Exracten update bestand

Pagina: 1
Acties:

• Wincenty
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-11-2025
Goede middag iedereen.

Op mij werk is me gevraagd om updates uit te voeren van Elsevier. Het is een simpele programma. Maar er zijn heel veel updates per maand. Daardoor moet ik paar keer per maand 100 pc's langs. Ik weet het dat ik updates kan meenemen met mij script. Maar eerst moet ik weten wat ziet in dat update (Of er aanpassingen worden gemaakt in register). Kan mij iemand vertellen op welke manier kan je zien wat in de exe bestand staat. Had er geprobeerd om dat installatie file te openen met Wise Solutions Evaluation, maar helaas werkte het niet.
Dus ik moet ziet te kijken wat een update allemaal aanpast zodat ik er kan uitsluiten dat er iets met register gedaan word.

Alvast bedankt voor alle reacties. :7

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat je kan doen is Wise installer gebruiken om te monitoren wat er allemaal wordt gewijzigd met zo'n installatie.

Er zijn trouwens meerdere pakketen die dat kunnen. Gaat het je alleen om de registry, dan kan je RegSnap gebruiken.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Wincenty
Net kwam ik erachter dat register niet aangepast wordt.
Nu zou ik alleen willen weten wat in de update erin ziet, dus welke files zitten in een update.
Weet iemand mischien een toltje waarmee je dan in een exe bestand kan er in kijken.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wincenty schreef op 03 October 2003 @ 13:57:
Net kwam ik erachter dat register niet aangepast wordt.
Nu zou ik alleen willen weten wat in de update erin ziet, dus welke files zitten in een update.
Weet iemand mischien een toltje waarmee je dan in een exe bestand kan er in kijken.
Lees je wel ik heb gepost :?

Je hoeft niet in de file te kijken. Er bestaat software die precies bijhoudt wat er gebeurt tussen twee meetmomenten. Daar kan je toch zien welke files overschreven worden :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-09 22:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

De update moet toch plaatsvinden...dus wat maakt jou het uit wat er nou precies in zit? Lijkt mij gewoon een kwestie van in je script meegeven dat de update maar 1 keer gedraaid mag worden, bij het aanzetten van de PC. Ik weet dat je dit in Novell in kunt stellen; hoe en of dit voor windows werkt weet ik niet

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wincenty
Hoofdsysteem beheerder vroeg of ik er in die bestanden kon kijken. Dat was zijn vraag, dus vandaar dat ik doorvroeg iedgevaal wat het geupdate word zie ik zelf ook wel.
Maar voor het gemaak zou het mooi zijn om in exe bestand te kunnen kijken. Omdat je dan meteen ziet wat overschreven word.

Iedegevaal bedankt voor jullie hulp.
Pagina: 1