linux remote x via ipaq

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 21:02
Ik heb hier een Ipaq liggen die ik weinig gebruik, er staat nou nog win CE op.
Nu zou ik graag linux op dat ding zetten en dan bv via netwerkkaartje, een connectie maken met een linux server, en het scherm van deze pc overnemen.
soort realvnc idee, ik d8 zelf dat dit met remote x te maken had. Maar weet ik niet zeker. Is dit mogelijk met linux op de pda?

iemand ervaring mee of een site met uitleg?

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47

Eijkb

Zo.

Voor zover ik weet heb je ook wel SSH clients voor de PDA. Net zo handig (maar minder leuk :+)

.

Verwijderd

Ik heb een keer via X op een iPaq gewerkt die linux draaide....is dat wat je wilt?

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-04 21:02
ik wil een pc (in mijn kofferbak) die linux draait en aangesloten is op de (auto)radio, besturen via mijn ipaq. Zodat mijn ipaq, scherm, toetsenbord en muis vervangt.

De ipaq komt dus bij de pc te liggen (een 233 mhz bv) en word aangesloten via serieel, indien niet mogelijk netwerkje. Of hij komt bv voorin de auto, waar ik dus de mp3's kan selecteren die op de pc in de koffer gespeeld worden.

Hoe pak ik dit dan aan?
(nog nooit gehoord van een SSH client) maar ben wel leergierig, en wil het graag proberen.
de ipaq mag een andere bootloader op en linux wat er ook nodig is.

• MM-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11-2023

MM-

Ik weet niet of je vnc applicaties hebt voor een ipaq, dat zou je zelf even moeten opzoeken op de diverse ipaq sites.

Het is erg makkelijk om een vnc-server op een linuxpc te zetten, zoals hierboven gezegd er zijn SSH clients. Dan sta je met de pc in verbinding met een commandline zeg maar.

Er zijn vast wel applicaties voor de ipaq die dingen aansturen met ssh, succes met zoeken :)

Verwijderd

NOS policy - updated 01/04/03

Linux draait gewoon op de ipaq hoor. Zie ook http://mstempin.free.fr/linux-ipaq/. Aangezien dit een zoekvraagje is, gaat dit topic op slot. Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.