Oplaadbare batterijen voor optische muizen

Pagina: 1
Acties:
  • 624 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• wiske80
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-04-2024
Hoi,

ik wilde weten als oplaadbare NiHM batterijen (>= 1800mA )ook geschikt zijn voor optische muizen. Gaan ze ongeveer ook even lang mee net als wegwerp batterijen.??

Iemand ervaring ermee?? Scheelt geld, toch? 8)

ik hoor het wel,

greetz,
Wiske80

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:50
een vriend van me doet het wel en zijn muis doet het nog steeds en ze zitten er nu ongeveer 2 maanden in en ze doen het nog steeds dus.... scheeld idd geld ja

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:24
Logitech MX700 wordt geleverd met oplaadbare batterijen, zijn volgens mij 2000mA.
Die dingen gaan lang mee voordat ze weer opgeladen moeten worden.

Dus oplaadbare batterijen zijn geschikt voor optische muizen en ze gaan lang genoeg mee voordat ze opgeladen moeten worden. :)

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ze zullen langer meegaan dan niet-oplaadbare batterijen, mits je ze goed behandeld natuurlijk. Daarnaast hoef je dan ook geen enkel probleem te verwachten ;)

En ja, het scheelt inderdaad geld!

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19:43
Ja hoor die zijn er wel voor geschikt. Zeker als je veel achter je computer zit en de batterijen van je muis zo leeg zijn. Ik gebruik zelf ook oplaadbare batterijen van 1400 mAh en die gaan 2 tot 3 weken mee.

Edit: misschien is het wel interessant om ook even te kijken hoe lang je muis mee gaat op een setje gewone batterijen. Afhankelijk van hoe zuinig je muis is en hoeveel je achter de computer zit, kan je dan makkelijker een keuze maken wat voordeliger is om te gebruiken.

[ Voor 40% gewijzigd door Jeroen O op 03-10-2003 11:04 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik heb 2 setjes 1800mah voor mijn optical (draadloos). 1tje aan het opladen, andere in de muis. Helaas haal ik de 6 dagen maximaal :( (+/-6-7 uur per dag staat ie aan).

Wel steeds helemaal "opmaken" dan pas gaan opladen, verlengt de levensduur van de batterij een aardig tijdje.

edit: gewone batterijen houden het bij mij net een 3 dagen uit.

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 03-10-2003 11:05 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Zelf heb ik de microsoft wireless intelli explorer. Vreemdgenoeg werkt de muis niet wanneer ik 2 Nimh >1800 batterijen gebruik |:( . Wel wanneer ik 1 Nimh 1800 en 1 Nimh 1400 batterijen gebruik.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Wel steeds helemaal "opmaken" dan pas gaan opladen, verlengt de levensduur van de batterij een aardig tijdje
NiHM batterijen hebben geen last van geheugen-effect en dit is voor dit type accu's dan ook niet nodig ;) (Met NiCad is dit echter wel het geval)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12 21:50
KarreMania schreef op 03 October 2003 @ 11:04:
ik heb 2 setjes 1800mah voor mijn optical (draadloos). 1tje aan het opladen, andere in de muis. Helaas haal ik de 6 dagen maximaal :( (+/-6-7 uur per dag staat ie aan).

Wel steeds helemaal "opmaken" dan pas gaan opladen, verlengt de levensduur van de batterij een aardig tijdje.

edit: gewone batterijen houden het bij mij net een 3 dagen uit.
dan vreten die wel erg veel van jou man ik doe er ongeveer zo'n 2 a 3 maanden mee met mijn muis dan he met gewone batterijen zelf heb ik oplaadbare batterijen nog niet geprobeert een vriend van me wel en die gaan ook zo lang mee nu al

• NitroX infinity
Bikkel-Rulez schreef op 03 October 2003 @ 11:09:
[...]

dan vreten die wel erg veel van jou man ik doe er ongeveer zo'n 2 a 3 maanden mee met mijn muis dan he met gewone batterijen zelf heb ik oplaadbare batterijen nog niet geprobeert een vriend van me wel en die gaan ook zo lang mee nu al
Bij mij gaan ze ook ongeveer zo kort mee. Komt puur omdat ik de muis zeer veel gebruik, heeft er niets mee te maken dat de muis veel stroom zou vreten.
Mijn pa deed zo rond de 9 maanden met de batterijen in z'n niet optische draadloze muis.

