Toon posts:

[ReiserFS] Rebuild Tree werkt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai :)

Ik heb dus net Gentoo geinstalleerd O-) Ik heb dus nu 1 dag lopen compilen en alles lijkt tip top. Eerst wat kleine probleempjes met booten (door dev/hda3 in te tikken in GRUB ipv /dev/hda3) :D maar dat was al snel opgelost. Daarna kreeg ik hem een keer geboot met de melding dat alles read-only was. Niet al te goed dus. Na een reboot gaf hij aan dat mijn partitie corruptions had en dat er een rebuild-tree nodig was. Ik mijn install-cd van Gentoo er weer in gedaan:

reiserfsck --rebuild-tree /dev/hda3

Na een minuutje of 2 pruttelen was het klaar. Weer gereboot, maar hij BLIJFT aangeven dat er een rebuild-tree nodig is. Doe ik iets heel erg verkeerd? :X

Volgens reiserfsck --check /dev/hda3 zijn er geen corruptions op mijn partitie. Ik gebruik de kernel-2.4.20-gaming-r3, daar zou die ReiserFS implementatie toch goed in zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 18:39 ]

Verwijderd

Probleem heb ik ook is gehad......veel gekl**t, maar daarna een nieuwe install.
Dit is precies een van de redenen dat ik van reiserfs ben afgestapt... (xfs rulez! ;) )

• writser
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-04 21:40
Staat je "boot" directory ook op je reiserFS partitie?

volgens de handleiding van Gentoo moet je dan bepaalde opties meegeven aan je
kernel of iets in fstab zetten oid. Misschien heeft het daar mee te maken? :?

Onvoorstelbaar!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:04
Heb je stomtoevallig tijdens de installatie de partitie-indeling op je harddisk gewijzigd en daarna niet gereboot voordat je verder bent gegaan?

Verwijderd

dma/lba instellingen misschien anders? hdd defect? fs ook gemaakt onder die 2.4.20 kernel?

Verwijderd

Topicstarter
Argh, het is nog erger: Een leipe typo in mijn fstab. noauto => noato. Shoot me.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 22:12:
Argh, het is nog erger: Een leipe typo in mijn fstab. noauto => noato. Shoot me.
Raar dat je dan een dergelijke error krijgt :? Maar in ieder geval mooi dat het is opgelost :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1