Hercules DJ Console

Pagina: 1
Acties:
  • 641 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07-2024

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
Hercules brengt een dj console uit die via USB aan te sluiten is op de pc.

ik ben iig meteen enthousiast.
Afbeeldingslocatie: http://europe.hercules.com/images/products/87/dj_top.gif

van de hercules website:
Input
- Stereo Line In: 2 RCA input plugs
- Gain/talkover button for microphone input control
- ¼ inch (6.35mm) stereo microphone input plug
Output
- Headphone volume control
- ¼ inch (6.35mm) pre-amplified stereo headphone output plug

Rear Panel Analog audio output
- 6 RCA output plugs for 5.1-channel audio
- 3 1/8 inch (3.5mm) stereo output plugs
Digital audio
- Coaxial Input and Output plugs
- Optical Input and Output plugs
MIDI
- Din 5-pin Midi In and Midi Out plugs
USB plug

Top Panel - 2 vinyl-style decks
- 8 knobs
- 3 sliders
- 28 soft phosphorescent buttons
- 1 mini-stick
- 16 LEDs

Audio specifications - 6-channel audio sampling in 16-bit/48KHz mode
- 24-bit 102dB ADC, 24-bit 106dB DAC
- Optical and coaxial S/PDIF digital In & Out (up to 24-bit)
Compatibility USB
- USB 1.1 (USB Full-Speed) required
- Compatible with USB 2.0 (USB High-Speed)
- Due to the need for a full USB power supply, a dedicated USB root hub is recommended
- 2m USB cable included

Audio
- Microsoft® DirectSound® compatible
- ASIO 2.0 drivers included
- General MIDI™ compatible

SYSTEM REQUIREMENTS

- Desktop/laptop PC with Intel Pentium II 400MHz or compatible
- 64MB RAM
- Operating system: Microsoft Windows 98/98 SE, Me, 2000, XP
- USB 1.1 or USB 2.0 port (dedicated USB root hub recommended)
- Headphones or amplified speakers
- CD-ROM or DVD-ROM drive (CD-DA support recommended)
- Microphone, Internet connection + 100MB free hard disk space for installing bundled software

Adviesprijs volgens ZDNet.nl : 249 euro!! _/-\o_

benieuwd wat jullie er van vinden!

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Mooi spul, bartje!

Weet iemand of dit apparaatje al ergens te bewonderen is?

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Met welke software werkt dit samen?

EDIT:
Het gaan hier toch over een console om mix-software te bedienen? Of heb'k het mis.

[ Voor 58% gewijzigd door ShadowrunR op 03-10-2003 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 18:26
ik ben bang dat dit alleen met hun eigen software gaat werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Veel meer dan een beetje kloten kan je er niet mee denk ik, 'echte' DJ's hebben toch hele andere apparatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25

Alaksandus

Vae puto deus fio

Na dit is dus een setje wat ik zekers ga kopen. Ziet er erg goed uit, enja het is allemaal basics maar das genoeg voor mij :)

Bundled software

Virtual DJ from Atomix Productions, a full professional DJ software suite
New DJ SE from GMIXON, the easy-to-use DJ mixing software
OTS CD Scratch and OTS DJ demo from OTS
Audio, a virtual turntable CD player and a revolutionary MP3/CD/WAV playback system for DJs, radio stations and music lovers
Storm 2.0 DJ Edition from Storm Music Studio, a powerful audio sequencer
DJ Console Softmapper from Hercules, a powerful mapping interface allowing you to assign keyboard shortcuts to your DJ Console’s controls for hands-on control of audio applications (mapping of digital controls only)

[ Voor 72% gewijzigd door Alaksandus op 03-10-2003 11:42 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar als je toch al DJ wilt worden, en dan laat ik even in het midden op wat voor niveau (lokaal feestje, de lokale disco, thuis kutten of een Tiesto-carrière ambiëre), dan is dit toch kinderspul van de Bart Smit?
Ik heb er zelf geen kijk op maar ik denk dat je er niet echt mee kan doorgroeien zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:20

mr_petit

opperprutser

Maar als je toch al DJ wilt worden, en dan laat ik even in het midden op wat voor niveau (lokaal feestje, de lokale disco, thuis kutten of een Tiesto-carrière ambiëre), dan is dit toch kinderspul van de Bart Smit?
waar slaat dit nou weer op :?
Ik heb er zelf geen kijk op maar ik denk dat je er niet echt mee kan doorgroeien zeg maar
idd zelfkennis siert de mens....

