delen acrobat distiller

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:20

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
Is het mogelijk om de acrobat distiller (van adobe) te delen over een netwerk?

Ik loop namelijk tegen het volgende probleem aan:
adobe acrobat is geinstalleerd op 1 pc.
deze is zo geconfigureerd dat de pdf poort naar een servershare is gepoort waar alle clients + de pc met acrobat volledige rechten hebben.
(in het formaat //server/share/*.pdf; maar ook een drive mapping (bijv. f:\pdf\*.pdf werkt niet)
De distiller printer wordt gewoon via windows printer sharing gedeeld.
securitysettings van de printershare: alle clients hebben volledige rechten.

ik kan op een client wel de printer toevoegen, maar als ik print via deze printer zie ik heel kort in de printer status monitor: deleting - *printjob
vanuit de pc waarop acrobat is geinstalleerd werkt alles wel.
overige info:
gebruikte OS: w2k (beide pc's)
de pc die distiller deelt is geen DC
instellingen van de gedeelde distiller (printing defaults):
fonts niet naar distiller verzenden -> aangevinkt
resultaten in acrobat weergeven -> uitgevinkt
vraag om de pdf bestandsnaam -> uitgevinkt
logbestanden van verwerkte taken verwijderen -> uitgevinkt
vragen om vervangen van bestaande pdf-bestand -> uitgevinkt

Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon een beveiliging van adobe (het zou namelijk in ons geval veel licenties schelen :) )

"man is not truly one, but truly two,"

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik betwijfel of je op die manier distiller kan gebruiken.

Waarom kijk je niet naar freeware pdf printers?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mearten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-07 15:48
volgens mij is het bij mijn netwerk thuis wel gelukt, gewoon printer delen, en toevoegen bij een andere computer.
ik zal vanavond kijken of het nog steeds werkt

Scuba-diver

• J.W
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-07 21:21

J.W

Volgens mij werkt dit idd niet

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

mr_petit schreef op 03 oktober 2003 @ 16:07:
Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon een beveiliging van adobe (het zou namelijk in ons geval veel licenties schelen :) )
Precies, juist daarom moet je gewoon betalen voor elke gebruiker ;)

Of als de watch folder niet werkt steeds kopieren naar de ene machine en het daarvandaan doen. Freeware (en goedkopere) PDF printers zijn er inderdaad ook zat - al missen die vaak wel uitgebreide mogelijkheden die Acrobat wel heeft. Maar daar betaal je dan ook voor :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Misschien kun je gewoon de clients laten printen naar PostScript bestanden op een netwerkshare en die dan door 1 medewerker (op de PC waar Acrobat op staat) laten converteren naar PDF. D'r zit een tooltje bij het Acrobat pakket waarmee je heel simpel PS bestanden naar PDF kunt vertalen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

volgens mij zoek je deze versie
http://www.adobe.com/products/acrdis/main.html

Iperf

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
ik zocht eigenlijk iets met een wat andere prijs 8)7 ($5000.....oef)

ik heb al wel met freeware pdf printers geexperimenteerd (nog niet (veel) qua delen), maar die geven niet altijd het gewenste resultaat, voornamelijk qua compatibiliteit (lijntekeningen).

maar goed, waarschijnlijk kan het dus niet; ik kon er niets over vinden in de search of google. (of mearten moet nog met leuk nieuws komen :) )

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-09 11:00
Is het niet mogelijk om op de pc met het pakket een scheduled task te draaien om de minuut ofzo die kijkt of er nog bestanden in de map zitten. Zoja gaat hij die omzetten en ze lokaal wegschrijven. Zodra dat klaar is kopiër je ze weer naar de server.

• Svennos1
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-09 15:12
Adobe Distiller kan je inderdaad niet sharen. Wat wel goed werkt is pdfFactory, deze is naar mijn ervaring goed compatible en te sharen.

Kijk hier maar eens : http://www.fineprint.com/products/pdffactory/index.html

Verwijderd

Op een Terminal Server installeren wellicht een idee?

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Bij SourceForge is een GOEIE gratis PDF-printer te krijgen: http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Delen van Acrobat Distiller op deze manier is niet toegestaan. Andere niet-gratis PDF-creators verbieden het ook.

/edit: niet dat Acrobat Distiller *niet* goed zou zijn, maar ik bedoel dat de gratis PDF-printer waar ik naar link goed is in tegenstelling tot andere gratis PDF-printers.

[ Voor 29% gewijzigd door CmdrKeen op 04-10-2003 15:09 ]

Bloed, zweet & koffie

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
Vilenin schreef op 04 October 2003 @ 15:08:
Bij SourceForge is een GOEIE gratis PDF-printer te krijgen: http://sourceforge.net/projects/pdfcreator/

Delen van Acrobat Distiller op deze manier is niet toegestaan. Andere niet-gratis PDF-creators verbieden het ook.

/edit: niet dat Acrobat Distiller *niet* goed zou zijn, maar ik bedoel dat de gratis PDF-printer waar ik naar link goed is in tegenstelling tot andere gratis PDF-printers.
ik heb pdfcreator net geprobeerd, maar deze geeft een foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/pdfc.jpg

Dit gebeurt alleen bij printen vanaf een share, de machine waarop het geinstalleerd staat werkt wel.
de instellingen van pdfcreator staan zodanig, dat er automatisch opgeslagen wordt op een drivemapping waar beide machines volledige rechten hebben.
Zowel de 'client' als de 'server' draaien w2k sp4. Gebruikte versie pdfcreator is 0.71
Het enige relevante wat ik over deze foutmelding kan vinden is dit:
http://sourceforge.net/fo...id=871620&forum_id=194224, maar de oplossing van de temp paden is hier niet van toepassing; het pad bestaat gewoon (op de 'server' wel te verstaan; bij gelijke paden op client als server (bijv. c:\temp) gebeurt hetzelfde....

heeft iemand nog tips of een ander verhelderend idee? :)

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

pdf-factory is idd een goeie optie, beter is de pdf-server van PitStop die je samen met acrobat op een server draait waarbij de flow goed te beheersen is, ook vanaf andere comp's, nadeeltje is de prijs...

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Als we dan toch gaan spammen:

http://www.CutePDF.com

Ik gebruik hem sinds kort, omdat ik veel problemen heb met Visio tekeningen in Word bestanden (Acrobat maakt er zware nonsens van) en dit pakket is klein, simpel, freeware en doet z'n werk goed!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
BtM909 schreef op 06 October 2003 @ 16:03:
Als we dan toch gaan spammen:

http://www.CutePDF.com

Ik gebruik hem sinds kort, omdat ik veel problemen heb met Visio tekeningen in Word bestanden (Acrobat maakt er zware nonsens van) en dit pakket is klein, simpel, freeware en doet z'n werk goed!
helaas kan deze ook niet delen.
al helemaal niet zonder op de server een melding te krijgen waar er opgeslagen moet worden.
hier ben ik dus wel naar op zoek.
hij is volgens mij wel iets sneller dan pdfcreator (maar minder opties)

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
jaws pdf creator is (was?) te delen via printershare

is me vorig jaar op stage toch zonder probleem gelukt

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Topicstarter
welk os?
welke versie van pdfcreator?
werkte het automatisch opslaan ook?

(je zou zeggen dat het idd zou moeten werken aangezien alle mogelijkheden hiervoor wel aanwezig zijn).
Die foutmelding lijkt me nl. meer een programmeerfout dan een beveiliging o.i.d. hiervoor

Pagina: 1