Toon posts:

[JAVA] Targetframe aangeven bij een HTML POST

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een applet gemaakt die als er binnen de applet op een knop wordt gedrukt, data POST naar een pagina.

Nu is het mogelijk om in de HTML tag FORM een target aan te geven (naar welk frame de data gepost moet worden).

Java biedt niet zelf de functionaliteit om een POST te doen, dit moet met een omweg: Zelf een URLConnection openen naar de URL waarna gepost moet worden en de headers in die connection pompen en daarna flushen.

Mijn logische redenering is dat zodra het FORM in HTML een post verstuurd, het targetframe meegeeft aan de POST data. Dit het ik gecontroleerd door een POST naar een ander frame uit te voeren in mijn browser en dit alles te sniffen met Ethereal. Daarna heb ik de gesnifte data bekeken MAAR: dit target frame wordt NIET meegeven in POST data.

Nu is mijn vraag. Hoe wordt het doelframe (target) door gegeven tijdens een post. Mocht je klant en klare java code hebben die dit kan, da zou helemaal top zijn ;)

Weet niet of dit duidelijk is, zo nee vraag maar wa mee info.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Als je vanuit een applet data post dan gaat dat helemaal niet via een frame oid. Er wordt een aparte connectie opgezet (weliswaar vanuit je browser, maar niet visueel) waarover de datatransfer gaat. Een mogelijkheid om dat in een frame te doen is er dan ook niet

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
Accoord, maar hoe weet mijn browser dan in welke frame ie iets moet laden, als dit niet wordt meegezonden in de HTTP header?

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

:?
Het doelframe staat niet in de http headers, dat bepaalt de browser zelf. En nee, je kunt vanuit de applet niet aangeven dat de browser een pagina in een andere frame moet laden

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Topicstarter
aha dus de browser houdt zelf bij dat het antwoord van een bepaalde post (de output daarvan) wordt weergeven in het frame dat in de FORM tag is opgegeven.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

juistem :)

Verwijderd

Topicstarter
Dan gaan we toch gewoon een ander oplossing verzinnen :)
Pagina: 1