Toon posts:

Een goede soundcard nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een goede soundcard nodig, want die ik nou heb heeft niet eens een equalizer in de settings :S

Het mot dus een equalizer in de settings hebben (want ik heb een 500W RMS subby staan ;))

Goed geluidskwaliteit (Geen 15 euro 5.1 ding)

Liefst onder de 250 euro :P

PS: geen creative, spreek uit ervaring ;)

Verwijderd

Ik heb pas een creative audigy 2 aangeschaft en er komt toppie geluid uit, maar als je geen creative wil en een beetje kwaliteit wil overhouden kun je misschien nog wel bij hercules of terratec kijken. Met alle mogelijkheden blijf je wel ruim onder de 250 lieve eurotjes

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:00

Sick Nick

Drop the top!

Wat heeft een equalizer te maken met een subwoofer? die heeft als het een goede is wel ingebouwde filters en instellingen.

Als je goede kwaliteit wilt moet je denken richting de professionele dingen zoals M-Audio kaarten. Rond de 250 euro zit je dan op een M-Audio 44, da's best leuk speelgoed. Hoge signaal/ruis verhouding, 24/96 interne verwerking als het goed is. Verwacht geen EAX enzo, daar zijn die dingen niet voor gemaakt.

[edit]

http://www.m-audio.net/products/m-audio/delta44.php

Deze dus
Delta 44 Specifications:
• 4x4 24-bit/96kHz full-duplex recording interface.
• PCI Host card with external audio break-out box.
• 4x4 analog break-out box accepts balanced or unbalanced connections on
• 1/4" TRS jacks.
• Analog I/O configurable for +4dB and -10dB signal levels.
• Measured D/A specs: 103dB (A-weighted) dynamic range, 0.0015% THD @ 0dBFS.
• Measured A/D specs: 99dB (A-weighted) dynamic range, 0.0023% THD @ 0dBFS.
• All data paths support up to 24-bit/96kHz performance
• Powerful digital mixing, routing and monitoring capabilities.
• Drivers for Mac, Windows, NT, Linux, and more
Afbeeldingslocatie: http://www.m-audio.net/products/m-audio/images/delta44_lrg.jpg

[ Voor 54% gewijzigd door Sick Nick op 03-10-2003 17:55 ]

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 17:44:
Het mot dus een equalizer in de settings hebben (want ik heb een 500W RMS subby staan ;))
De reden van deze 'want' ontgaat me.

Ik heb ook een sub, maar waarom moet ik dan per se een equalizer?

Ik heb een moederbord met NForce2-chipset, en de geluid-driver biedt een equalizer, die ik lekker heb uitgeschakeld :P

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

Vortex 1/2 _/-\o_ .

Er is geen beter kaart dan die, vooral als je versterker analoog op de geluids kaart wilt aansluiting.

De meeste andere geluidskaarten veroorzaken ook zo polp waneer je pc aan/uit zet wat erg slecht voor je boksen is.

Verwijderd

Topicstarter
Hoezo? Als ik die alle balkjes in de EQ omlaag gooi klinkt het beter... vraag me nie waarom...

Oh, ff over die m-44, klinkt leuk, maar ik wil wel graag a3d / eax enzo hebben :(

wat ik wil is simpel, gewoon leuke dreunen, zodat alles wat leuker klinkt, lekker zo'n atoombom gooien in C&C Generals; Zero Hour, dan mot mijn huis in elkaar storten!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:23

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dan moet je eens gaan kijken/luisteren naar een Terratec Aureon Sky of Space. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Verwijderd

Ik kom niet meer bij... :)

Zet dat EQ-gedoe maar uit je hoofd. Als je graag games speelt, koop dan gewoon een creatice/terratec/etc. De (semi)-profi kaarten geven beter geluid, maar zijn niet geschikt voor wat jij wilt. En creative is zo slecht nog niet... voor games e.d. dan.

Verwijderd

Topicstarter
Zal wel ff een Terratec Aureon Sky / Space checkû, thnx MST_Morpheus ;)

Verwijderd

idd terratec space :), alleen winamp doet een beetje vaag, als je wat met winamp afspeelt, gaat een ander proces (system) ineens 8-12% van je cpu belasten :(.

Verwijderd

M-Audio Revolution 7.1.

Deze heb ik in mijn divx-bak (ook met sub eraan) Je kunt zeer veel instellen.
Voldoet aan zowat alle game-surround-modussen.

Geluidkwaliteit van de DAC en de ADC zijn zeer goed.

http://www.m-audio.com/pr...umer/revolution_page1.php
Pagina: 1