Toon posts:

Docsis kabel modem tweaken

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om de download op Docsis modems te tweaken?

Bij soneraplaza

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:19

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee,

En het is ook niet echt legaal meen ik.
Je schijnt wel iets in je reg te kunnen tweaken, maar dat helpt bar weinig.
Plus het feit dat er meer mensen last van hebben, dan dat jij daar profijt van hebt.

Heb 't ooit helemaal gelezen hoe het zat met die tweaking utils, maar weet 't ff niet helemaal uit het hoofd en heb geen zin om het helemaal uit te zoeken.

GRtZ
koffie

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Onmogelijk..

De DOCSIS modems krijgen van een headend een configfile
met hierin de snelheidsinstellingen van het modem.

Als je een DOCSIS modem wil tweaken dan moet je zelf
een headend gaan bouwen die jouw configfile uitgeeft..

Succes!! >:)

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:49
waarom een kick omhoog ???

deze topic is al ruim een jaar oud |:(

Verwijderd

Op zondag 20 januari 2002 09:40 schreef zonez het volgende:
Onmogelijk..

De DOCSIS modems krijgen van een headend een configfile
met hierin de snelheidsinstellingen van het modem.

Als je een DOCSIS modem wil tweaken dan moet je zelf
een headend gaan bouwen die jouw configfile uitgeeft..

Succes!! >:)
De info om zelfs zoiets te gaan bouwen is er al, de image bestanden zijn er ook al (ik bezit ze), ik zal als ik tijd over heb wel eens proberen. hier was dacht ik al eens eeen nieuwsbericht over dat het mogelijk was om remote acces te krijgen op dat soort modems :7

Verwijderd

ik geloof er sterk in dat het ook echt mogelijk is, wie belangstelling heeft en ook de nodige vaardigheden kent mag mij wel ff contacten via icq

Verwijderd

2 WEPS: Ik vinnut een interessante discussie |:(

2 WIRED: remote xs is soms mogelijk dmv SNMP (indien niet geblokeerd door ISP). Maar met SNMP zijn slechts simpele dingen in te stellen, geen snelheden..

• lt_cmd_data
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb een site gevonden waar ze beweren dat de docsis modems te tweaken zijn. Mijn kennis is nog tot cisco sem 1 CCNA. Mischien dat iemand kan zeggen of dat het werkt en eventueel een uitgebreide nederlandse versie kan schrijven.

Mocht de site in de toekomst vervallen heb ik dit maar even gecopy paste.

Graag jullie reacties
==========================================
1) Pre-ramble

Hi,

I've been sitting on this for a while debating morally
weither or not I should post it. After being lied to by multiple cable internet companies, told that I'm stupid by cable modem vendors, and having my access turned off for complaining about broken DNS i've decided that it's time to post.

2) legal stuff

This is theft of service, you will be probably get caught, don't do it if you value your cable internet service.
This document is only to be redistributed/copied with the original text included (including credit to myself).

3) explanation

Companies are out to make money, they hire people with book knowledge, and stupid things like this happen. (Hi AT&T, your DNS is _still_ broken even after it was fixed for 2 weeks) Basicly it's a simple ARP caching thing, it's easy to fix in the modems and somewhat easy to obscure at the ISP. I'm sure *someone* must have done this besides me, but from all my searches on the web I've seen nothing but 'it's impossible' messages, the only people I know that can do it are people I showed how. I'm sure i'm going to upset those
people by posting this, oh well.

4) Let's get started

Cable modems known to work with this:
3Com Sharkfin (all models)
Motorola (all models)
Toshiba PCX1100
Cisco (?)

Modems that probably don't work:
RCA DCM235
3Com CMX (USR)

First, you need the following:
An operating system with
1) A tftp server,
2) snmp software (I used ucd-snmp),
3) a DOCSIS config file generator such as this one:
http://docsis.sourceforge.net/

5) Go go go.

a) determine the address of the modems TFTP server, some modems are nice enough to give this info to you on their web interface, others via SNMP, i've been told that a lot of providers use the same address as their DHCP servers. Most modems use 192.168.100.1 as their interface address, try to snmpwalk it with the coax disconnected after rebooting (some retain their config information,
but reset the community strings). (AT&T/MediaOne has 'public' enabled for the ro string.. go from there)

b) determine the name of the configuration file, use the same methods as above, or see below if you're running a semi intelligent tftp server.

You need to generate a DOCSIS config file for your modem to use, read the documentation and examples from the docsis config file program mentioned above.

c) set the address of your chosen machine to the address of the tftp server, start pinging the address of the cable modem (192.168.100.1 usually), this will cause the modem to put you in its arp tables when you reboot it (reboot it now)

d) the modem will (hopefully) connect to your machine and start (trying) to download the configuration file, if you couldn't determine what it was named earlier this is where the smart tftp server comes in, it should tell you what file name the modem attempted to grab.

e) You're done, easy wasn't it?

=======================================

1) Werkt het volgens de beschrijvingen?
2) Wat kan je er precies mee?
3) Kan iemand een makkelijke handleiding maken in het Nederlands?

