if broken it is, fix it you should
ik heb een Sweex 500va cpu control. Er daar heb ik een programma voor linux voor weten te vinden. (met veel moeite trouwens).
Werkt allemaal best aardig en zeker niet duur. www.sweex.nl
Bij lapwing verkopen ze upsen en die werken met linux als je powerd gaat downloaden van sf.net. Werkt simpel en goed!
lapwing is een groothandel, dus je kan waarschijnlijk niet in de bestellijst kijken. Bel ze anders ff.
lapwing is een groothandel, dus je kan waarschijnlijk niet in de bestellijst kijken. Bel ze anders ff.
[ Voor 5% gewijzigd door Eastern op 03-10-2003 15:22 ]
Waar heb je deze software gevonden dan? zo'n soort ups zoek ik nmlbdegroot schreef op 03 October 2003 @ 15:20:
ik heb een Sweex 500va cpu control. Er daar heb ik een programma voor linux voor weten te vinden. (met veel moeite trouwens).
en hoe lang doet hij hiermee?
[ Voor 6% gewijzigd door elgringo op 03-10-2003 15:31 ]
if broken it is, fix it you should
Heb hier een APC BackUPS Pro 280, werkt gewoon met apcupsd, heb ik destijds gekregen van een bedrijf, die hadden ze niet nodig, aldus dat bedrijf.
* _JGC_ vond het wel handig: broertje wil wel es spelen met de stoppenkast als ie weer es zn zin niet krijgt
* _JGC_ vond het wel handig: broertje wil wel es spelen met de stoppenkast als ie weer es zn zin niet krijgt
Wat je zou kunnen proberen is drivers voor onder bijv. solaris HP-UX of AIX proberen. 9 van de 10 kansen hebben systemen met bovenstaande OS'sen er een UPS aanhangen....zou best kunnen dat die UPS-sofware ook onder linux werkt.
PS. Ik ben geen linux-kenner, maar ik laat gewoon mijn boerenverstand ff werken
Probeer het en je weet het, we zijn niet voor nix tweakers
PS. Ik ben geen linux-kenner, maar ik laat gewoon mijn boerenverstand ff werken
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
De meesten werken wel. Voor een vrij complete lijst en goeie drivers : http://www.exploits.org/nut/elgringo schreef op 03 October 2003 @ 15:18:
Ik wil een ups gaan aanschaffen voor mijn linux (rh 7.3) server. De meeste UPS software is niet geschikt voor linux. Betsaan er betaalbare upssen die ook met linux kunnen werken?
Verwijderd
APC ups'en zijn er in allerlei soorten/maten en prijzen en die werken inderdaad met apcd of apcupsd
Yup, ik heb zelf een APC Back-UPS CS 500 met een USB aansluiting, en die werkt ook gewoon met apcupsdVerwijderd schreef op 03 October 2003 @ 18:29:
APC ups'en zijn er in allerlei soorten/maten en prijzen en die werken inderdaad met apcd of apcupsd
Verwijderd
Anders kan je een MGE UPS kopen, die supporten Open Source Software, wij hebben zo eentje met bijgeleverde source code. Alhoewel dat ik denk dat een APC makkelijker te installeren zal zijn, omdat er reeds lange tijd apcupsd bestaat dat meestal werkt en normaal gezien bij de meeste distro's bijgeleverd is of gedownload kan worden.
Pagina: 1