PC gaming VS Console gaming

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

πŸ‡ͺπŸ‡Ί πŸ‡³πŸ‡±

Topicstarter
Ik vroeg me af wat jullie motivatie is voor het spelen van games al dan niet op een console of op de pc.

Waarom game je juist op een pc/console?
Zou je ooit overstappen naar een ander platform?
Speel je games op allebei?

Kortom, geef hier je motivatie en visie op het gamen met een console danwel pc.

Ik game zelf op een ps2, ik heb eigenlijk nooit games gespeeld op een pc omdat er altijd gezeik was/is met specs (vond ik dan, hoeft natuurlijk niet voor iedereen op te gaan). Ook vind ik het niet relax om met keyboard+mouse te spelen. Ja, ik weet dat je ook gamepads kan aanschaffen, echter blijft voor mij het gevoel hangen dat ik "aan het computeren" ben. Geef mij maar een console, zodat ik ook lekker het gevoel heb "echt" aan het gamen te zijn. :9

Wat jullie? :)

It’s the economy, stupid!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-12-2025

bAdmuTs

mAzE

Ik speel games op pc en op consoles (voornamelijk PS2).

Speel voornamelijk 1st person shooters en RTS op pc vanwege de muis, ik vind pers. een controller daarvoor zuigen.

Speel op de console voornamelijk RPG, race games en fighting games omdat ik dat lekker vind spelen met een controller en heb geen gezeik met eerst dit en dat installeren en dan ben je na een half uur eindelijk klaar en dan krijg je de een of andere foutmelding.

edit: en console kan lekker met wat vrienden in de huiskamer :)

[ Voor 8% gewijzigd door bAdmuTs op 03-10-2003 12:11 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Verwijderd

Een discussie hierover is prima, mits meningen goed onderbouwt worden. Slecht onderbouwde replies zullen dan ook snel verdwijnen :)

Verwijderd

bAdmuTs schreef op 03 oktober 2003 @ 12:10:

edit: en console kan lekker met wat vrienden in de huiskamer :)
En dit kan met een (of meerdere) PC's niet :?

PC Gaming: met name shooters en 'builders' zoals SimCity etc
Console gaming: met name soccer games (uiteraard tegen elkaar - probeer dat maar eens op een pc).

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10-2025
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 12:13:
Een discussie hierover is prima, mits meningen goed onderbouwt worden. Slecht onderbouwde replies zullen dan ook snel verdwijnen :)
Is dat niet de bedoeling in elk draadje :?

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

πŸ‡ͺπŸ‡Ί πŸ‡³πŸ‡±

Topicstarter
Ik ben het wel eens met het feit dat shooters en builders relaxer spelen op een pc, ivm mousesupport. Echter mis ik dan nog steeds het "game-gevoel".

Verder zijn dat soort games niet echt mijn genre..
:)

It’s the economy, stupid!

• TdV
  • Registratie: Oktober 2001

TdV

Beide; een gamecube is leuk met vrienden, en het is plug&play. Je hebt niet het instelgedonder als met een pc. Ook heb ik een gameboy advance sp voor mobiel gamen en de link mogelijkheid met de cube.

Pc games zijn vaak wat complexer en kosten meer tijd, ze zijn wel vaak mooier door hogere resoluties.

Al met al speel ik ongeveer 3:1, het meest met consoles tegenwoordig.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Qua PC games breng ik verreweg de meeste tijd door achter mijn stuurtje :7 Voor de rest eigenlijk alleen een beetje Counterstrike

En ik heb een Gamecube voor de wat meer platform en adventure achtige spellen, eigenlijk gewoon voor alle Nintendo spellen
(ik hou wel van die vrolijke kleurtjes 8) )

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:42

Kanarie

ΧͺΦΉΦ™Χ”Χ•ΦΌΦ™ Χ•ΦΈΧ‘ΦΉΦ”Χ”Χ•ΦΌ

Console:
Ideaal is met een stel vrienden achter een TV te gaan hangen en een game te spelen, liefst een multiplayer game, dus met een splitscreen of een vechtspel oid.
Erg veel lol aan beleefd, met z'n allen voor een beeldscherm gaan hangen en met z'n vieren op een toetsenbord gaan raggen werkt gewoon niet ;)

PC:
Echt online multiplayer games spelen, geen vage beperkingen met multiplayer zoals bij consoles die het soms niet aan kunnen.
Consoles beginnen nu pas een beetje goed online te komen.

De pc heeft ook altijd betere graphics. Zie bijvoorbeeld hoe dramatisch GTA3 was op de PS2 in vergelijking met de PC versie.

