Toon posts:

msgina.dll probleem in win 2000 server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van win 2000 server krijg ik:

The Logon User Interface DLL msgina.dll failed to load.
Contact your system admin......

Het is een bekend probleem, staat ook 'oplossing' voor bij Microsoft.
Maar de oplossing die geboden wordt: msgina vervangen met de repairfunctie op de win2000 cd, werkt niet, op welke manier ik het ook probeer. Ik krijg steeds het zelfde schermpje bij het opstarten...

Wie weet een mogelijke andere manier/oplossing?

Verwijderd

Opstarten in de veilige modus en msgina.dll er handmatig opnieuw opzetten?

Verwijderd

draai je 3rd party software voor schermovername? zo ja, deinstallen die hap...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb by the way alle topics hierover gelezen, maar krijg elke keer hetzelfde probleem terug. De topics bieden mij dus geen oplossing...

Vandaar dat ik hier een nieuw topic voor open..

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kan je iets meer vertellen over je informatie? Heb je - zoals iis5 al vraagt - een remote admin tool geinstalleerd? (dan denk ik bv. aan pcAnywhere).

Wat heb je zelf gedaan om dit voor elkaar te krijgen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen 3rd party software geinstalleerd.

Ik heb met de repair functie op de win2k server cd geprobeerd om msgina.dll te vervangen.
Het vervangen van msgina in de safe mode heb ik nog niet geprobeerd omdat ik anders het netwerk (je) plat moet leggen, en dat is momenteel niet mogelijk. Ga ik zeker nog proberen.
Maar de hier: :r http://www.netadmintools.com/art190.html |:( beschreven oplossing werkt zeker niet (bij mij)

Verwijderd

Topicstarter
De oplossing werkte de eerste keer wel, maar nadat ik nogmaals opstarte, was het weer het zelfde laken een pak....

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Als je nou gewoon de aanbevelingen van aanbevelingen van Microsoft volgt, in plaats van dat geblaat van netadmintools, werkt het dan wel?

[ Voor 17% gewijzigd door Brahiewahiewa op 03-10-2003 16:20 ]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Hier staat als enige oplossing dat we moeten wachten op service pack 4 (die er al is). Ik heb deze nu wel in mijn bezit, maar kan ik deze gewoon installeren over de huidige win2k? Of moet het juist vanuit win2k?

Verwijderd

1. je versie van msgina.dll komt overeen met de versie in dat document (win2k sp3 dus).
2. lees de releasenotes sp4. daar staat alles in!!!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 16:26:
Hier staat als enige oplossing dat we moeten wachten op service pack 4 (die er al is). Ik heb deze nu wel in mijn bezit, maar kan ik deze gewoon installeren over de huidige win2k? Of moet het juist vanuit win2k?
Jij kunt niet lezen:
To resolve this problem immediately, contact Microsoft Product Support Services to obtain the fix.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk...
was een beetje voorbarig met dit antwoord....
Zal mijn leesvermogen wat opschroeven..
Thx
Pagina: 1