Het ligt puur eraan hoeveel je de muis gebruikt.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

Exirion

Gadgetfetisjist

NitroX_infinity schreef op 03 October 2003 @ 11:00:
Logitech MX700 wordt geleverd met oplaadbare batterijen, zijn volgens mij 2000mA.
Absoluut niet waar. Er zitten AAA batterijen in en die waren bij de versie die ik heb gehad 700mAh.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:42

Ankh

|true

dat is knap
ik werk met een MX700 ligt hier naast me
er zitten 2 AA batterijen in van 1700mAh

dus ik weet niet waar je overlult maar niet over de MX700 8)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Jeroen O
  • Laatst online: 19:43
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 11:07:
Zelf heb ik de microsoft wireless intelli explorer. Vreemdgenoeg werkt de muis niet wanneer ik 2 Nimh >1800 batterijen gebruik |:( . Wel wanneer ik 1 Nimh 1800 en 1 Nimh 1400 batterijen gebruik.
Dat klinkt als een probleem met de batterijhouder van je muis. Maken je accu's wel goed contact met je muis? Bij sommige combinaties accu/batterijhouder levert dat wel eens problemen op.

Gebruik maken van accu's van verschillende capaciteit is nou ook niet echt ideaal aangezien de ene altijd eerder leeg is en vervolgens wordt omgepoolt. En niet iedere accu kan daar zo goed tegen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• NitroX infinity
@Exirion
Je hebt deels gelijk, heb zelf niet zoveel verstand van batterijen :P
Dit staat er op de batterijen zelf:

NICKEL METAL HYDRIDE BATTERY
AA SIZE 1.2V 1700mAh

(geen 700 zoals jij zei :P )

[ Voor 4% gewijzigd door NitroX infinity op 03-10-2003 11:32 ]

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-12 19:21
Gebruik zelf 2x1800mA in mijn Cordless Mouseman Optical. Batterijen gaan zo'n 2 maanden mee, werk perfect.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-12 10:58

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

AA gaat op dit moment maximaal tot 2200 mAh (nimh)
AAA tot 800 mAh (nimh)

Alle muizen die ik ken gebruiken AAA batterijen.

Ik gebruik al een jaar of wat ee setje AAA 700 mAh batterijen in mijn draadloze optische muis en zet die 's avonds in zijn cradle om op te laden en heb daar nooit problemen mee gehad. Als je meer dan 2 dagen intensief gaat muizen dan raken de batterijen wel leeg tijdens het gebruik.

nimh batterijen hebben als nadeel dat ze vanzelf vrij snel leeglopen, ze zijn dus uiterst geschikt voor apparaten zoals digitale camera's die veel stroom gebruiken, maar als je ze bijvoorbeeld in een klok steekt zijn ze binnen enkele maanden leeg.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:23

Exirion

Gadgetfetisjist

SCaRaBaeuS schreef op 03 October 2003 @ 11:23:
dat is knap
ik werk met een MX700 ligt hier naast me
er zitten 2 AA batterijen in van 1700mAh

dus ik weet niet waar je overlult maar niet over de MX700 8)
NitroX_infinity schreef op 03 October 2003 @ 11:24:
@Exerion
Je hebt deels gelijk, heb zelf niet zoveel verstand van batterijen :P
Dit staat er op de batterijen zelf:

NICKEL METAL HYDRIDE BATTERY
AA SIZE 1.2V 1700mAh

(geen 700 zoals jij zei :P )
Ehhh?? Ik heb de MX700 een paar dagen gehad toen ie net uit was (daarna omgeruild voor een MX500) en er zaten toen ECHT AAA batterijen in :D Dat zal dan wel veranderd zijn ofzo.

