Ik heb een probleem. (misschien kennen jullie me nog van me vorige probleem)
Ik heb 2 PC's.
De ene staat als internet server te draaien.
De andere is de internet client.
ALs ik de DHCP server op de server aan staat, wordt zodra de client PC opnieuw is opgestart een mooi IP mee gegeven aan de client, PRACHTIG, dit is ook de bedoeling, een leuke bijkomstigheid is dan dat internet op de client PC het dan niet doet...
Ik zie wel dat de client PC een ip van de DHCP heeft gekregen, dit is 192.168.0.2
Het ip-adres van de server is 192.168.0.1 met beide als subnetmask 255.255.255.0
het zijn beide XP machines, server is XP pro, client is XP home..
Er is geen firewall actief tussen de 2 PC's wel een firewall naar internet
De opstelling is als volgt:
I-NET --> PC1 (server) --> Switch --> PC2 (client)
De DHCP server die ik geprobeerd heb is van Vicomsoft, dit lijk me wel een goede.
Als jullie meer info nodig hebben zeggen jullie het maar.
Of als jullie ervaringen hebben met de DHCP server hebben die niet goed zijn, of als jullie een betere/goede weten hoor ik het graag
Bij voorbaat dank
Ik heb 2 PC's.
De ene staat als internet server te draaien.
De andere is de internet client.
ALs ik de DHCP server op de server aan staat, wordt zodra de client PC opnieuw is opgestart een mooi IP mee gegeven aan de client, PRACHTIG, dit is ook de bedoeling, een leuke bijkomstigheid is dan dat internet op de client PC het dan niet doet...
Ik zie wel dat de client PC een ip van de DHCP heeft gekregen, dit is 192.168.0.2
Het ip-adres van de server is 192.168.0.1 met beide als subnetmask 255.255.255.0
het zijn beide XP machines, server is XP pro, client is XP home..
Er is geen firewall actief tussen de 2 PC's wel een firewall naar internet
De opstelling is als volgt:
I-NET --> PC1 (server) --> Switch --> PC2 (client)
De DHCP server die ik geprobeerd heb is van Vicomsoft, dit lijk me wel een goede.
Als jullie meer info nodig hebben zeggen jullie het maar.
Of als jullie ervaringen hebben met de DHCP server hebben die niet goed zijn, of als jullie een betere/goede weten hoor ik het graag
Bij voorbaat dank