Toon posts:

SQL server licentie voor webserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello,

Ik draai een succesvolle e-commerce applicatie, en wil graag overstappen op SQL server ivm het sterk toegenomen verkeer.

Wie kan me vertellen welke SQL server licentie ik nodig heb en waar ik de voordeligste licentie aan kan schaffen voor een webserver? Een lokale software reseller wist me te vertellen dat ik zowiezo een ´processor license´aan moet schaffen omdat ik met de webserver te maken heb met honderdduizenden anonieme ´clients´. Deze licentie moest bij hem 5150 euro kosten. Wie biedt minder?

Greetz

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:15
mysql?

Strava | AP | IP | AW | SM

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Deze vraag past beter in Software Algemeen.

Vertel nog even welke versie van SQL server en op welke platforum.
Ik neem aan dat het om MS SQL server gaat, dus heb je al met MS zelf gebeld?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

je vraagt om een SQL-server. Dan kun je kijken naar mysql of postgress als het goedkoop moet (de eerste doet het ook onder windws, voor zover ik weet).

Een goedkopere MSsql-server oplossing wordt denk ik lastig, omdat de licensie kosten zijn van MS. En weinig resellers zullen onder de kostprijs een licensie verkopen.

[ Voor 1% gewijzigd door bakkerl op 03-10-2003 11:10 . Reden: tikfoutjes ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:22

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

bakkerl schreef op 03 oktober 2003 @ 11:09:
je vraagt om een SQL-server. Dan kun je kijken naar mysql of postgress als het goedkoop moet (de eerste doet het ook onder windws, voor zover ik weet).

Een goedkopere MSsql-server oplossing wordt denk ik lastig, omdat de licensie kosten zijn van MS. En weinig resellers zullen onder de kostprijs een licensie verkopen.
Die prijzen varieren enorm voor de pakketten. Weliswaar niet SQL server, maar een MSDN abonnement; Direct in Amerika bestellen kostte me, omgereken bij Amazon 2500 Euro (om en nabij). In Nederland bij Microsoft rond de 3500 Euro. Bij en aantal resellers lag het rond de 3200 Euro. Oftewel, een beetje rondshoppen is niet verkeerd (wel alles gecorrigeerd voor BTW).

Verder heb je sowieso een Processor license nodig voor SQL Server in een webomgeving; zie hiervoor ook de SQL Server pagina van microsoft. Hierop staat dit, geloof ik, als FAQ-vraag genoemd. Heel misschien kan je met MSDE overweg, maar ik denk dat je hierbij performance problemen gaat krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door gorgi_19 op 03-10-2003 11:33 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
M'n baas wil toch het liefst MS sql server. Ik heb andere oplossingen (zoals MSDE) geopperd maar die zijn uit den boze. Helaas kan ik niet met MS zelf contact opnemen omdat dat allemaal via resellers moet gaan. Mijn reseller is al met honderd euro omlaag gegaan, maar zo te zien moet het dus nog lager kunnen...

• Ramoonus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-09-2025

Ramoonus

Banaan

Ja, afpersen ;)

888 voor ondertiteling

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 13:19:
M'n baas wil toch het liefst MS sql server. Ik heb andere oplossingen (zoals MSDE) geopperd maar die zijn uit den boze. Helaas kan ik niet met MS zelf contact opnemen omdat dat allemaal via resellers moet gaan. Mijn reseller is al met honderd euro omlaag gegaan, maar zo te zien moet het dus nog lager kunnen...
ik kan me van een het gulden tijdperk herinneren dat ze zo rond de 10.000 gulden waren (per proc dus)... ik ben bang dat je niet veel goedkoper kan dus.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 16:54:
ik kan me van een het gulden tijdperk herinneren dat ze zo rond de 10.000 gulden waren (per proc dus)... ik ben bang dat je niet veel goedkoper kan dus.
Yep 10.769 by zerosix om precies te zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
Thnx! Ik heb ms zelf even gebeld, en het blijkt dat zo'n licentie 5031 euro'tjes kost....

Verwijderd

Je baas moet niet voor een duppie op de eerste rang willen zitten. De lokale reseller maakt 2,3% winst dus veeeel goedkoper vind je het niet.
Als je 100% zeker voor MSSQL Server technologie wilt gaan zou ik eerst MSDE toch proberen. Migreren van MSDE naar MSSQL kan zonder moeite toch altijd nog.
Zelf hebben we meerdere Ecmomerce websites draaien op MSSQL servers en eentje op MSDE en die kan het toch ook nog heel behoorlijk aan.
Pagina: 1