Toon posts:

PII 450 te koop? (newbie alert!!!)

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Het verhaal is als volgt. Kep weinig verstand van hardware maar kan nog net de manual lezen waarin staat dat mijn moederplankjes beste processormogelijkheid de PII 450 is. Toch een redelijke verbetering tegenover de PII 333 die er nu opgeplakt zit.

De kwestie is dit: heeft iemand zo'n processor te koop voor mij? En als je er niet eentje te koop hebt...waar moet ik op letten als ik een (2e hands) processor koop? Kan ik 'm gewoon op m'n plank prikken? Of is er meer onder de zon? (isn't there always?)

Kind thankyous,
Blues ^_^

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 24-08 09:16
als er een pII-450 op kan is je mamaplank ook geschikt voor een P3. :P staat alleen niet in de handleiding omdat die er toen nog niet waren. :)

PS: mijn bord kan volgens de handheiding maar tot 400mhz, maar een 800mhz pIII doet het ook wel; als ie er is. :+

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Fascinerend. Had ik nog niet aan gedacht. Hoe zit t nou met beschrijvingen als:
FC-PGA, Boxed, OEM? (zomaar ff bij pricewatch vandaan gecut&paste)

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
FC-pga = de socket 370 versie van de Coppermine.
Boxed = met intel/amd koeler en 3 jaar garantie, oem = alleen cpu.

Je hebt waarschijnlijk wel een bios update nodig om die p3 aan de praat te krijgen.

• AcidBurn
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:28
voor te koop gezocht/gevraagd en dergelijke dingen:
http://hwf.tweakers.net
en dan naar het forum fietsen :)

Verwijderd

Als je moederbord een P2-450 aankan betekent dat hij op 4.5 x 100MHz kan lopen. Omdat de multiplier (bij een P2-450 is dat dus 4.5) niet te veranderen is op de CPU, kun je theoretisch een P2-800 (=8 x 100MHz)op je plank stoppen, en hij zou dan moeten werken.

De P2-450 is nu redelijk goedkoop, en ik weet niet in hoeverre je MB de P3 aankan. Je zou misschien een bios-update voor je plank kunnen flashen...

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:51

botoo

💀 too old to die young

over welk moederbord hebben we het eigenlijk?

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1