Nieuwe kabeltjes?

Pagina: 1
Acties:

• TheGHunter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-04 00:42
Okee dit is mijn probleem:

Ik heb n Creative SW320 2.1 boxensetje + subwoofer. Nu heb ik t vervelende probleem dat mn hond aan de kabels geknaagd heeft :( resultaat: hij doet dus helemaal niks meer.
Nu zijn 2 kabeltjes dus doorgebeten: 1 boxkabeltje van de subwoofer naar het boxje en 1 kabeltje van de pc naar de geluidsschakelaar. Nu heb ik ze geprobeerd te repareren, de beschadigde stukjes uit de kabeltjes gehaald en de kabel met een kroonsteentje weer aan elkaar gezet. Maar nu werkt t dus nog steeds niet :(. En ik zou zo 123 niet weten hoe ik t zou moeten oplossen, aangezien alles gewoon weer met elkaar in verbinding staat en t dus gewoon zou moeten werken.

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
als je alles weer in verbinding hebt gebracht, dan ligt je probleem dus ergens anders.
Software?

• TheGHunter
Triple-D schreef op 03 oktober 2003 @ 18:40:
als je alles weer in verbinding hebt gebracht, dan ligt je probleem dus ergens anders.
Software?
Nee want de software werkt met mn koptelefoon gewoon.

• TheGHunter
Nu heb ik niet zoveel verstand van kabeltjes ed, maar ik zie nu ook dat t kabeltje zeg maar uit 4 delen bestaat. 1: de buitenkant (zacht plastic ) 2: koperen draadjes 3: een plastic omhulsel 4: koperen draadjes in de kern van t draadje.

nu maken dus de buitenste ring draadjes weer verbinding met elkaar, maar die draadjes in de kern krijg je dus nooit meer aangesloten met elkaar. Zou t daar aan kunnen liggen misschien?

Verwijderd

Dat klinkt als een COAX kabel die heeft hij denk niet voor zijn speaker set :p

• TheGHunter
Mja kheb dr dus nie veel verstand van, maar dat is toch echt wat er in die kabeltjes zit :)
Speciale Creative dingen ofzo?

Verwijderd

Ik denk dat de 2 draadjes contact met elkaar hebben gehad en dat er zo kortsluiting is ontstaan, waarschijnlijk doet hierdoor de subwoofer uitgang niet meer.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31
Nu heb ik ze geprobeerd te repareren, de beschadigde stukjes uit de kabeltjes gehaald en de kabel met een kroonsteentje weer aan elkaar gezet
nu maken dus de buitenste ring draadjes weer verbinding met elkaar, maar die draadjes in de kern krijg je dus nooit meer aangesloten met elkaar. Zou t daar aan kunnen liggen misschien
Heb je nu wel of niet alles weer met elkaar verbonden? Als je maar de helft met elkaar verbindt is het natuurlijk voor de hand liggend dat het niet gaat werken :P

• TheGHunter
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 18:54:
Ik denk dat de 2 draadjes contact met elkaar hebben gehad en dat er zo kortsluiting is ontstaan, waarschijnlijk doet hierdoor de subwoofer uitgang niet meer.
Als dat zo is zou t wel k*t zijn :(

Iemand nog een positieve suggestie over wat t zou kunnen zijn? Ik vind deze suggestie nou niet echt leuk namenlijk :P

• TheGHunter
Raymond schreef op 03 October 2003 @ 18:55:
[...]

[...]

Heb je nu wel of niet alles weer met elkaar verbonden? Als je maar de helft met elkaar verbindt is het natuurlijk voor de hand liggend dat het niet gaat werken :P
Mja maar die binnenste draadjes krijg je niet aan elkaar, is te klein, te iel om nog te kunnen verbinden

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Sick Nick

Drop the top!

Die moeten wel verbinding hebben, da's de plus van de draad. De andere (de buitenste dradenring) is de min, de massa.
Wat je dan ff kan doen is de draden even afstrippen en goed met elkaar verbinden. Dus eerst binnenste goed verbinden (solderen), dan isolatietape eromheen, dan de buitenste ring eromheen doen en dan weer isolatietape.

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Als het een coaxiale kabel is (bijv tv kabel) dan moet juist de kern worden aangesloten. Het net van draadjes eromheen is je aarde(ground, min-pool, hoe je het ook wil noemen). Je moet die dus allemaal netjes aansluiten anders gebeurt er niet veel.

edit:

er was iemand mij voor :P

[ Voor 9% gewijzigd door nhimf op 03-10-2003 19:00 ]

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Waarom schroef je niet alles open en soldeer je overal nieuwe draden aan? Een soldeerbout is goedkoper dan een nieuwe speakerset.

Verwijderd

TheGHunter schreef op 03 October 2003 @ 18:56:
[...]

Als dat zo is zou t wel k*t zijn :(

Iemand nog een positieve suggestie over wat t zou kunnen zijn? Ik vind deze suggestie nou niet echt leuk namenlijk :P
Ik hoop het ook niet voor je, maar het zou goed kunnen.
Ik heb namelijk wel eens met een casefan per ongeluk de 2 kabeltjes tegenelkaar gehouden en toen was de aansluiting van me fan op me moederbord ook stuk.

• TheGHunter
Okee thnx voor reacties, ga ik dat maar es proberen.

Leuk is dat, draadjes van een kwart milimeter helemaal ontrafelen en vastsolderen :X

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:31
TheGHunter schreef op 03 October 2003 @ 18:57:
[...]

Mja maar die binnenste draadjes krijg je niet aan elkaar, is te klein, te iel om nog te kunnen verbinden
Dus?

Het zal je versterker een rotzorg zijn hoe moeilijk jij het vindt. Als je het niet aansluit, werkt het niet 8)7
Wat dacht jij dan? Omdat het zo lastig is aan te sluiten, dat dan door tovenarij het signaal vanzelf maar naar je luidsprekers gaat?

[ Voor 31% gewijzigd door Raymond op 03-10-2003 19:02 ]

Verwijderd

TheGHunter schreef op 03 October 2003 @ 18:56:
[...]
Uhmmm ja door de adem en het slijm van je hond zijn de aders spontaan gaan roesten en oxideren.
Strip ze opnieuw aan en klaar 8)7

Maar nu ff serieus kan je ze niet proberen te solderen.
Kroonsteentjes of Kroonklemmen zoals ze tegenwoordig heten kan je beter niet gebruiken bij hele kleine / dunne draden, ze schieten dan vaak naast het schroefje.
Zit er misschien niet een stukje isolatie tussen de schroef ipv. koper ?

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Als je even beschrijft wat voor kabels het zijn, waarschijnlijk niks spectaculairs. En dan fiets je namelijk even naar de electronica zaak en koop je gewoon nieuwe, ipv die dunnen coax kabeltjes met kroonsteentjes aan elkaar te gaan hangen :). Dat doet het namelijk een week en dan ligt het weer los -> geen goede oplossing.
En je oude kabels geef je gewoon aan je hond (wel ff de ene kant in het stopcontact steken :+ ).

Wat betreft die sub output, die is echt niet meteen stuk hoor als je die kortsluit.
Pagina: 1