Freeware ISAPI rewrite / mod_rewrite voor IIS*

Pagina: 1
Acties:

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Topicstarter
Ik ben bezig met het inrichten van het netwerk van een basisschool. De school heeft 2 webservers maar slechts 1 publiek ip adres. Ik ben nu op zoek naar een manier om toch de beide webservers te kunnen gebruiken met dat ene ip adres. Het verkeer moet gewoon binnen kunnen komen op poort 80. Samenvoegen van de 2 servers tot 1 is niet mogelijk omdat ze beide van een ander bedrijf zijn.

Ik ben nu op zoek naar een (soort van) reverse proxy oplossing zodat beide servers hun werk kunnen doen. Is het mogelijk om onder IIS een virtual server te configureren als reverse proxy en deze de pagina's van de andere server op te laten halen (met het prive ip adres)? Zo nee, weet iemand een andere oplossing? Ik kan de configuratie van 1 van de 2 servers aanpassen mits de aanpassingen niet te groot zijn. Nogmaals, de servers samen voegen is absoluut geen optie, een extra machine plaatsen als reverse proxy ook niet.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Verwijderd

iis is geen proxy, maar isa kan dit wel.

maar je zou evt een redirection kunnen gebruiken of zelfs via een share de site publiceren. maar dat blijven pruts oplossingen vind ik...

• Bor

Bor

Topicstarter
Er is geen Reverse Proxy mode voor IIS zoals Apache wel heeft begrijp ik?

Via een share publiceren zou kunnen maar heeft echt niet mijn voorkeur. Bovendien wordt er gebruik gemaakt van mysql en zal waarschijnlijk de code vol zitten met connecties naar localhost die dan ook niet meer werken.

Verwijderd

een redirection is mogelijk...

homedir tab: redirect to url > url invullen

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 10:20 ]

• KoeKk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-02 14:49
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 10:18:
een redirection is mogelijk...

homedir tab: redirect to url > url invullen
Enigste probleem is dat er 'hard' geredirect wordt, oftwel zou je als redirect ip 192.168.0.2 invullen dan verschijnd er in de client zijn browser gewoon 192.168.0.2 als ip adres, dat gaat dus niet werken... ;)

Het enigste wat zou kunnen werken is er een reversed proxy tussen zetten, IIS ondersteund dat niet native, dus moet je gaan zoeken naar een 'echte' proxy server zoals MS Proxy 2.0, ISA server etc.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-02 18:34
wat je nodig hebt is een firewall die afhankelijk van de url poort 80 naar een interne server kan sturen. Zoals al eerder genoemd: o.a. ISA server kan dit.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

KoeKk schreef op 03 October 2003 @ 10:25:
[...]

Enigste probleem is dat er 'hard' geredirect wordt, oftwel zou je als redirect ip 192.168.0.2 invullen dan verschijnd er in de client zijn browser gewoon 192.168.0.2 als ip adres, dat gaat dus niet werken... ;)

Het enigste wat zou kunnen werken is er een reversed proxy tussen zetten, IIS ondersteund dat niet native, dus moet je gaan zoeken naar een 'echte' proxy server zoals MS Proxy 2.0, ISA server etc.
tja, zou kunnen. ik gebruik dit alleen naar url's met een public ip.

• Bor

Bor

Topicstarter
paulhekje schreef op 03 October 2003 @ 11:20:
wat je nodig hebt is een firewall die afhankelijk van de url poort 80 naar een interne server kan sturen. Zoals al eerder genoemd: o.a. ISA server kan dit.
ISA is meer een proxy imho. Maar zoals ik al zei, meerdere machines neerzetten is absoluut geen optie.

Verwijderd

je zou isa op 1 van beide machine kunnen installen, anders blijft alleen de share mogelijkheid over.

• relaxteb
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-02 20:55
Via host headers in IIS en dan site doorverwijzen naar share op de andere computer ?

Verwijderd

duh

• Bor

Bor

Topicstarter
relaxteb schreef op 03 oktober 2003 @ 13:11:
Via host headers in IIS en dan site doorverwijzen naar share op de andere computer ?
Pakt ie dan ook de database op de computer met die share of moet de code daar wel voor worden aangepast?

Verwijderd

Isapi rewrite maakt van een IIS een reverse proxy.
Ideaal voor gebruik in de DMZ.
Light is gratis, en full is 70$ (check het verschil effe op de site)
http://www.isapirewrite.com

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bor_de_Wollef schreef op 03 October 2003 @ 10:13:
Er is geen Reverse Proxy mode voor IIS zoals Apache wel heeft begrijp ik?
Een oud ws met apache en linux als tijdelijke reverse proxy is ook geen oplossing?

Andere oplossingen waren dus:
Isapi rewrite
en Isa Server.

• Bor

Bor

Topicstarter
ANdrode schreef op 03 October 2003 @ 22:11:
[...]