Zelf lijkt me dit een interssant ding.
helaas jammer dat er geen display inzit zoals bij de controllers van BPM studio, dus is het wat minder functioneel.
Daarintegen is de prijs ook een stuk beter

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie geen channel-faders? Of zie ik geen pitch-faders?

Als dat ding nou twee outputs had gehad, zoals elke zichzelf respecterende CONTROL-UNIT (want dat is het toch? waarom wil dit ding nou ooknog voor mixer spelen?), dan was het wel een leuke uitbreiding geweest voor iedereen die finalscratch maar duur of overdreven onhandig vindt. Nu is het inderdaad niet meer dan een beperkt stuk Playmobile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-10 15:29

JT

VETAK y0

Misschien moet je je pitch wel gewoon met knoppen (digitaal) doen ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ziet erg erg koel uit :) Niet professioneel natuurlijk, maar wel leuk om mee te spelen.

Als ik hem een keer ergens voor minder dan 200 euro zie koop ik hem misschien wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10 18:39
JT schreef op 03 October 2003 @ 12:07:
Misschien moet je je pitch wel gewoon met knoppen (digitaal) doen ?
De pitch gaat met de 2 verticale schuiven...
De horizontale is de crossfader..

zie plaatje (195kb)

[ Voor 17% gewijzigd door Canard op 03-10-2003 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Canard schreef op 03 October 2003 @ 12:17:
[...]

De pitch gaat met de 2 verticale schuiven...
De horizontale is de crossfader..
Hoe weet je dat zeker ? Faders per kanaal zijn toch minstens net zo belangrijk als de pitch.

Edit: stiekem editten he :P

Maar dan is dees niet voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door JT op 03-10-2003 12:27 ]

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LangTall
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-10 15:41

LangTall

Drinking for Holland @ Le Mans

Dus geen 2 kanalen out om op een externe mixer aan te sluiten?
Das een misser IMHO.

* LangTall is niet meer geïnteresseerd.

My wife has passed away: http://leuk-is-anders.blogspot.com I don't have a drinking problem. I drink, get drunk, fall down, no problem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05
ding zal wel een latency van je-van-het hebben. niet echt interessant dus. kan je beter voor een los MIDI-controllertje gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 27-10 18:39
Zie hier voor meer duidelijke plaatjes: http://europe.hercules.co...7/DJConsole_ImagePack.zip (2,13MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
LangTall schreef op 03 October 2003 @ 12:26:
Dus geen 2 kanalen out om op een externe mixer aan te sluiten?
Das een misser IMHO.

* LangTall is niet meer geïnteresseerd.
Inderdaad erg jammer.

En dus meteen zoals jij al zei -> ik ben niet meer geintresseerd

[ Voor 8% gewijzigd door R2D2 op 03-10-2003 13:16 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wehehe, dat kost ze al 3 potientele klanten :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Coronaextra schreef op 03 October 2003 @ 11:39:
Bundled software

Virtual DJ from Atomix Productions, a full professional DJ software suite
New DJ SE from GMIXON, the easy-to-use DJ mixing software
OTS CD Scratch and OTS DJ demo from OTS
Vond het een erg leuk ding, alleen vind ik het ook jammer dat er ok een "mixer" zit ingebouwd, ik had hem liever aan m'n eigen mengpaneel gehangen, hierdoor ziet het er inderdaad een beetje knullig uit.

Die bundled software is dus erug jammer, aangezien die software dus allemaal troep is!
Atomix is alles behalve professioneel, met de zeer beperkte opties en het kauwgomballen uiterlijk.
OTS DJ is volgens mij ook zooi als ik dit screenshot bekijk.
New Dj ken ik niet maar zo te zien is dat ook niets, de interface ziet er in iedergeval erg ouderwets uit, hoewel ik deze er nog het minst speels uit vind zien.

