Toon posts:

[VB - Access] datum van vb query naar access?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een query in VB waarmee ik bepaalde zaken uit een tabel wil filteren die tussen 2 data zijn ingevoerd.

BETWEEN #3-9-2003# AND #3-10-2003#

Bovenstaande is een deel van de query. Wat is nu het probleem, als ik deze query in access kopier (de gegevens worden uit de access database gelezen doormiddel van deze query) dan krijg je dit:

Between #9-3-2003# And #10-3-2003#

resultaat is natuurlijk dat niet de juiste gegevens worden weergegeven. Acces zet de structuur van de datum in een andere volgorde. Hij draait de dagen en maanden om. Wat kan ik hier aan doen?

De eigenschappen van het datum veld in de access tabel zijn als volgt:
datum/tijd -> en het invoer masker = "dd"-"mm"-"YYYY"

De data die ik in de data veld invoer zijn ook volgende de dd-mm-YYYY opmaak. Hoe kan ik voorkomen dat access de datum in de query op eigen houtje gaat omdraaien.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 16:38 ]

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
Queries met data kun je het best in het formaat yyyyy-MM-dd HH:mm:ss doen, dat is een region onafhankelijk formaat namelijk ( een of andere ISO standaard notatie ).
De rdb vertaalt het dan zelf naar het goede formaat.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Verwijderd

Topicstarter
is het niet mogelijk om er voor te zorgen dat access de datum waarde in de query niet omzet naar een ander formaat. Deze oplossing heb ik het liefste omdat ik op heel veel plaatsen al werk met deze vorm van datanotatie. Ik zou dan erg veel aan moeten passen in de code van mijn programma.

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:33
Het idee is om alleen bij de invoer / uitvoer ( de presentatie ) van de data het formaat aan te passen, en in de tussenlagen altijd met dit vaste formaat te werken.

Geloof me, je blijft anders aan het kl**ten tot je er helemaal naar van wordt. ( Wat dacht je bijvoorbeeld van engelse / nederlandse windowsversies :) )

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.