Toon posts:

cdrw drive doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb het volgende probleem met de pc van mijn broer.

Als de pc opstart is en ik steek er een cd in herkent de driver de cd niet. Herstart ik de pc terwijl de cd er in zit dan herkent hij hem wel. Doe ik dan de drive open en toe herkent hij de cd weer niet meer.

pc: amd duron 1Ghrz
msi k7t turbo2
256 ram pc133
aopen cdrw drive 40x24x10
nvdia tnt 64mb
maxtor 40gb

Ik zou dit graag oplossen zonder xp weer te herinstalleren ;)

reeds thanks

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik had een zelfde soort probleem. Bleek me voeding te zijn. die soms wel werkte en soms niet.
Klinkt wazig maar was wel zo.
heb je nog een andere liggen?
hoe oud is de brander?

Verwijderd

Topicstarter
de pc is 1.5jaar oud en voeding zal ik van avond eens uitmeten.
maar cdrw drive heeft daarvoor normaal gewerkt.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het zou inderdaad de voeding kunnen zijn. Maar het kan ook heel goed gewoon aan het moederbord liggen. De MSI K7T series staan eenmaal nou niet bekend om hun betrouwbaarheid. Deze borden houden het niet langer uit dan ~2 jaar, afhankelijk van hoe intensief de PC werd gebruikt.

Je kunt dit nagaan door de condensatoren op het bord te checken. Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter die je via de FAQ van Processors, Mobo's & Geheugen kunt vinden :)

[ Voor 24% gewijzigd door BalusC op 03-10-2003 11:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
de pc is zeker niet intensief gebruikt enkel een beetje meegesurft en wat word en exel documenten mee gemaakt. Maar kan het niet liggen aan nero 5.0 liggen want hij heeft dat eens zelf de installeert en heeft In-Cd of zoiets meegeinstalleert en ik krijg dat onderdeel niet weg.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 12:03 . Reden: nog iets extra ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Check eerst de tips die je in de FAQ van dit subforum kunt vinden ;) OM FAQ/Beleid en kijk dan onder "Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows".

Verwijderd

Topicstarter
bedankt BalusC heb het effe door gelezen en kom tot de conclusie dat het waarschijnlijk aan nero zal liggen zal wel een herinstallatie van xp doen.
Pagina: 1