[EVO n800v] kan niet booten van cd-rom

Pagina: 1
Acties:

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:31

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Ik heb sinds kort een Compaq evo N800v en ik moet zeggen het ding bevalt heel goed. Nou had ik van mn vorige laptop (rest in pieces) een dvd-combodrive over. Toevallig een slim-select bay principe van Toshiba en dat past dus ook in de multibay van Compaq. Ok je moet een print overzetten en de bracket, maar verder past het. Dat is allemaal gelukt. Ding werkt prima, maar...

• Hij kan niet meer booten van CD-ROM vanuit de bios
• De drive wil alleen maar op PIO mode-4 werken, DMA krijg je niet aan

Voor wie het weten wil:

• Windows XP pro UK
• Toshiba SD-R2212 dvd combodrive
Wie o wie weet hier de oplossing voor?

Ik heb HP/compaq al gemailed maar de mail bounced, heerlijk die support site van HP/compaq

offtopic:
Kan iemand nog iets met een P!!! 1 Ghz mobile?

To be determined...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Wat bedoel je precies met hij kan niet meer booten van de CD-ROM vanuit de bios?

Kun je dat gewoon niet meer selecteren?

Op dit moment werk ik op een evo N800V, en in de bios kan ik gewoon keurig selecteren dat hij moet kunnen booten van multibay en kan ik ook netjes de opstartvolgorde aangeven.
(je moet overigens wel per bios-item even een F10 geven om ook daadwerkelijk de settings op te slaan ;))

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Ik kan het wel selecteren, first boot-device staat op cd-rom en met de originele drive van comaq doet hij het dan ook. Alleen met die combodrive dus niet ;(

Ow en aangezien jij dezelfde hebt :) heb jij ook een USB-controller in je devicelist staan waar windows geen drivers voor heeft?

Mijn USB werkt wel gewoon verder...

Er is dus geen softpaq voor helaas

[ Voor 7% gewijzigd door MaNdM op 03-10-2003 12:53 ]

To be determined...

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
MaNdM schreef op 03 October 2003 @ 12:49:
Ow en aangezien jij dezelfde hebt :) heb jij ook een USB-controller in je devicelist staan waar windows geen drivers voor heeft?
Nope, geen last van..
Gewoon WinXP + SP1 en de inf-drivers van intel gebruikt :)

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Ok daar kan ik dan naar kijken maar dan blijft het probleem met de combodrive staan.

To be determined...

• MaNdM

MaNdM

1000-dingen-doekje

Topicstarter
Ok ik heb de combodrive werkende, ik heb een mailtje gestuurd naar Toshiba en zij hebben mij een firmware toegemailt en deze moest ik dan even uitvoeren. Het moest gebeuren op een machine die de drive volledig herkende, maar aangezien ik deze niet bij de hand had heb ik de gok genomen om het toch gewoon in deze Compaq te doen. Het programma vond de drive, schreef de firmware weg en ging toen op de bussen zoeken naar de drive. Hij bleef lang zoeken en kwam in een soort loop terecht leek het wel. Ik heb deze afgebroken en hoopte maar dat de update toch gelukt was, vreemd genoeg is het ook gelukt :)

To be determined...

Pagina: 1