Audigy optisch naar dolbydigital versterker ... maar ...

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 11:17
Ik heb er nou al zolang mee zitten kloten, maar begin me af te vragen of wat ik wil kan. En zoja, waar ligt het probleem dan.

Mijn opstelling:

Audigy met nieuwste drivers heb ik ingesteld op 5.1 speakers. Via optische kabel stuur ik signaal door naar Denon versterker die volgens alle stickertjes oa Dolby Digital en DTS aan boord moet hebben.

Als ik nu zo'n 5 speaker test uitvoer, zegt ie ... : Links voor, ....., Rechtsvoor, ....., ..... Dus duidelijk geen signaal gaat naar midden, rechtsachter en linksachter. Ook via de balans/fade optie, verdwijnt het geluid als ik slider helemaal naar beneden beweeg (achter speakers).

Ik kan toch gewoon dolbydigital 5 speakers aansturen vanuit audigy dmn een optische kabel?!?!?

Of doe ik iets verkeerd, of wil ik iets wat niet kan ?

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

TdV

Wat jij wil is digitaal 5.1 kanalen encoderen en dat kan alleen nforce2. Audigy kan het alleen met dvd films doorsturen. Analoog aansluiten kan wel.

• Wolf3D
Bedankt voor je snelle reactie! Maar als ik hem analoog aansluit, met 2 kabels vanuit audigy naar versterker, dan stuur ik alleen voor en achter aan, en wordt mijn center speaker niet aangestuurd. Daarom ben ik eigenlijk overgegaan op optisch, omdat ik dacht dat dan 5 kanalen aangestuurd werden....

Nforce2 is toch chipset? Deze kwam al eerder tegen bij zoektocht naar moederbord... Maar het is dus ook een moederbord-kwestie?

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Hij bedoelt de audiostorm op de nforce bordjes. Je kunt trouwens ook je center en sub analoog vanaf je audigy naar je versterken doorsluisen via de oranje jack. (digital/center en sub)

[ Voor 67% gewijzigd door |sWORDs| op 03-10-2003 13:28 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Wolf3D
Okee, maar dan lopen er dus 3 kabels vanuit audigy naar versterker? Voor, achter, en midden/subwoover ... Is dat de enige manier om de 5.1 speakers aan te sturen?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:43

JvS

Ik heb hem zelf ook

ja, zie ook de FAQ over het aansluiten van een geluidskaart. Daar staat dat in :)
Dolby digital gaat wel over die optische kabel, maar alleen bij een echte DD bron zoals DVD of DivX, anders kan er alleen stereo overheen

[ Voor 47% gewijzigd door JvS op 03-10-2003 13:38 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.