Ik hoop dat Mixvibes of PCDJ dit apparaatje gaat ondersteunen, dan wil ik het nog wel eens overwegen om er een aan te schaffen om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
dat van dat mengpaneel is wel jammer idd....

voor de prijs is het echter te doen, want een los mengpaneel kopen hoeft niet meer zo. (of dat nou een voordeel is lijkt me persoonlijk)
en je hoeft ook geen cd spelers te kopen want hij zit aan je pc.

ik denk dat , als je nog niets hebt (aan apparatuur) en een beperkt budget of gewoon niet veel wilt uitgeven, het best een leuk ding kan zijn voor thuis.

en voor alle software zijn ook skins. atomics heeft ze zelfs met meer functionaliteit dan de originele. (hiermee zeg ik dus niets over atomics als programma)

[ Voor 17% gewijzigd door Pretorian_ op 03-10-2003 16:24 ]

Blog: De Burgemeester Live | Software en Media ontwikkellaars gezocht bij Innovadis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg de bedoeling van dit apparaat niet echt. Er zit een draagriem aan, zodat gesuggereerd wordt dat je hem makkelijk mee kunt nemen en hij stand-alone kan werken. Maar nergens (en lijkt me ook sterk) zie ik hoeveel nummers erin opgeslagen kunnen worden.
Als ik het goed begrijp heb je er dus altijd een pc (of laptop) bij nodig. En dan zijn er zat andere bedieningspaneeltjes te koop (oa numark) die wel bv aparte out's hebben ipv een mix-out.
Ook zijn er inmiddels zat mp3 spelers (bv denon) te koop. Oke die zijn wel duurder, maar scheelt een pc of laptop meenemen.

Verder is die 5.1 output natuurlijk wel erg leuk, maar ik denk dat je er in de praktijk niet veel gebruik van zult maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
ik heb nog nooit een mp3 dj apparaat gezien waarin je kunt opslaan, bestaan die dan?

hier ( http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=159 ) staan een aantal andere MP3 dj dingen.
stuk duurder helaas

http://www.new-line.nl/webshop/list.asp?c=159

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me PatriXx zal ook nog even een keer mededelen dat het echt een gemiste kans is van Hercules dat het ding geen aparte lineouts heeft.

Had ie het wel gehad dan had je echt voor super weinig geld een dubbele mp3 speler gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
maar eens even de reviews afwachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 22:40:
/me PatriXx zal ook nog even een keer mededelen dat het echt een gemiste kans is van Hercules dat het ding geen aparte lineouts heeft.

Had ie het wel gehad dan had je echt voor super weinig geld een dubbele mp3 speler gehad.
Hmm, super weinig geld vind ik persoonlijk nogal betrekkelijk. Let er wel op dat dit eigenlijk helemaal geen mp3 speler is, alleen maar een bedieningspaneeltje + soundcard. Ik kan me niet voorstellen dat het decoderen van de mp3 in dat apparaat gebeurd. Zou ook niet echt meerwaarde hebben.
ik heb nog nooit een mp3 dj apparaat gezien waarin je kunt opslaan, bestaan die dan?
Geen idee eigenlijk, maar deze losse paneeltjes (in welke vorm dan ook) bestaan iig al wel langer, alleen vaak werken die dan met de geluidskaart van de pc zelf.
En er zijn zat portable mp3 spelers te koop waarin mp3 opgeslagen kunnen worden, ik kan me dus niet voorstellen dat er niet binnenkort een fabrikant komt die dat combineert ;)

Veel DJ's draaien nog steeds platen omdat je daarmee meer 'feeling' met de muziek hebt. En ik geef toe, er zijn ook niet echt CD spelers die dat kunnen evenaren.
Dus zolang de overstap naar CD's er nog niet is, zullen MP3's al helemaal een taboe zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er wel aardig uit.
Maar voor 399 euro heb je zo echte mix apparaat waar CD's in gaan. Die ziet er veel profsineler uit en het geluid kwaliteit zal ook zeker beter zijn.
Ik denk dat je veel beter zo ding kan kopen dan dat je voor 250 euro iets koopt wat niet goed bruikbaar is voor waneer je hem op goede pa apparatuur wilt aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pretorian_

Pretorian_

It's time to burn

Topicstarter
in de professionele scene zeker. dat ben ik met je eens. thuis denk ik dat het meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Veel DJ's draaien nog steeds platen omdat je daarmee meer 'feeling' met de muziek hebt. En ik geef toe, er zijn ook niet echt CD spelers die dat kunnen evenaren.
Dit is tegenwoordig ook niet meer zo. Met de komst van de nieuwe Pioneer cd-spelers kan hier hetzelfde mee gedaan worden als met een platenspeler.
En met finalscratch kan je met een speciale plaat MP3's draaien, precies zoals het met een echte plaat gebeurt.