Hier een quote van mezelf uit een oudere topic:
In een draadloze muis zitten uiteraard batterijen. Bij de MX700 zijn dat AAA maar bij de Wireless Explorer weet ik niet of het AAA of AA is. Logitech's oudere wireless muis heeft wel AA. En ik vind die MX700 met AAA batterijtjes al zwaar aanvoelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Exirion op 03-10-2003 11:33 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hier Logitech MX700: 2x BYD's Nickel Metal Hybride Battery AA size 1.2v 1700mAh. Penlight's dus. Gaan ongeveer 4 a 5 dagjes mee als ze helemaal vol zijn. Laden duurt helemaal leeg maarliefst 6 uur (als ze echt leeg zijn, dus als de muis is uitgevallen).

[ Voor 10% gewijzigd door _XipHiaS_ op 03-10-2003 11:37 ]

• BeCool
  • Laatst online: 24-02 10:56
Johnny schreef op 03 October 2003 @ 11:30:
AAA tot 800 mAh (nimh)

Ik gebruik al een jaar of wat ee setje AAA 700 mAh batterijen in mijn draadloze optische muis en zet die 's avonds in zijn cradle om op te laden en heb daar nooit problemen mee gehad. Als je meer dan 2 dagen intensief gaat muizen dan raken de batterijen wel leeg tijdens het gebruik.

nimh batterijen hebben als nadeel dat ze vanzelf vrij snel leeglopen, ze zijn dus uiterst geschikt voor apparaten zoals digitale camera's die veel stroom gebruiken, maar als je ze bijvoorbeeld in een klok steekt zijn ze binnen enkele maanden leeg.
Niet alle muizen gebruiken AAA hoor. Ikzelf heb bijvoorbeeld een Microsoft Wireless multimedia keyboard met optische muis....Hier gaan AA tjes in. :7

• wiske80
  • Laatst online: 15-04-2024
nou jongens,

ik heb al jullie adviezen gelezen, dus dan ga ik het ook gebruiken.
Ik heb namelijk een MS Wireless Intellimouse Explorer en ik hoop alleen niet dat ik hetzelfde probleem heb als een van jullie heeft gepost.

Nou ik probeer het gewoon.

greetz,
Wiske80

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

AAA in MX700? Nog nooit gezien..

In mijn MX700 zit 1700mAh AA in ieder geval :)

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• nicxz
  • Niet online
hmm mijn mx700 gaat ook niet zo denderend lang mee, 2-3 dagen fps-en spelen en hij schreeuwt alweer om de stoel. Nu gebruik ik hem ook behoorlijk intensief, maar een maand heb ik echt nog nooit gehaald, ook niet als ik een weekje weg was. Verder zitten er bij mij ook aa 1.2v 1700mAh batterijen in.

"Honesty may be the best policy, but it’s important to remember that apparently, by elimination, dishonesty is the second-best policy." George Carlin

Verwijderd

Johnny schreef op 03 October 2003 @ 11:30:
AAA tot 800 mAh (nimh)

.
[overdreven offtopic modes]
LOL!

Jij komt volgensmij ook uit een ander tijdperk he!

Ik gebruik al een lange tijd als AAA batterijen GP100AAALH .. deze zijn dus 1050mAh
iPowerUS & Lenmar maken al een tijdje 2300mah AA batterijen.
GP is bezig met 2600mAh...

En heel veel muizen werken met AA batterijen.
Ik heb eerlijk gezegd alleen nog maar AAA batterijen gezien in die hele goekopen draadloze muizen van de blokker enzo ;)
[/overdreven offtopic modes]

Zelf gebruikt ik Varta's 2100mAh die stukken langer mee gaan als anders merken 2100mAh of zelfs hoger !

Die dingen kosten inkoop dacht ik iets van € 1,50 p.s ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 14:57 ]

Pagina: 1