Toon posts:

[ACCESS] inputbox met mask tbv paswoord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan een inputbox gemaskt worden met sterretjes???

Dit is geen standaard optie van een inputbox, maar is dit op een of andere manier toch te realiseren? 8)

Een andere optie zou zijn om een inputbox na te maken met een form met daarop een veld wat gemaskt is. Alleen is deze oplossing niet zonder meer in de applicatie te integreren.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ik weet niet welke Access je daar hebt (handig dat je het erbij gezet hebt) maar in mijn Access 97 hiero kan de Input Mask wizard je gewoon een predefined type 'Password' geven dat perfect werkt...

Professionele website nodig?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

curry684 schreef op 03 October 2003 @ 11:08:
Ik weet niet welke Access je daar hebt (handig dat je het erbij gezet hebt) maar in mijn Access 97 hiero kan de Input Mask wizard je gewoon een predefined type 'Password' geven dat perfect werkt...
Volgens mij zit deze optie er ook al sinds Access 2.0 ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 03 October 2003 @ 11:08:
Access2000 :)

Ik bedoel een mask op een inputbox!!

Dat je een textbox een inputmask kan geven weet ik, maar ditzelfde wil ik dus doen met een inputbox!!

Verwijderd

kijk hier eens.

http://pub13.ezboard.com/...Message?topicID=314.topic

Was de 1e hit met google die ik kreeg

Verwijderd

Topicstarter
Dan Google jij beter dan ik 8)

Dit stukje code is vrij "link" in het gebruik. Gezien de methode die ze gebruiken ga ik ervan uit dat het niet eenvoudiger op te lossen is. Misschien is de oplossing met een apart form toch betrouwbaarder etc.

:)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 12:46:
[...]
Dit stukje code is vrij "link" in het gebruik.
[...]
:)
Leg uit, ikke nie snappe

Verwijderd

Inputbox heeft die optie niet. Gewoon zelf een form maken die dezelfde soort eigenschap als een inputbox heeft. Waar het jou omgaat is zeker dat je de resultwaarde van een eigen form niet zo makkelijk in je code kan plaatsen (zoals result = inputbox (..) )? Daar kun je leuke trucjes op verzinnen, bijvoorbeeld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
....
'globale variabele gebruiken
globalstring = ""
docmd.OpenForm "[formname]",,,,,acDialog
'nu is de form MODAL en gaat de code pas verder als de form gesloten wordt
'op de invoer form kun je dan via een OK knop ofzo de waarde in de string globalstring zetten
result = globalstring

Dit is natuurlijk niet zonder gevaar maar het werkt wel.

Je kunt ook een loop gebruiken. Open de invoerform, en zodra er een invoer en op OK wordt gedrukt kun je bijvoorbeeld de invoerform invisible maken. Hiermee laat je de loop eindigen, lees je de waarde uit de textbox en sluit je de form

code:
1
2
3
4
5
6
docmd.openform "passwordform"
do
doevents
loop until passwordform.visible = false
result = passwordform.txtPassword
docmd.close acform, "passwordform"

syntax niet volledig correct maar het gaat om het idee.

Als je dit niet zoekt dan heb je me toch mooi effe beziggehouden.. :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 12:48:
[...]

Leg uit, ikke nie snappe
Hij hookt de inputbox, en omdat de situatie voor kan komen dat er meerdere inputboxes gelijk getoont moeten worden, kan dit problemen geven.

Wel heb ik de code proberen toe te voegen, maar dit had meer na dan voordelen tov een apart form.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 13:53:
..............
Als je dit niet zoekt dan heb je me toch mooi effe beziggehouden.. :)
Dat zijn de oplossingen waar ik ook al aan had gedacht, maar de eerste komt nog het meest in de richting.

Ik ga proberen om een functie te maken (module) met arguments voor de messagetext en de title. Deze worden op een form getoont wat op een inputbox lijkt. Bij het drukken op OK wordt de waarde als output van de functie gegeven.

Ga nu ff proberen :O

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 14:09 ]

Pagina: 1