Toon posts:

Lokaal profielbeleid in Windows XP Prof.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een pc staan voor 10 jongeren, wie natuurlijk alles uit gaan proberen om 't spul te vernielen :)
Nu kan ik met Windows XP heel mooi een policy gaan maken, maar het nadeel is dus dat die policy ook voor de admin werkt :(
Ksie zo 1 , 2 , 3 ook nie waar ik dit kan bepalen voor wie het policy wel moet gelden en voor wie niet.. Is dit uberhaupt wel mogeijk?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd

Topicstarter
nou die directory bestaat bij mij niet in 't NL.
Is 't misschien de %windir%\system32\config ?

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:46
Je kan voor ieder gebruiker toch instellen wat voor rechten die heeft bij Windows XP? Kan je dan niet gewoon instellen dat je onder het account van die jongeren niks meer kan? En dan kan jij gewoon als administrator inloggen met alle rechten van dien.

[ Voor 18% gewijzigd door Jeroen O op 03-10-2003 10:53 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Als je inlogd op een server is dat wel mogelijk jah. bij clients nog nie gezien dat ik dat per user kan instellen

• Jeroen O
Heb je XP home of XP professional? Bij XP professional is het mogelijk. Bij XP home weet ik het niet precies. Het zou goed mogelijk dat het daarbij niet kan maar dat weet ik niet zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in de topic titel staat heb ik prof.

• Jeroen O
Sorry, dat had ik nog niet gezien. Je kan de rechten per account instellen in je configuratieschem. Daar moet je kijken bij computerbeheer en daar staan ergens gebruikersinstellingen. Daar staat een lijst met alle accounts op je computer en daar kan je iedere gebruiker bepaalde rechten geven.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Rechten uitdelen kan met gpedit.msc en zoals mutsje al zei kun je dit voor elke user behalve admin instellen door een truukje uit te halen.
http://support.microsoft....3/6/55.ASP&NoWebContent=1
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 10:45:
nou die directory bestaat bij mij niet in 't NL.
Is 't misschien de %windir%\system32\config ?
Zorg dat je alle hidden files kunt zien, inclusief 'operating system protected files'.
in config staan je system hives enzo.

[ Voor 57% gewijzigd door blackd op 03-10-2003 11:31 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
hey tnx,,, gaat 't direct ff proberen
Pagina: 1