Toon posts:

Quantum LM vs IBM DTLA...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien m'n HD 't gisteren begeven heeft wil ik een nieuwe gaan kopen. Nou zat ik dus op tweakers rond te neuzen en iedereen hypt over de IBM Deskstar Teleta. Maar als ik kijk op www.storagereview.com en de IO Meter tests compare van de IBM en d Quantum komt de Quantum er toch echt het beste uit...

dus kan iemand mij vertellen waarom ik IBM zou moeten kopen ipv. de Quantum, want ik neig nu toch voor de Quantum te gaan.

Verwijderd

IBM heeft hogere transferrates . Neemt niet weg dat ik erg blij ben met mijn Quantum hoor . Ik wil geen IBM meer voorlopig , iets te veel mankementen gehad met de vorige serie .

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:22

Beaves

Usque ad Finem

Ik heb net de Quantum LM gekocht en die bevalt heel goed, net zoals de KX die ik alweer een tijdje heb.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Quantum Fireball LM, :9~ . De IBM heeft i.d.d. hogere transferrates (tot wel 37 Mb/s aan het begin van de schijf t.o.v. 27 bij de Quantum), maar de LM heeft een lagere toegangstijd. In de praktijk heb je daar meer aan, bij het starten van Windows, het opstarten van programma's en, ook zeer belangrijk, bij de toegang van je swapfile.

Ik ben een perfectionist (soms lastig), en heb na goed te hebben gewogen voor de LM gekozen, de 30.0 Gb versie (voor Fl. 429,- bij Norrod op de HCC). Hij is nu op zijn goedkoopst voor fl. 465,- bij Graficall te verkrijgen.

En... de schijf is BLOED snel, de seeks echter vrij luidruchtig. De temperatuur daarentegen is aangenaam lauw *D .