Toon posts:

Moederbord hoeveel printpoorten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af hoe ik erachter kom hoeveel printpoorten dit moederbord heeft:
http://www.asus.com/produ...et478/p4c800/overview.htm

Ik wil namelijk een moederbord hebben met 2 printpoorten (LPT1).

Alvast bedankt

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:28
euh een mobo heeft coh standaard maar 1 lpt poort?
is usb geen optie?

Strava | AP | IP | AW

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:54
of een extra pci-kaartje die een lpt poort heeft

Tijd van werken, tijd van rusten

Verwijderd

Paralelle poorten zit d'r eigenlijk altijd maar één van op. Maar het is een door te lussen standaard (wel eens onder een zeker OS wat geen USB ondersteunt 2 HP Scanjet 5200C scanners + 1 printer op een poort gehad)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:25
moederborden met 2x printerpoort kom je niet veel tegen in de normale consumenten markt.

Gelukkig heb je voor 16€ wel een pci kaartje, sweex heeft die dingen geloof ik, vorige week eentje van hun geleverd aan een klant (had er eentje besteld de week ervoor).

p4c800 heeft ook gewoon 1 printerpoort

• Arnaud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:25
Dit moederbord heeft 1 paralelle poort. Dit wordt vaak de printerpoort genoemd en heet dan LPT1. Een eigenschap van paralelle poorten is dat ze niet door te lussen zijn (serieel is dat nou juist wel), maar met een truukje werkt dat soms wel.

Voor 2 tientjes koop je een pci-kaartje met een extra paralelle poort die dan natuurlijk ook als printerpoort (LPT2) te gebruiken is.

Op zo'n high-end moederbord als dit komt vast ook een redelijk high-end systeem te draaien. Misschien is het mogelijk om 1 van de printers ook op USB aan te sluiten, dat is ook wat meer van deze tijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Arnaud op 03-10-2003 18:24 . Reden: USB-optie toegevoegd ]

• cypher21
  • Laatst online: 09-02 10:02
(bijna) alle nieuwe mobo's hebben idd maar 1 lpt poort, veel ook geen meer trouwens, die pci kaartjes zijn vaak wel IRQ-conflict gevoelig, heb vanmiddag nog met een pctje lopen spelen waar bijna alle pci sloten vol zaten met andere kaartjes om zo;n ding aan de praat te krijgen

maaruh, wat ik me afvroeg is waar heb je in hemelsnaam 2 lpt poorten voor nodig, die dingen zijn TRAAAAAAAAAAG

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt iedereen voor zijn reactie, informatique probeerd me dus te flessen. en dus zal ik nog een pci kaartje bij moeten bestellen. 8)7

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

cypher21 schreef op 03 oktober 2003 @ 18:30:
(bijna) alle nieuwe mobo's hebben idd maar 1 lpt poort, veel ook geen meer trouwens, die pci kaartjes zijn vaak wel IRQ-conflict gevoelig, heb vanmiddag nog met een pctje lopen spelen waar bijna alle pci sloten vol zaten met andere kaartjes om zo;n ding aan de praat te krijgen

maaruh, wat ik me afvroeg is waar heb je in hemelsnaam 2 lpt poorten voor nodig, die dingen zijn TRAAAAAAAAAAG
Printer en LCD B)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Je kan ook voor een printer over USB gaan :P dan heb je je printerpoort nog mooi vrij voor je LCD'tje :)

• cypher21
  • Laatst online: 09-02 10:02
ow ja 8)7 niet eens bij nagedacht

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

er zijn ook USB->paralel converters
kwenie of dat een beetje lekker werkt, maar et is een optie

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 18:34:
Je kan ook voor een printer over USB gaan :P dan heb je je printerpoort nog mooi vrij voor je LCD'tje :)
Behalve als je al een printer hebt natuurlijk ;) Mijn LaserJet 4si bijvoorbeeld ga ik echt niet vervangen, geen zin om met 50 kilo te sjouwen :)

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb eventueel nog wel twee van die pcikaartjes liggen. Voor een 'goed' bod zijn ze voor jou. En ja, ik weet dat dit eigenlijk niet mag maar het is wel lekker makkelijk.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 18:38:
[...]

Behalve als je al een printer hebt natuurlijk ;) Mijn LaserJet 4si bijvoorbeeld ga ik echt niet vervangen, geen zin om met 50 kilo te sjouwen :)
usb naar printerpoort convertor :)
ken het probleem, heb hier een laserjet III :P
Pagina: 1