Ik heb een query in VB waarmee ik bepaalde zaken uit een tabel wil filteren die tussen 2 data zijn ingevoerd.
BETWEEN #3-9-2003# AND #3-10-2003#
Bovenstaande is een deel van de query. Wat is nu het probleem, als ik deze query in access kopier (de gegevens worden uit de access database gelezen doormiddel van deze query) dan krijg je dit:
Between #9-3-2003# And #10-3-2003#
resultaat is natuurlijk dat niet de juiste gegevens worden weergegeven. Acces zet de structuur van de datum in een andere volgorde. Hij draait de dagen en maanden om. Wat kan ik hier aan doen?
De eigenschappen van het datum veld in de access tabel zijn als volgt:
datum/tijd -> en het invoer masker = "dd"-"mm"-"YYYY"
De data die ik in de data veld invoer zijn ook volgende de dd-mm-YYYY opmaak. Hoe kan ik voorkomen dat access de datum in de query op eigen houtje gaat omdraaien.
BETWEEN #3-9-2003# AND #3-10-2003#
Bovenstaande is een deel van de query. Wat is nu het probleem, als ik deze query in access kopier (de gegevens worden uit de access database gelezen doormiddel van deze query) dan krijg je dit:
Between #9-3-2003# And #10-3-2003#
resultaat is natuurlijk dat niet de juiste gegevens worden weergegeven. Acces zet de structuur van de datum in een andere volgorde. Hij draait de dagen en maanden om. Wat kan ik hier aan doen?
De eigenschappen van het datum veld in de access tabel zijn als volgt:
datum/tijd -> en het invoer masker = "dd"-"mm"-"YYYY"
De data die ik in de data veld invoer zijn ook volgende de dd-mm-YYYY opmaak. Hoe kan ik voorkomen dat access de datum in de query op eigen houtje gaat omdraaien.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 16:38 ]