Zelf ben ik meer een PC aanhanger, simpelweg omdat ik ook meer wil kunnen met een 'computer' dan spelletjes spelen. Maar ook puur qua gaming vind ik een PC veel fijner dan een console. Simpelweg omdat de instelmogelijkheden op een PC veel uitgebreider zijn, maar dit zullen mensen die fan zijn van consoles wel weer juist het nadeel vinden :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 12:15:
[...]

En dit kan met een (of meerdere) PC's niet :?
Jawel maar dan moet je je pc en/of meerdere pc's naar beneden slepen en dat is zon gedoe en neemt meer ruimte in beslag, een console sluit je ff aan en klaar is kees :D

[ Voor 8% gewijzigd door bAdmuTs op 03-10-2003 12:25 ]

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:07
IK ga alleen maar voor PC .

Want daar ben ik gewoon aan gewent .
Ik heb zelf ooit een lange poos met een PS2 gespeeld .
maar dat vond ik niets .

Vergelijk de 2 games maar met de console en pc

UT ( op de pc veel makkerlijker te spelen en ook meer mogelijkheden met meer mappen inport.
Wat bij een console al uitgesloten wordt.

PS mijn grootste hobby is FLIGHTSIMMEN .
en daar moet je gewoon en PC voor hebben .
ivm de hoeveelheid aan knoppen .

Dus dat is 1 van de grote rede dat ik geen Console heb staan .

Maar zelf game zo als ZELDA, MARIO en ga zo maar even door
Vind ik lekkerder spelen op PC , maar misschien komt het door dat ik niet van die JOYPADs hou.

ik heb er hier 2 liggen (bijna zo goed als nieuw voor de PC )

Maar ik heb ze misschien 2 a 3 keer gebruik .
Maar vind het niet fijn spelen .

En wat betreft het spelen in de huiskamer :)

mijn PC staat in de huiskamer ,dus ik heb alles bij de hand . (2 kamer woning)
Dus heb ik aan een PC genoeg .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Boely
  • Registratie: Januari 2003

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

bAdmuTs schreef op 03 oktober 2003 @ 12:24:
[...]

Jawel maar dan moet je je pc en/of meerdere pc's naar beneden slepen en dat is zon gedoe en neemt meer ruimte in beslag, een console sluit je ff aan en klaar is kees :D
Binnenkort gaat dit argument ook niet meer op... Bluetooth zal er voor gaan zorgen dat je terwijl je pc boven staat. Beneden via een leuk tft-tje kunt gamen. Gamecontrollers zijn al draadloos en Logitech komt al met de mx900 serie.

Ik ben dus ook een 100% pc gamer. Race/sport/FPS enz enz Speel ik op mijn pc.
Ik heb genoeg op alle consoles gespeeld om voor mij de conclusie te trekken dat ik geen console nodig heb. Natuurlijk komen niet alle games op alle platforms uit. Maarjah.... je kan nu eenmaal niet alles hebben.

Niks is leuker om lkkr draadloos op de bank fifa2003 (pc-versie) te spelen met vrienden :D

Welk?

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

Consoles lenen zich niet echt voor MUD's :)

[ Voor 4% gewijzigd door UDuckling5 op 03-10-2003 12:39 ]

Flap

• Jan_V
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01:18
Persoonlijk vind ik beide wel lekker om op te gamen.
Op het moment speel ik ook weer wat op de PC, omdat ik zometeen een LAN heb en ik alvast een beetje wil oefenen.
De console's gebruik ik meestal voor snelle arcade games of voor Final Fantasy (of look-a-likes)
Ook heb ik nog een GBA:SP liggen, waarmee ik altijd in de trein speel.
De PC die ik bezit is technisch niet zo'n hoogstandje meer, dus speel ik daar automatisch ook niet zoveel games meer op omdat het gewoonweg niet meer kan. Normaal speel ik daar voornamelijk FPS op, omdat dat wel mooi speelt op een PC. Op PS2 ook geprobeerd om FPS op te spelen, maar dan moet je eerst wel heel erg wennen aan de besturing en dat had ik er niet voor over.

Battle.net - Jandev#2601 / XBOX: VriesDeJ

• udenjpg
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

udenjpg

C8H10N4O2

Ik denk dat het grootste voordeel van een Console is, dat je voor je games moet betalen (ig. de GameCube). Het grootste deel van de PC gamers zijn IMHO toch leechers, maar dit is een andere discussie.

Over het algemeen vindt ik Arcade-games het leukst, en dan kom ik al snel op een console uit. Voor Simulatie, RTS, D&D RPG's en in mindere mate FPS games kom ik al snel op een PC uit.

Al met al denk ik dat zowel de PC als de Console zijn eigen hoekje heeft in de Gaming wereld. Het zijn twee dingen die je perfect naast elkaar kan hebben. Ze vullen elkaar aan.

Coffee isn't a matter of life and death. It's far more important than that.

