Ik heb een (zeer) grote db (honderduizenden records en boven de 100 kolommen) en ik wil van bepaalde kolommen weten welke verschillende waarden erin voorkomen. Ik hoop hierdoor het aantal kolommen te kunnen reduceren.
Ik ben niet echt ervaren in sql (ik gebruik sql server 7.0), en ik vroeg me af hoe ik dit het beste kon aanpakken. Ik ben zelf al een tijdje ermee bezig maar zowel de resultaten als de lange zoektijd zijn niet zoals het zou moeten. Zo krijg ik namelijk alle mogelijke combinaties van values en dat hoeft nou ook weer niet.
Een voorbeeld wat ik wil krijgen:
kolom1 | kolom2 | kolom3 | .....etc
-------------------------------------------
Kol1Val1 | Kol2Val1 | Kol3Val1 | ....
Kol1Val2 | Kol2Val2 | Kol3Val2 | ....
Kol1Val3 .........................................
................... etc .............................. Het kan dus zijn dat een kolom 110 values heeft en een ander maar 2.
En het liefst zou ik van elke waarde ook nog zien hoeveel deze voorkomt maar ik ben al blij als bovenstaande al werkt. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
Ik ben niet echt ervaren in sql (ik gebruik sql server 7.0), en ik vroeg me af hoe ik dit het beste kon aanpakken. Ik ben zelf al een tijdje ermee bezig maar zowel de resultaten als de lange zoektijd zijn niet zoals het zou moeten. Zo krijg ik namelijk alle mogelijke combinaties van values en dat hoeft nou ook weer niet.
Een voorbeeld wat ik wil krijgen:
kolom1 | kolom2 | kolom3 | .....etc
-------------------------------------------
Kol1Val1 | Kol2Val1 | Kol3Val1 | ....
Kol1Val2 | Kol2Val2 | Kol3Val2 | ....
Kol1Val3 .........................................
................... etc .............................. Het kan dus zijn dat een kolom 110 values heeft en een ander maar 2.
En het liefst zou ik van elke waarde ook nog zien hoeveel deze voorkomt maar ik ben al blij als bovenstaande al werkt. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?