Asus P4P800 slikt mijn P4 1,9Ghz Engineering Sample niet

Pagina: 1
Acties:

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 10:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Ik heb in mijn systeem al een tijdje een P4 1,9 Ghz Willamette Engineering Sample zitten. (Een Engineering sample is een processor zonder multiplier lock). Dit systeem heeft 3 maanden zonder problemen zo gedraaid.
Nu wilde ik een wat beter moederbord hebben met o.a. SATA, Dual Channel, en dat soort geintjes. Ik heb dus een P4P800 gekocht.
Nadat ik het hele systeem omgebouwd had, wilde de computer niet opstarten. Ik kreeg geen POST, geen foutmelding, geen beepcodes, kortom, helemaal niets. Mijn eerste idee was dat ik een DOA moederbord had. Ik heb vervolgens het moederbord laten testen, maar helaas was hij helemaal heel. Vervolgens heb ik het systeem weer helemaal in elkaar gezet, en heb ik een processor van iemand anders geleend. Met deze processor doet het systeem het wel. Ik heb mijn 'oude' processor weer op mijn 'oude' moederbord geprobeerd, en daar werkte hij wel weer gewoon goed op.
Inmiddels heb ik om het systeem werkend te krijgen een Celeron 2Ghz gehaald, maar liever zou ik met mijn P4 1,9 Ghz willen werken. Volgens de website van Asus zou de P4P800 met alle socket 478 processors moeten kunnen werken (Zowel Willamette als Northwood), maar toch slikt hij om de een of andere reden mijn processor niet.
Heeft iemand enig idee waarom hij mijn processor niet zou accepteren? Ik heb op internet gezocht, en kan niets vinden over waarom hij hem niet zou willen accepteren. Ik ben zelfs sites tegengekomen waar ze de P4P800 getest hadden met een Engineering Sample (welliswaar een Northwood 3,2Ghz, maar goed).

De rest van mijn specs lijken mij niet nodig gezien hij wel normaal met een andere CPU werkt, maar ik zal ze toch even er bij vermelden.
Asus P4P800 (geen Deluxe)
2x 256Mb Corsair PC3200
Asus 8170 Geforce 4 MX 440
3Com 905b 10/100 (overbodig weet ik, maar ik moet het MAC adres van de onboard lan nog in de router zetten)
SB Live! 1024
Maxtor 80GB
Maxtor 120Gb SATA
NEC 1300a DVD+-RW
LiteOn 52x CD-RW
Pioneer 105 DVD-ROM

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-08 13:19
HK reply weg.

Help op z'n minst de topicstarter. Het is hier geen chatforum.

[ Voor 142% gewijzigd door BalusC op 03-10-2003 11:44 ]

Verwijderd

Na een bios upgrade wat doet ie dan?
Je kan hem flashen met die celly 2.0 toch?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Zou het kunnen zijn dat ie tijdens de boot de CPU probeerd te detecten en de juiste MP niet kan uitlezen omdat die CPU unlocked is? Hij zou hem dus gewoon niet kunnen zien...

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 11:47:
Na een bios upgrade wat doet ie dan?
Je kan hem flashen met die celly 2.0 toch?
Ik zal hem zometeen ff proberen te flashen. Ben het systeem op dit moment met ghost aan het backuppen.
obsidian schreef op 03 October 2003 @ 12:27:
Zou het kunnen zijn dat ie tijdens de boot de CPU probeerd te detecten en de juiste MP niet kan uitlezen omdat die CPU unlocked is? Hij zou hem dus gewoon niet kunnen zien...
Daar zat ik in eerste instantie dus zelf ook aan te denken. Totdat ik dus een site tegen kwam die het mobo dus ook met een engineering sample heeft getest. Hierdoor lijkt het mij dat hij hem zou moeten ondersteunen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:26

Maximus

PhD i.o.

Je oude CPU is een ES waardoor het nieuwe moederbord de multiplier unlock niet pakt :?
en het lijkt me waarschijnlijker dat het moederbord niet lekker terug klokt (P4P800 = 800MHz en je cpu is 400 of 533)

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

Memendo

V4-power/Team BSD

Krijg je hem ook niet met dipswitchs oid aan de gang, dus even handmatig de MP en FSB instellen?

• E-Vix

E-Vix

Nu met sneeuw!

Topicstarter
M@ximuS schreef op 03 October 2003 @ 14:03:
Je oude CPU is een ES waardoor het nieuwe moederbord de multiplier unlock niet pakt :?
en het lijkt me waarschijnlijker dat het moederbord niet lekker terug klokt (P4P800 = 800MHz en je cpu is 400 of 533)
P4P800 is tot maximaal 800Mhz. Niet alleen maar 800Mhz. De celly 2,0Ghz die ik er nu op heb zitten is ook maar een 400Mhz CPU.
memendo schreef op 03 October 2003 @ 14:07:
Krijg je hem ook niet met dipswitchs oid aan de gang, dus even handmatig de MP en FSB instellen?
Nope. Mobo is jumperless op een CLRCMOS jumper en een USB Voltage instellings jumpertje na.

Ik ben nu op dit moment ff niet thuis, maar als ik straks thuis ben dan ga ik er nog even mee verder klungelen. Eerst een biosupdate (van 1009 naar 1010), en daarna zie ik wel wat ik nog probeer. En als het niet lukt wil mijn vriendin die CPU wel hebben ;).

Verwijderd

P4P800 support geen Willamette-core!

Verwijderd

hoe kom jij aan een engineering cpu :D :D
Pagina: 1