Toon posts:

Temperatuur probleem 72 graden

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ha mede tweaker,

Ik zit met een probleempje, ik hbe een MSI I815E-pro met een 866 met een golden orbje, de tempratuur zit normaal op de 42 en als ik ga rippen geeft het progje in ene keer in 2 sec 72 weer klopt dit wel en is dit niet beetje te warm?? :(

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Gebruik Arctic Silver koelpasta ofzo, en goed monteren die heatsink, als ie er maar half opzit dan heb je het al.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

check eerst ff of ie wel goed contact maakt en smeer er wat koelprut op!

Verwijderd

Topicstarter
ja hij zit er echt goed strak op en heb hele zaterdag met koelprut lopen kutten maar hij zit nu op de 42 idle is dat te hoog dan? is moeilijk te zien op socket 370 of ie goed contact maakt.

het is geen artic silver is me beetje te duur en met gewoon meot ie het ook doen lijkt me

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Lijkt er toch op dat die Golden Orb niet
helemaal lekker zit. Je zou trouwens met je hand (voorzichtig) kunnen controleren of die Orb echt wel zo heet is. Mischien is die temperatuurmeter niet te vertrouwen.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik hbe aan de koeler gevoeld, maar die is helemaal niet war heel klein beetje lauw maar dat is normaal volgens mij, als ik 'm als ie aan staat naar beneden druk geburt er ook nix hij zit er strak op volgens mij? echt ik snap er nix van waarom de temperatuur zo oploopt.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Tsja, als die Orb zelfs niet warm wordt (natuurlijk wel een paar minuutjes laten draaien die CPU) dan denk ik toch dat hij geen contact maakt met die processor. Zit hij wel recht op die CPU?
Probeer eens die Orb zonder koelprut te monteren, zo kan je veel beter zien of hij netjes recht op die CPU zit (zonder die PC op te starten). En als je het niet goed kan zien zou je dat Mobo eens moeten losschroeven, dat is de enige manier om goed te zien of die Orb wel goed past.

PSN-id: Chrasher

Verwijderd

Topicstarter
Ah dat zou echt shit zijn heeele pc uit elkaar, maar echt gek want in m 'n bios geeft ie idle 60 graden aan!

:(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
dat geflip van temperatuur da kan aan 2 dine liggen

- geenof te weinig koelprut ertussen

- temp sensor werkt niet goed

- je orb maakt niet volledig contact met core

zal wel 2de zijn want je hoort wel vaker dattie orb er met veel kracht op moet. dat clipsysteem van bv fkp32 rules

Verwijderd

Haal anders bji blokker een temp sensor (15 piek) en plak die erop en kijk of 'ie echt zo heet is.

succes
Mudman

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar was ik weer heb net systeem uit elkaar gehaald en koeler zonder koel prut er op gezet, en hij maakt dan goed contact, ik hbe er weer prut op gedaan, en weer gekeken en hij zit er echt goed op. Als ik nu in m 'n bios kijk bij opstarten, geeft ie al een cpu temperature van 66 graden als ik dan ff het fanetje van de orb er uit ruk loopt ie heeeel langzaam op, bij mijn weten is de censor dan nog goed? ik word er echt gek van. Zou artic silver echt zoveel schelen?

P.s. in windows varieert de temperatuur ook heeel erg snel als ik 'm aan zet met rippen dvd of mp3 maakt niet uit schiet ie echt van 40 graden (dat geeft ie in windows aan?? :?)
naar in ene keer 70 graden, als ik 'm een tijdje aan laat staan, voelt de orb niet echt warm.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Ennuh,

Staat ie misschien niet op Fahrenheit?

* worsie wil neo222's intelligentie niet in twijfel trekken hoor, maar daar lees je zo overheen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nee zou inderdaad kunnen maar dan is 40 graden idle ook beetje gek (zou wel beterr zijn *D)

Nee ik zelf denk dat de censor kapot is , ik hbe hier wel nieuwe censor, maar waar kan ik 'm het best opplakken op de core vlak naast de cpu??

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Op de core naast de processor??? Dat gaat niet lukken. :P

Je moet de sensor op de processor plakken, zo dicht mogelijk bij de core. Als ie niet op de proc past door bv een lomp grote koeler >:) dan moet je hem op de heatsink plakken, zo dicht mogelijk bij de processor en uit de airflow van de koeler.
Pagina: 1