S3 Twister K Nieuwste drivers -> zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

• unitzero
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-01 13:22
Ik heb hier een Sky-laptop met een S3 Twister K (Chipnr 387) grafische kaart er in zitten, Windows XP Home. De drivers voor de kaart die bij de laptop geleverd werden draaien prima, maar die ondersteunen alleen geen Directx 9.0, en dat heb ik nu wel geinstalleerd staan. Ik kan er dus geen gebruik van maken...

Ik ben dus vrolijk begonnen met het updaten van die drivers, naar de laatste die S3 heeft uitgebracht. Die ondersteunen wel 9.0, maar als ik een wijziging doorvoer in bv bitdiepte of resolutie van mijn scherm, wordt het scherm gewoon zwart, en moet ik mijn computer opnieuw opstarten om weer beeld terug te krijgen... oude drivers weer terug gezet: probleem weer weg... Ik wil echter wel directx9 hebben...

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Is een BIOS-update verstandig? (Niet dat dat nu kan, want de maker van de BIOS heeft tijdelijk geen updates beschikbaar, maar dat terzijde) Toch maar oude drivers gebruiken en directx9 er af trappen?

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Hallo,
Als ik jou was zou ik het BIOS updaten...
Al dat niet helpt moet je windows eens met "Laatst bekende juiste configuratie" starten, dan vindt je als je op F8 drukt VOOR dat het Windows logo verschijnd.
DX9 kan je BTW niet uninstalleren, dus dan zal je Windows opnieuw moeten installeren.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
VIA 4in1/Hyperion drivers wel geinstalleerd?

• unitzero
Net gedaan, maar dat lost het probleem niet op...

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-08 18:50

Pubbert

random gestoord

Heb je al DirectX 9.0b geprobeerd? Die updates zijn er namelijk om zo'n soort problemen op te lossen :)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• unitzero
met 9.0 bedoel ik eigenlijk ook 9.0b :*)

[ Voor 6% gewijzigd door unitzero op 04-10-2003 03:28 ]

Pagina: 1