Toon posts:

[XP]Sony vaio herinstallatie, via recovery of anders? *

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren een Sony vaio fr215 laptop gekocht, er zitten twee recovery cd's bij, een in het Engels en de andere in het Nederlands. Er staat de Engelse versie op, nu wil hem opnieuw recoveren in het Nederlands, dit blijkt niet mogelijk te zijn. Kan ik dit omzeilen?
Ik heb nu wel een eigen XP geinstalleerd maar nu kan ik geen software installeren die bij de laptop zit, omdat dit een andere versie van Windows is dan die erbij geleverd is. Is dit ook te omzeilen zodat ik de software wel kan installeren?

• MachoM
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-11-2025
Ik neem toch aan dat er wel een manier is om de Nederlandse versie die meegeleverd is te installeren, anders zou deze cd er toch niet bij zitten???
En wat bedoel je met blijkt niet mogelijk, wat zegt ie als je de Nederlandse cd erin gooit? En ik neem aan dat je de handleiding al hebt bekeken?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

dit blijkt niet mogelijk te zijn
Waarom niet - wat gaat er precies fout dan - komt er een foutmelding? Als het echt een tweede volledige recovery CD is met WinXP NL zou het moeten werken lijkt me. Hmm, zoals MachoM dus al zegt

Omzeilen: hangt er een beetje van af wat je wilt, beveiligingen omzeilen is niet de bedoeling :P

De software: welke precies; drivers etc. staan waarschijnlijk wel op de support site (al zie ik zonder goed zoeken jouw type niet zo snel staan).

offtopic:
Ik pas je topictitel iets aan per het WOS Policy, als je een betere weet pas ik het natuurlijk met veel plezier weer aan ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:01

momania

iPhone 30! Bam!

:? 8)7

Welke windows xp versie wil je recoveren (pro of home)
Waarom is het niet mogelijk? Foutmeldingen?

Welke 'software die bij de laptop zit' bedoel je en is dat niet bij sony te downloaden?

titel ook even gefixed volgens: Windows Operated Systems - Policy

edit:

*momania = traag... :(
Frank! :*

[ Voor 12% gewijzigd door momania op 03-10-2003 16:00 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Er staat in de handleiding dat je bij de 1e keer opstarten van de laptop moet kiezen tussen engels of nederlands. Dit hebben ze blijkbaar in de winkel al voor me gedaan, namelijk in het engels. Ik denk dat dit vanwege de licenties is, want je kunt maar 1 cd gebruiken, dus ofwel engels ofwel nederlands. P.s. het gaat om xp home

Verwijderd

Topicstarter
Waar zou hij dat bestand opslaan?
Zou het niet helpen als ik harde schijf opnieuw partitioneer, en dan een MBR format uitvoeren??

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

De schijf volledig formatteren lijkt me een poging waard ja. Let wel op of niet een deel van je BIOS op harde schijf wordt bewaard, ik heb geen idee of dat bij Sony zo gaat maar lees daar dus de handleiding even goed voor door :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Ik zou even met je leverancier gaan praten als zij zonder het aan jou te vragen de UK versie hebben geinstalleerd, dat is dan niet bepaald netjes.

Maar ik heb ondertussen vernomen ( :* ) dat het inderdaad echt eenmalig is en omzeilen niet mag volgens de licentie. Kortom, jammer maar helaas sluit ik het topic dus :X

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.