Je moet dit apparaat ook niet zien als een professioneel apparaat. Daar is de prijs niet naar en dat is volgens mij ook nooit de opzet geweest.
Voor de hobby-DJ is dit denk ik een leuke en betaalbare oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 10:48

MrG

Om weer even on-topic te gaan, ik vind het er uitzien as my-first-sony, voor veel mensen ziet het er goed uit, alleen denk ik dat velen bij de PCDJ add-on meer het idee hebben dat ze degelijker spul hebben.
http://www.pcdj.com/Products/Hardware/DAC-2.asp

Afbeeldingslocatie: http://www.pcdj.com/Images/ProductImgs/Scrns/DAC_L.jpg

Zit er zelf ook aan te denken om die aan te schaffen, dat zou ik eerder doen dan dit hercules ding... Mengpaneel moet gewoon kwalitatief goed zijn en daar zet ik bij dat hercules ding echt m´n vraagtekens bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiver23 schreef op 06 October 2003 @ 10:42:
[...]

Dit is tegenwoordig ook niet meer zo. Met de komst van de nieuwe Pioneer cd-spelers kan hier hetzelfde mee gedaan worden als met een platenspeler.
En met finalscratch kan je met een speciale plaat MP3's draaien, precies zoals het met een echte plaat gebeurt.
Hoewel dit een beetje offtopic word, kan ik het toch niet laten even te reageren. Die "nieuwe" pioneer cd spelers (ik neem aan dat je bv cdj1000 bedoelt) zijn toch echt niet te vergelijken met draaitafels hoor. Los van het feit dat het anders klinkt voelt het toch echt anders aan.
Ik wil ze verder niet afkraken; het zijn schitterende cd spelers, maar ga ze niet vergelijken met draaitafels .. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.nl/images/products/cdplayerdj/nomatch/1012225382350cdj-1000_detailpage.jpg

Effe nog off-topic

Dit is op het moment de enige cd-speler die een beetje in de buurt van een draaitafel komt. hetzelfde gevoel zal je niet krijgen...Toch denk ik dat deze cd-speler het einde gaat betekenen van het vinyl. Vele top DJ's zijn zo langzamerhand al aan het overstappen.

Errug jammer want ik kan ze niet betalen... ik moet het nog met mijn technics MK2 tjes doen :)

On topic:

Ik zou echt niet weten wat je met deze console zou moeten.

[ Voor 25% gewijzigd door DeeJee op 06-10-2003 15:30 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wibblemoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:05
DeeJee schreef op 06 October 2003 @ 15:27:
[afbeelding]

Effe nog off-topic

Dit is op het moment de enige cd-speler die een beetje in de buurt van een draaitafel komt. hetzelfde gevoel zal je niet krijgen...Toch denk ik dat deze cd-speler het einde gaat betekenen van het vinyl. Vele top DJ's zijn zo langzamerhand al aan het overstappen.

Errug jammer want ik kan ze niet betalen... ik moet het nog met mijn technics MK2 tjes doen :)

On topic:

sooo last summer. de nieuwe technics cd speler staat voor de deur. zie voor specs en foto's het HTBADJ topicje. en er is ook nog de cdj 800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

wibblemoo schreef op 06 October 2003 @ 15:36:
[...]

sooo last summer. de nieuwe technics cd speler staat voor de deur. zie voor specs en foto's het HTBADJ topicje. en er is ook nog de cdj 800.
Inderdaad gaaf ding zeg.... wat gaatie kosten?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

dit ding van hercules zal echt gaan eindigen in de kijkshop voor mijn idee in ieder geval... een 'jeugdhonk' o.i.d. zal zoiets leuk vinden, kroegen hebben meestal een echt hardwarematig mp3 speler ding met een abonnementje eraan vast waardoor ze alle nieuwe nummers krijgen...

Ook het 'regelen' van je mix is bagger bij zoiets, puur en alleen een x-fader is niet voldoende... overigens heb ik er wel een x-fader op mn mengpaneel zitten (hier voor specs) maar gebruik m eigenlijk nooit... de 'groten' hebben ook allemaal een mengpaneel zonder x-fader... zoiets 'werkt' niet... hij ziet er ook erg kiddie uit moet ik zeggen... Wat er gezegd wordt over beginnen met draaien, kom eens in het HTBADJ forum langs en check daar onze FAQ..... 2x een gemini cdj-20 en een leuk mengpaneeltje ben je iets meer geld voor kwijt maar geeft iig een beter 'gevoel' dan zoiets... zelf zou ik zoiets ook niet aanschaffen, je hebt er immers ook nog een PC voor nodig...

