programmering electronisch dartboard veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
ik ben een totale n00b op het gebied van Eproms e.d., maar hoe worden die dingen geprogrammeerd? en kun je zelf in dat geval zo'n programmering relatief eenvoudig (laten) aanpassen?

het gaat namelijk om de spelprogrammering van een electronisch dartboard, waar de regels (lees spelverloop) iets aangepast moet worden...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Ik denk dat het vrij lastig zou worden. Die dingen worden via de computer geprogrammeerd, is best veel over te vinden. Maargoed, dan zul je eerst de bestaande code uit moeten lezen, óók nog eens begrijpen en dan weer terugzetten. Ik denk dat je kansen dan ongeveer 0 zijn, zeker zonder ervaring :)

Wat natuurlijk wél zou kunnen is een "nieuwe" PIC gebruiken en daar de sensoren/leds/watdanook van dat dartboard op aansluiten. Is ook niet makkelijk, maar lijkt me nog wel mogelijk.

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:45
juist.

dus het ziet er zeg maar niet uit als een laten we zeggen php-pagina, waarin je met een beetje goed zoeken best wel kan zien wat waaraan gekoppeld is en war het voor dient?

dat ze met een computer geprogrammeerd worden lijkt me duidelijk, maar er zullen vast wel bedrijven in nederland zijn die zo'n (aangepaste programmering) erin kunnen zetten voor me... schat ik zo in iig

het gaat niet om één enkel geval, maar om een stuk of 20. De fabrikant zegt dat ie me er iig niet mee verder kan helpen :{

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Verwijderd

Je krijgt wel gegevens uit dat ding, maar dit zal er inderdaad zeker niet uitzien als een php pagina ;) Als geluk hebt krijg je een hexadecimaal bestand eruit, waar je dus helemaal niets aan hebt. Er zijn wel methodes om een PIC te 'kraken', bijvoorbeeld: http://www.piclist.com/techref/microchip/crackpic.htm.

Of er bedrijven zijn weet ik niet, maar het *lijkt* me dat het voor hun ook niet zo makkelijk is. Of zie ik nou gewoon wat over het hoofd? :)

Het was me niet duidelijk dat het om meerdere borden ging, alle aansluitingen op een nieuwe PIC aansluiten word daardoor wel heel erg veel werk tenzij hij op de plaats van de oude past.