[W2k3 + Backup] Schedulen?

Pagina: 1
Acties:

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Een simpele vraag, ik ga een Seagate 20GB Travan inbouwen in een Windows 2003 Server, en heb net seaget gemaild of dat compatible was, en kreeg het volgende terug:

This drive is compatible with the backup applet built into Windows 2003 Server. The applet does not provide compression or scheduling under Windows 2003, meaning you will have a drive with only the native capacity. The included software is only for desktop operating systems such as Windows 2000 Pro.

Lijkt mij een beetje vreemd, want 2003 heeft toch standaard scheduling??? En compressie lijkt mij ook standaard (kan ik hier niet bekijken want die server staat bij een klant). Graag jullie hulp want leek me simpel maar het lijkt nu niet meer zo te zijn :S

Verwijderd

is het thuis? zo nee, wat moet je met een seagate schijf in een server?

• dog4life
  • Niet online
Het is voor een klein bedrijfje met 3 pc's en 1 server, en dit leek mij een simpele & goedkope oplossing. Als je voor DLT/DAT gaat kom je op minimaal het dubbele bedrag uit, en dat was ook niet de bedoeling.

Wat raad je dan aan? Aangezien er nog niets besteld is. De leverancier zei dat dit wel een goede oplossing was. Ook is er niet veel data, en is er een mogelijkheid om eens in de zoveel tijd een CD te branden en die te bewaren om later gegevens terug te halen. Het is de bedoeling dat de tapejes om de week overschreven worden.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

ik ken persoonlijk seagate travan niet. maar ik ken wel dds1t/m4 en dlt tapes. Ik zou toch voor een dds3 variant gaan. Niet alleen de data van de klant backuppen maar heb je uberhaupt al aangedacht om ook de server te backuppen? Dan krijg je toch redelijk wat data al. dds3 is wel duurdere oplossing lees ik via jou postings maar deze worden wel volledig ondersteund door windows 2003. Wat is duurder een goede backup oplossing aandragen of gewoon niet zeker weten of dat goedkope ding uberhaupt wel werkt onder windows 2003.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
dds3 is zo'n 600/700 euro + 9 euro p/bandje, is niet duur dus, zeker een aanrader -> neem een hp, 3 jaar garantie, gaat ie kapot, heb je de volgende dag een ander :)

slechte backup kost altijd meer :p

• dog4life
  • Niet online
In de server zit een schijf van 30GB, en die zal gebackupt worden (data + apps), en ik zit nu idd te twijfelen aangezien die dds tapejes blijkbaar wel spotgoedkoop zijn. Wat is eigenlijk het exacte verschil tussen dds & tape, ik dacht dat dds een nieuwere variant was

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

DDS is gewoon 4mm tape. DLT is grote tape AIT is 8 mm tape

DDS1 2gb-4 compressed.
DDS2 4gb-8 compressed
DDS3 12gb-24 compressed
DDS4 40gb-80 compressed

• HaveBlue
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-04 13:00
mutsje schreef op 03 oktober 2003 @ 20:23:
DDS is gewoon 4mm tape. DLT is grote tape AIT is 8 mm tape

DDS1 2gb-4 compressed.
DDS2 4gb-8 compressed
DDS3 12gb-24 compressed
DDS4 40gb-80 compressed
DDS4 20GB-40 compressed.
DDS72 36GB-72 compressed.

Even voor de duidelijkheid.

Travan is een backup oplossing voor de desktop. Daarnaast zie je het nog wel es bij Novell 3.12 servers die 10 jaar ingemetseld hebben gestaan in de backoffice ;) Als je echt spijkers met koppen wilt slaan moet je toch naar DDS4 toe. DDS72 is interessant maar nieuw en dus relatief duur.

Daarnaast zijn die DDS/DAT drives vaak beter ondersteund. De hele range van HP kan zonder drivers gebruikt worden onder Windows 2000 Server en later. Ik denk dat DDS in dit geval een beter alternatief was geweest dan zo'n Hornet drive.

[ Voor 18% gewijzigd door HaveBlue op 03-10-2003 20:56 ]

"So the whole basis for jazz music is based on the fact that the bass player could not play his instrument." - Miroslav Vitous

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

[offtopic] muts moet het ook allemaal maar onthouden he.. :( maar idd dds3 = tot max40gb)

als je toch duur wilt gaat neem dan AIT unit. 100GB - 200Gb compressed.
Pagina: 1