• Rukapul
  • Laatst online: 22:33
Op zaterdag 16 maart 2002 11:34 schreef lt_cmd_data het volgende:
1) Werkt het volgens de beschrijvingen?
2) Wat kan je er precies mee?
3) Kan iemand een makkelijke handleiding maken in het Nederlands?
1. Het werkt ongeveer zoals beschreven. Er zijn uitgebreidere handleidingen op het internet verschenen, maar een aantal zijn al weer offline. Deze sites bevatten tevens tools en utilities die het meeste werk voor je uit handen nemen.

2. Je kan je kabelmodem uncappen. Verder kan je vrij weinig.

3. Ja, maar ik doe het niet en leg ook niet precies uit heo het werkt.

• lt_cmd_data
  • Niet online
1. Het werkt ongeveer zoals beschreven. Er zijn uitgebreidere handleidingen op het internet verschenen, maar een aantal zijn al weer offline. Deze sites bevatten tevens tools en utilities die het meeste werk voor je uit handen nemen.
2. Je kan je kabelmodem uncappen. Verder kan je vrij weinig.

3. Ja, maar ik doe het niet en leg ook niet precies uit heo het werkt
1. Ik ga gelijk even google gebruiken kijken of dat ik iets wijzer kan worden

2. uncappen wat houdt dat precies in?

3. jammer :+

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-02 13:10
Op zaterdag 16 maart 2002 12:23 schreef lt_cmd_data het volgende:

[..]

1. Ik ga gelijk even google gebruiken kijken of dat ik iets wijzer kan worden

2. uncappen wat houdt dat precies in?

3. jammer :+
Uncappen zorgt er dus voor dat de provider je niet verteld hoe hard je kan gaan.

Steam

Verwijderd

Het is mogelijk, en erg moeilijk is het niet naar het schijnt. :+

Verwijderd

*kickje

Uncappen kan, maar om het half uur / 1 uur schijnt het pakketje te worden geupdate, en zal je provider ook merken dat je ermee gesjoemeld hebt. In de config file van je modem zal je zien staan dat je de Up & Down stream kan veranderen in Mbit's.

:)

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:28

sjaak

un giorno credi

Er zat een bug in sommige SB4100 en SB4200 modems maar deze is er al een tijdje uit gehaald. In de SB5100 heeft deze (voor zover ik weet) niet gezeten. Wat je toen kon doen was ervoor zorgen via de utp-poort zoveel dhcp-packets afleveren dat het modem dat via de coax negeerde. Hij kreeg dan een ip van jou ipv van de CMTS. Omdat jij dan het aansturende apparaat was geworden kon je met behulp van tftp een pakketje met alle instellingen in het modem zetten, o.a. de snelheid staat hier in.

Vooral bij Chello gebruikers werd hier gebruik van gemaakt omdat er blijkbaar slecht werd gemonitord wat er gebeurde met de modems. In een actief beheerd netwerk val je zo op en ben je het haasje want zelf spelen met je modem mag niet. :)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:14
www.fibercoax.net
www.tcniso.com

Weet niet of het mag maar kijk hier maar.

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 12:49
micha schreef op maandag 21 februari 2005 @ 07:00:
Er zat een bug in sommige SB4100 en SB4200 modems maar deze is er al een tijdje uit gehaald. In de SB5100 heeft deze (voor zover ik weet) niet gezeten. Wat je toen kon doen was ervoor zorgen via de utp-poort zoveel dhcp-packets afleveren dat het modem dat via de coax negeerde. Hij kreeg dan een ip van jou ipv van de CMTS. Omdat jij dan het aansturende apparaat was geworden kon je met behulp van tftp een pakketje met alle instellingen in het modem zetten, o.a. de snelheid staat hier in.

Vooral bij Chello gebruikers werd hier gebruik van gemaakt omdat er blijkbaar slecht werd gemonitord wat er gebeurde met de modems. In een actief beheerd netwerk val je zo op en ben je het haasje want zelf spelen met je modem mag niet. :)
De manier waarop klopt inderdaad. Maar bij Chello hadden ze het wel in de gaten. En vanaf het moment dat het publiekelijk bekend werdt, ging er ook gewoon een script draaien dat elke 6 uur checkte. Indien bleek dat je een non-standard config had dan werdt je modem uitgezet.

En tja.. ga dan maar eens de helpdesk bellen, want de modem gaat niet meer vanzelf aan :)

I want to live forever, so far.. so good.

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 16:28

sjaak

un giorno credi

Warbringer schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:47:
De manier waarop klopt inderdaad. Maar bij Chello hadden ze het wel in de gaten. En vanaf het moment dat het publiekelijk bekend werdt, ging er ook gewoon een script draaien dat elke 6 uur checkte. Indien bleek dat je een non-standard config had dan werdt je modem uitgezet.

En tja.. ga dan maar eens de helpdesk bellen, want de modem gaat niet meer vanzelf aan :)
Klopt, maar het duurde wel even voordat ze dat in de gaten hadden. :)
Pagina: 1