be6 of be6-2

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:51
Wat is het verschil tussen die dingen?

- In ieder geval: prijs gem. 50 gulden meer voor rev. 2
- verder nog: 1 isa slot minder
- verder wat?

(misschien al een keer eerder gevraagt maar kon het niet vinden)

Verwijderd

Die BE6II heeft zeer geavanceerde overklok mogelijkheden.
Je kunt de FSB per stappen van 1MHZ omhoog of omlaag zetten.

Als je dus van overklokken houdt is dit een ideaal moederbordje.

Greetz, Dyanamikert.

• Koen_R
Ik dacht dat dat bij de gewone be6 ook kon maar misschien heb ik het mis...

Wie is trouwens de officiële importeur van Abit? Ik dacht acal (www.acal.nl) zoals in me C!T stond maar kan op hun site niks erover vinden. Hoe zit het trouwens met ondersteuning van dit boardje onder Windows NT4 Workstation?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

BE 6 kan niet met stappen van 1 MHZ :-(
IK heb er zelf ook een, maar wel mooi stabiel!

Verwijderd

Het grootte verschil is Softmenu II (BE6) versus Softmenu III (BE6-II). Voor de rest zou je eens bij Abit kunnen kijken...

ABIT’s BE6-II is different in three ways from its predecessor: SoftMenu™ III instead of Soft Menu™ II, DIP switches, and finally, 1 ISA slot instead of 2.

“Soft Menu™ III allows you to squeeze the last drop from your CPU. Along with the
standard frequency intervals, it allows you to reach 200MHz at 1 MHz intervals. It has a
total of 119 different frequency settings, and multipliers up to 8x are supported. That is, from the BIOS, the PCI clock multiplier can be set by 1/3 or Œ, and the AGP clock
multiplier can be set by 2/3 and 1/1.”

Of course we don’t know what kind of nut will try 200 MHz...

• Koen_R
maar zijn die opties het nou waard, zo'n 50 gulden??? Dat overklokken vind ik niet echt heel belangrijk en dat met die ISA sloten ook niet. Zit er nog verschil in stabiliteit, omdat de BE6-2 misschien een nieuwer BIOS heeft???

• MP3-Junky
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zou wel voor de BE6 II gaan..

Je kan hier nl. ook het AGP-voltage mee verhogen...Handig voor G-force en de daaropvolgende generaties..Die zullen dat wel nodig hebben
Pagina: 1