Ik heb sinds kort een nieuwe HD, en omdat ik hem een beetje knudde erin had gezet, heb ik een surface test gedaan op beide HD's. Ze bleken allebei geen errors te bevatten, dus daar was ik wel blij om. Maar nu, net een paar minuten geleden, zat mijn pa in de meterkast te ouwehoeren, waardoor mijn PC plotseling uitging. Nou ben ik bang dat er misschien WEL bad clusters op zitten. Is dit mogelijk en moet ik dus weer voor de zekerheid een surfacetest uitvoeren of kan ik gewoon relax doorgaan en is er GEEN mogelijkheid dat door de plotseling uitval van de PC er een bad cluster is ontstaan?
nee, bij mij nog nooit gebeurd, dus gewoon vrolijk doorgaan
Een surfacetest kan geen kwaad, maar het kan wel weer een uur van mijn tijd kosten (heb een 60 gig) en die andere ook nog een kwartier erbij 
Dus... nouja, ik doe het wel als ik een film ga kijken ofzo, dan doe je toch nix met de PC...
Dus... nouja, ik doe het wel als ik een film ga kijken ofzo, dan doe je toch nix met de PC...
Verwijderd
"slaap"-t?Op zondag 03 december 2000 21:06 schreef _JGC_ het volgende:
Doe je toch terwijl je slaapt...
wa's da?
Verwijderd
Maak je niet druk... Van de week vloog bij mij de hele meterkast eruit.. Had 2 PC's op een 16A-zekering... Zekering naar de klote, huis helemaal donker...
Monteur erbij, meterkast weer geboot, en PC's voorzichtig aangezet... Gewoon doorstarten, gewone standaard scandisk-message en lekker werken...
Af en toe vergeet ik ook wel eens te aarden als ik in de kast zit te frotten... Sta ik even te stuiteren van de spanning maar tot zover nog niks kaputti...
Monteur erbij, meterkast weer geboot, en PC's voorzichtig aangezet... Gewoon doorstarten, gewone standaard scandisk-message en lekker werken...
Af en toe vergeet ik ook wel eens te aarden als ik in de kast zit te frotten... Sta ik even te stuiteren van de spanning maar tot zover nog niks kaputti...
Nee, meestal geen bad sectors, maar wel kans op lost clusters en cross-linked files. Zeker als je FAT-16 gebruikt en bezig was...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Pagina: 1