Een oud ws met apache en linux als tijdelijke reverse proxy is ook geen oplossing?

Andere oplossingen waren dus:
Isapi rewrite
en Isa Server.
Nope, extra machine is geen optie. ISA is absoluut geen optie binnen deze omgeving.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Squid? (Eventueel met cygwin, maar tegenwoordig ook native)
Squid is naast een uitstekende proxy ook een prima reverse proxy.

• Bor

Bor

Topicstarter
Squid is inderdaad een goed pakket maar daarvoor heb ik dan ook een extra machine nodig die ik niet kan / mag plaatsen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:07
Moet IIS draaien op die PC?

Opties:
1. IIS er helemaal af, en apache met mod_proxy erop
2. IIS op een andere poort, apache op poort 80.

Mocht iis toch nodig zijn, dan kun je dmv een vhost deze gewoon lokaal laten proxyen naar localhost:iis-port

Transparant voor de buitenwereld, wel werkend ;)

• Bor

Bor

Topicstarter
Software er op ala apache is geen optie. De websites draaien op twee totaal gescheiden machines dus een redirect naar localhost zal ook niet gaan werken.

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Maakt totaal niet of je sites op dezelfde machine staan en met welke webserver ze draaien. In alle gevallen zijn squid en apache een mogelijkheid.

Waarom je voor squid een extra machine nodig zou hebben is me niet duidelijk. Squid kan native onder windows draaien. Poort 80 vrijmaken voor squid en draaien maar. IIS op die machine laat binden op localhost:80. Welke poort en ip die 2e server gebruikt maakt allemaal niets uit,

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Heb je BIND draaien op je DNS-dingen? Dan kan je gewoon 2 IP-adressen aan 1 hostname toewijzen en dan worden die round-robin toegewezen. Dat is dus heel goedkoop en gemakkelijk als je geen geld mag uitgeven. Apache kan dat ook gemakkelijk (I know)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Hij wil 2 webservers op 1 adres, niet 2 servers op 2 adressen.

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoals ik het nu zie is het enige alternatief de installatie van een Isapi rewrite module zoals eerder werd aangegeven. Het installeren van Squid of Apache oid is gewoon te veel en krijg ik er niet door bij de eigenaren van de servers.

Ik heb al even gekeken naar het ISAPI rewrite product en heb zelfs nog andere goedkopere versies gevonden. Ik denk dat ik die eerst eens aan een kleine test ga onderwerpen :)

• Killemov
  • Laatst online: 24-02 22:12

Killemov

Ik zoek nog een mooi icooi =)

Ik vrees dat dit ook niet gaat werken. Als je twee webservers op hetzelfde adres en op dezelfde poort wil hebben, dan moeten ze dus elk in een ander netwerk zitten. En blijkbaar heb je zulke restricties van de eigenaren van de servers / opdrachtgevers opgelegd gekregen dat je je opdracht niet goed kunt uitvoeren.

Hey ... maar dan heb je ook wat!

• Bor

Bor

Topicstarter
Isapi rewriten lijkt inderdaad de enige optie te zijn. Omdat de server eigenaren oer hollands zijn (het mag niets kosten) ben ik nu nog op zoek naar een gratis variant. Isapi rewrite lite is gratis maar ondersteund maar 1 virtual host / website. De 70 $ voor de full versie is helaas te veel.

Iemand die een freeware versie kent van een Isapi rewrite module of een mod_rewrite voor IIS?

• Coen Rosdorff
  • Niet online
Wat kan er nog gratis'er dan squid / apache?
Volgens mij wil je iets zoeken dat er niet.

• Bor

Bor

Topicstarter
Zoals ik al eerder zei kan ik geen uitgebreide software op de servers installeren. De servers zijn niet mijn eigendom en draaien al een tijdje. Een extra module ala een dll zoals bij ISAPI rewrite zal nog wel lukken maar een complete squid of apache krijg ik er gewoon niet doorheen hier.

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
je wilt eigenlijk een ingrijpende configverandering zonder echt te moeten ingrijpen... tja

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-02 12:38
Als het niets mag kosten vind ik dat een vieze oplossing ook mag:

Laat een server op poort 81 werken en laat de andere server mbv frames "redirecten" naar die server mbv een Virtual Host (of de IIS equivalent daarvan)

• Bor

Bor

Topicstarter
Robbedoeske schreef op 07 October 2003 @ 19:31:
je wilt eigenlijk een ingrijpende configverandering zonder echt te moeten ingrijpen... tja
Nee dat wil ik helemaal niet. Er zijn nu al meerdere opties naar boven gekomen die niet zulke grote aanpassingen nodig hebben. ISAPI rewrite / mod_rewrite voor IIS is zo'n oplossing. Met een "simpele" dll en een kleine config kun je dan IIS op basis van url laten proxy-en vanaf de andere server.

Pagina: 1