• CitrusJuicer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-11-2025

CitrusJuicer

In Search Of Sunrise

udenjpg schreef op 03 October 2003 @ 12:54:
Al met al denk ik dat zowel de PC als de Console zijn eigen hoekje heeft in de Gaming wereld. Het zijn twee dingen die je perfect naast elkaar kan hebben. Ze vullen elkaar aan.
So true!
Ik heb thuis een PC, XBOX, PS2, GC en dreamcast staan.
Nee, niet bedoeld om te patsen oid, maar omdat elk machine z'n type games heeft.
En zoals elk andere gamer, moet ik al die toppers gewoon spelen :*)

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-12-2025

SD5k

>4&X

Ikzelf game verreweg het meeste op mn Gamecube (en vorige Nintendo consoles), op de pc speel ik alleen nog quake 1 en rocket arena 3 multiplayer.

Ikzelf zou nooit van mn leven overstappen naar een andere console omdat ik gewoon al van kleins af aan Nintendo heb (ik heb dan ook alle normale consoles thuis aangesloten staan). En ik blijf de uitgaven van de typische nintendo reeksen gewoon geweldig vinden.

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
Ben altijd fervent PC gamer geweest totdat ik een XBox kreeg om mee te klooien, sindsdien ben ik helemaal om (behalve voor flightsims dan). Het grootste verschil vind ik dat console spellen ook echt voor die console zijn gemaakt, en je geen gezeur hebt met lage fps / installatie-issues / vastlopers. Console is echt plug-and-play...gecombineerd met een 120G schijfje en media center echt geweldig!

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
Ik beschouw mijzelf gewoon als een gamer, het maakt mij echt niet uit waarop. Elk systeem heeft zijn voordelen, hetzij de superieure graphics/fps besturing op een pc, tot de spelervaring/kwaliteit van games/sfeer op consoles.

Op de pc speel ikzelf eigenlijk alleen maar fps & race games.
Op de consoles speel ik alles, met in mindere mate fps games
In de trein console ik alleen ;)

Strategy speel ik nooit, geen zak aan.

Als ik echt moet kiezen:
ik prefeer het lekker zitten in mijn stoel kijkend naar mijn big ass tv, met het games geluid lekker via de stereo. Hetzij een pc game, maar meestal is het dan wel een console die aanstaat.

• Acolyte57
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-12-2025

Acolyte57

Omnia Mutantur, Nihil Interit

Voor mij is de console bedoeld voor simpele multiplayer spelletjes die ik met m'n huisgenoten kan spelen in de woonkamer. Ik weet dat er spellen zijn met veel diepgang en die heb ik ook wel eens gespeeld, maar de plaatsing van onze console (een DC) in de woonkamer zorgt ervoor dat je gewoon een beetje leuk wil kunnen racen of vechten tegen elkaar.
Daarnaast spelen wij de wat interessantere multiplayer games op de PC over het netwerk, maar daar mis je toch de interactie tussen elkaar. Je kunt niet een corrigerende tik uitvoeren op je huisgenoot als hij 2 kamers verderop zit.

~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
Wat mij vooral houdt bij het gamen op de PC is onder andere het internet. Op consoles kan je ook online gaming, maar dat bedoel ik in mindere mate. Ik bedoel meer dat als je stopt met spelen op je PC je daarna kan rondsurfen, chatten op bijvoorbeeld IRC etcetera. Bij een console heb je dat niet, want als je stopt met een spel zit je tegen een zwart scherm aan te kijken :P

Verder vind ik muis en toetsenbord toch een stuk makkelijker spelen dan bij een console, ook doordat je meer dan genoeg knoppen hebt die je zelf kan bepalen. Een grote rol spelen de genres hierbij natuurlijk. Ik speel voornamelijk shooters en die zijn naar mijn idee toch niet lekker te spelen op consoles :)

En als laatste iets waar de meeste mensen zich juist aan ergeren, het kloten met PC's om spellen (goed) werkend te krijgen. Ik vind het zelf ook frustrerend als ik een spel niet/niet goed aan de gang krijg, maar de voldoening is des te groter als het wel lukt en dat is ook een punt wat het gebruik van PC's voor mij een stuk leuker maakt :Y)

The devil is in the details.

Verwijderd

Ik geef de voorkeur aan de pc, alhoewel het wel fijn is dat je op een console meteen kan beginnen en niks hoeft te installeren. Verder heeft een console ook als voordeel dat elk spel er goed op draait, daar waar we in pc-land niet langer dan 3 jaar meekunnen. Op de pc kun je dan weer fijn patchen en andere dingen toevoegen.

