Wel, omdat ik interesse heb voor PIC's en dat soort zaken, zou ik graag een projectje willen doen, ik leg ff kort uit wat mijn bedoeling is:

Ik maak een 'controlbox', welke ik aansluit op de parallelle poort, op de controlbox zit een aansluiting voor een joystick. in de controlbox zit het 'bakje' van de radiogeleide auto verwerkt.
De controlbox zou moeten werken met een PIC zoals de 16F628
de PIC zou moeten eerst en vooral moeten kijken of op de joystickpoort een joystick is aangesloten.
Is dit WEL zo, zou de controlbox de bewegingen van de joystick moeten doorvoeren naar de zendmodule van de auto, dus dit eventueel via transistors. Bovendien moet de PIC de bewegingen van de joystick ook naar de parallelle poortzenden, zodat zelfgeschreven software de beweging kan tonen op het scherm. Wanneer de joystick NIET is aangesloten, zou de PIC moeten kijken naar signalen op de parallelle poort, daarop kan ik via een programma dat ik zelf wil schrijven de auto besturen.
Eventueel zou het leuk zijn moest het programma de bewegingen van de auto kunne recorden, zodat eerder uitgevoerde en opgenomen 'moves' later kunnen worden afgespeeld.
Natuurlijk zou de auto voorlopig enkel voor/achter/links/rechts of gecombineerd moeten kunnen rijden.
Nu; dit roept enkele vragen op...
Eventueel kan ik later wanneer is echt begin, een EiP openen (Electronics in Progress)

Ik maak een 'controlbox', welke ik aansluit op de parallelle poort, op de controlbox zit een aansluiting voor een joystick. in de controlbox zit het 'bakje' van de radiogeleide auto verwerkt.
De controlbox zou moeten werken met een PIC zoals de 16F628
Is dit WEL zo, zou de controlbox de bewegingen van de joystick moeten doorvoeren naar de zendmodule van de auto, dus dit eventueel via transistors. Bovendien moet de PIC de bewegingen van de joystick ook naar de parallelle poortzenden, zodat zelfgeschreven software de beweging kan tonen op het scherm. Wanneer de joystick NIET is aangesloten, zou de PIC moeten kijken naar signalen op de parallelle poort, daarop kan ik via een programma dat ik zelf wil schrijven de auto besturen.
Eventueel zou het leuk zijn moest het programma de bewegingen van de auto kunne recorden, zodat eerder uitgevoerde en opgenomen 'moves' later kunnen worden afgespeeld.
Natuurlijk zou de auto voorlopig enkel voor/achter/links/rechts of gecombineerd moeten kunnen rijden.
Nu; dit roept enkele vragen op...
- Is het te controleren of er al dan niet een joystick is aangesloten?
- Zijn de signalen van een joystick vrij standaard, zodat ik makkelijk kan analyseren welke (voor/achter/links/rechts) commando's worden gegeven?
- Is het wel mogelijk op met een PIC16f628 en/of een PIC16f84A deze schakeling te maken?
- Is het mogelijk om eventueel op de een of andere manier de draaiingen van de wielen (links/rechts) later zonder al te veel veranderingen soepel te laten werken? dus dat ik op de een of andere manier de wielen traploos kan draaien?
- Is het mogelijk om gegevens uit de paralelle poort te lezen en deze in een "routefile" te schrijven zodat ik deze moves achteraf kan laten herhalen door de computer zonder dat ik er zelf iets aan doe. Ik bedoel dan een file die er bijv. zo uitziet?
4 sec vooruit
3 sec rechtsvooruit
1 sec stop
5 sec achteruit
1 sec stop
10 sec rechtsachteruit
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 21:19 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
(15 pin D-sub female op de computer)
(15 pin D-sub male aan de kabel)