Ik heb hier een PC met een Asus A7V133 waarvan de processor (Athlon 1000) doorgebrand was. Deze heb ik vervangen door een Duron 1300. Bij het opstarten van de PC wordt de Duron herkend als een Athlon 1300 met 100MHz FSB. Dit komt doordat er nog BIOS 1005 opstaat en pas vanaf de 1007 wordt deze als "Duron 1300" weergegeven.
Het probleem is dat de PC niet opstart (niet van harde schijf, niet van floppy en niet van CD). Het moederbord start goed op, RAM-geheugen en alle IDE-apparaten worden goed herkend, maar dan blijft de PC hangen bij het allerlaatse wat je normaal van het BIOS-opstarten te zien krijgt.
Wat heb ik al geprobeerd:
- BIOS resetten naar fabrieksinstellingen
- PC 15 uur zonder stroom gezet (ook batterij van mobo verwijderd)
- opgestart met enkel floppy aangesloten, geen IDE-apparaten
- opgestart met enkel harde schijf aangeloten
Heeft er iemand nog ideeën om dit probleem aan te pakken? En is er een manier om BIOS te flashen als enkel je moederbord opstart, maar niets meer verder?
Het probleem is dat de PC niet opstart (niet van harde schijf, niet van floppy en niet van CD). Het moederbord start goed op, RAM-geheugen en alle IDE-apparaten worden goed herkend, maar dan blijft de PC hangen bij het allerlaatse wat je normaal van het BIOS-opstarten te zien krijgt.
Wat heb ik al geprobeerd:
- BIOS resetten naar fabrieksinstellingen
- PC 15 uur zonder stroom gezet (ook batterij van mobo verwijderd)
- opgestart met enkel floppy aangesloten, geen IDE-apparaten
- opgestart met enkel harde schijf aangeloten
Heeft er iemand nog ideeën om dit probleem aan te pakken? En is er een manier om BIOS te flashen als enkel je moederbord opstart, maar niets meer verder?