Race spellen spelen overigens het fijnst op een console (PS2 en DC hiero, + wat ouder spul). Misschien omdat ik het me heb aangeleerd om te racen op een console. Daarbij het voordeel dat racen op een Loewe breedbeeld 100 Hz TV :P veel fijner is dan een 17" crt die ik hier heb staan.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-12-2025
ik speel voornamelijk op de pc (zie ook sig :P)
maar zodra ik weer wat geld heb koop ik er zeker 1 of 2 consoles bij...
ik ben namelijk rpg verslaafd en die komen alleen op de consoles uit (games als FF, Grandia enzo dus)...

Bier, Whiskey en Metal!!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:29
Maakt mij niet uit waar ik op speel (Ik heb een PC, Xbox en PS2). Als ik (of met mijn maten, familie etc) maar veel lol/plezier heb, daat gaat het tenslotte om... ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BeZaX op 03-10-2003 14:38 ]

• T-8one
  • Laatst online: 30-12-2025

T-8one

take it easy, take a sisi

voorheen gamde ik meer op de pc.
Sinds kort heb ik een xbox en speel ik daar meer op en wel om de volgende reden:

geen gezeik meer dat m'n pc te langzaam is.
xbox start veel sneller op in vergelijking met de pc.
een goede videokaart is al bijna even duur als de xbox.
xbox is makkelijk te verslepen om even bij vrienden te gaan spelen.

enige nadeel van de xbox is dat ik veel geld kwijt ben aan het kopen van spelletjes, voor de pc kopieerde ik bijna alles.
Maar nu ben ik wel kierkeuriger met spelletjes. Op dit moment heb ik voor de xbox 7 games en dit zijn allemaal spelletjes die ik leuk vind en regelmatig speel. Voor de pc had ik tientalle spelletjes waarvan ik altijd maar een paar levels speelde en dan verdween ie weer in de kast.
Daarnaast heb ik betaald voor de xbox games dus voel ik me verplicht ze regelmatig te spelen anders vind ik het zonde van het geld.

GP 32 the most powerfull handheld in the world :P

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik speel alleen maar op de pc tegenwoordig, maar binnekort komt daar verandering in, want dan ga ik een gamecube kopen. Gamecube is de enige console die ook echt de "console" feel heeft en niet een omgebouwde pc is.

FPS zijn 10x beter op de pc. Met een controller kan je gewoon niet lekker spelen.
RPG zijn weer veel beter op de console. (Zelda en FF zijn tog wel de toppers !)
Beat m up's zijn veel beter vertegenwoordigd op de consoles, en daarnaast is een controller veel lekkerder daarvoor.
Race spellen zijn lekkerder op de pc vind ik, betere graphics vaak, keuze uit veel stuurtjes, veel finetuning.
Flightsims zijn overduidelijk het best op de pc, een pc heeft veel meer geheugen, en kan doordeer veel grotere landschappen bufferen. En daarnaast kan een tv nooit duidelijk al die kleine knopjes in de cockpit duidelijk weergeven.
voor Strategy is de pc veel beter, met name door de monitor, deze is veel scherper dan een tv en gebruikt veel hogere resoluties. 2 dingen die een must zijn om een strategy spel als C&C goed te spelen.

En een console is ook leuk om samen met je vrienden met het genot van een biertje een knokspelletje doen of andere leuke gezelsschapspelletjes.

Reden dat ik straks voor een gamecube ga, is omdat de gamecube precies de spellen bied die een pc niet kan bieden.
Een gamecube is de beste console voor als je al een pc hebt.
En de xbox of ps2 als vervanger van de pc.

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Wrom een PS2 als een vervanger van de pc :? en een gamecube niet?

• TdV

TdV

bAdmuTs schreef op 03 October 2003 @ 15:24:
Wrom een PS2 als een vervanger van de pc :? en een gamecube niet?
Hij bedoeld het type spellen; het gemiddelde xbox en ps2 spel lijkt meer op een pc spel dan een gemiddeld cube spel. Met name veel fps en race spellen komen er op die platformen uit. Op de gamecube komen veel "ouderwets gezellige" nintendo titels zoals mario, zelda en zo verder.

Dit is overigens ook mijn mening.

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Het spellenaanbod van de Gamecube ligt toch het verst weg van de pc denk ik :)

Als je alleen kijkt naar echte toptitels dan is geen een daarvan van de Gamecube op de pc verkrijgbaar, terwijl Xbox-toppers zoals bv. Halo en Rallisport en PS2 toppers zoals MGS2 en GTA ook op de pc verkrijgbaar zijn.
De Gamecube moet het echt hebben van Nintendo's eigen spellen en die worden natuurlijk niet op een ander platform uitgebracht.

Dus ja, een goede pc heb ik al dus leek mij het het verstandigste om voor een GC te gaan en ik heb er tot op heden zeker nog geen spijt van gehad :)
Pagina: 1