.
Niet te hard gaan knallen, dan kan je versterker het niet meer aan. Maar probeer het eens zou ik zeggen. Ik heb t ook vaak gedaan.!

Verwijderd

Topicstarter
Ah okee ik zal dat dan ook eens proberen.

Echter nog 1 vraag als ik dus mijn stereo toren op de scart aansluit he, ( verdeler ) en ik speel een dvd af in de dvdspeler hoor ik het geluid niet via de Stereo toren iemand een id ( ja noob ja :D )

O ja en hoe heet zo'n verdeel station in de technische zin ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 10:25 ]

Verwijderd

DVDspeler aan de AUX aansluiten. Gewoon met van die (rood en wit) tulp stekkertjes.
Heb ik gedaan met een DVDspeler en een oud minisetje ipv. het geluid via een mono tv te laten komen. Werkt perfect!

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:52

pmeter

Poes!

Ben eigenlijk benieuwd. Moeten deze twee luidsprekers dan parallel of in serie? Mijn Sony Receiver str-D365 heeft 4 uitgangen (2 per kanaal), maar zet ze in serie. Dit weet ik omdat speaker A stopt als ik speaker B los trek.

Dus: twee luidsprekers op in ingang in serie of parallel aansluiten?

Verwijderd

doe maar parralel , en doe het kalm aan met de versterker

Verwijderd

Audiofiel gezien kun je beter een andere versterker kopen met meerder uitgangen. Hoeft niet duur te zijn. Op de betere 2e hands sites is genoeg te vinden.

Maar wat wil je er eigenlijk mee? Meer volume? Betere verdeling in een ruimte? enz....

Verwijderd

dat kan makelijk ik heb zelfs een keer 8 of negen boxen op een versterkertje van 2 x 25 watt gehangen en die werkt top op de dag van vandaag perfect.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 18:56:
dat kan makelijk ik heb zelfs een keer 8 of negen boxen op een versterkertje van 2 x 25 watt gehangen en die werkt top op de dag van vandaag perfect.
Wat ik me dus afvraag wat het nut hier van is? Waarom willen mensen toch zo graag meerdere boxen (met uitzondering van surround opstellingen) Wat is hier het voordeel van? Als je het mij vraagt vind ik dit persoonlijk dikke onzin.... :?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 18:58:
[...]

Wat ik me dus afvraag wat het nut hier van is? Waarom willen mensen toch zo graag meerdere boxen (met uitzondering van surround opstellingen) Wat is hier het voordeel van? Als je het mij vraagt vind ik dit persoonlijk dikke onzin.... :?
Tsja ik kan (ook) alleen maar het surround geluid verzinnen.. Klinkt toch altijd mooier als het geluid van meerdere kanten komt, imo :)

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.