Had hercules 2 audio uitgangen gekozen en een iets overzichterlijker interface had het misschien iets kunnen worden, een 19" design had het feestje compleet gemaakt... jammer van de kans... misschien iets voor v2.0 ;)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
  • Laatst online: 01-02 13:26
iemand al dat ding gekocht??

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op 03 October 2003 @ 15:54:
[...]

Die bundled software is dus erug jammer, aangezien die software dus allemaal troep is!
Atomix is alles behalve professioneel, met de zeer beperkte opties en het kauwgomballen uiterlijk.
Klopt daarom heeft atomix ook een professionele versie uit gebracht..
Atomix Virtual DJ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op 03 October 2003 @ 12:12:
Ziet erg erg koel uit :) Niet professioneel natuurlijk, maar wel leuk om mee te spelen.

Als ik hem een keer ergens voor minder dan 200 euro zie koop ik hem misschien wel :)
kijk eens in de prijs lijst van Componet
Dj Console Hercules Retail € 185.02 (prijs inclusief btw)

edit: hij staat trouwens ook onder de 200euro in de pricewatch..

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 06:21 . Reden: link toegevoegt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 05:32:
[...]

kijk eens in de prijs lijst van Componet
Dj Console Hercules Retail € 185.02 (prijs inclusief btw)

edit: hij staat trouwens ook onder de 200euro in de pricewatch..
heeft nog niemand hem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:57
Gaat nogal moeilijk als ie nog niet verkrijgbaar is in Nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
OverSoft schreef op 25 October 2003 @ 15:28:
Gaat nogal moeilijk als ie nog niet verkrijgbaar is in Nederland...
hoe kan dat nou? Hij staat toch al in pricewatch etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat jullie je nog wel eens kunnen vergissen in dit ding. Het heeft namelijk wel een MIDI out, en kan dus ook professionele Software als TRAKTOR, Reactor, etc. bedienen!
Het is dus ook een zeer goedkope midi-controller.

Het is natuurlijk geen echt mengpaneel! Het is puur de software (en dus je PC) die het geluid gaat mengen. deze stuurt het door naar de geluidskaart (die op het hercules ding zit) en die is zeer goed als ik de testen mag geloven.

idd jammer dat ie geen twee uitgangen heeft, maar niet echt desastreus. Je mixt tenslotte al twee kanalen door elkaar op je PC (dus die heeft eigenlijk al de twee uitgangen, die hij doorstuurt naar de hercules controller waardoor het net lijkt alsof de controller mixt, hij doet echter niks anders dan de software mixer op je PC aansturen!)

Wil je toch twee echte uitgangen, ben je beter af met een midi controller en bijv. een AG Gigaport (8 kanaals USB geluidskaart, gebruik ik ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ik vraag me af of dit apparaat ook met PCDJ red te gebruiken is, dan gebruik ik gewoon 1 geluidskaart uit me laptop en 1 uit dit ding en deze als controller

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is zeker een idee, alleen zit je dan wel met verschillende latency's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Zit er zelf ook aan te denken om die aan te schaffen, dat zou ik eerder doen dan dit hercules ding... Mengpaneel moet gewoon kwalitatief goed zijn en daar zet ik bij dat hercules ding echt m´n vraagtekens bij.
Maar daar zit weer geen crossfader op. Dus moet er nog een mengpaneel bij. :)
En dan nog mis je een reeks feature die wel op de Pioneer/Hercules zitten.
Het is enkel een gewone CD-speler met pitch mogelijkheden

Ik zie mensen toch meer DJ-en op zo'n Hercules ding dan die dubbele CD-speler op het plaatje. Da's voor nep-DJ's die enkel een plaatje in kunnen starten.

En het gaat in de 'scene' niet om de technische kwaliteiten. Dj Triesto had dat allang afgekeken van andere DJ's. Met veel geld kan je de nieuwste/zeldzaamste plaatjes kopen, dat willen mensen horen dus je wordt populaitr dus meer poen dus meer plaatjes. Bij Midtown hadden alle grote DJ's hun eigen platenbakje waar de zeldzaamste releases als eerste in gingen. Succes is gewoon te koop.
Dan koop je af en toe de nieuwst synthesizer-module en maakt een plaatje met wat nieuwe default-instrumenten en je hebt weer een eigen plaatje.
Best triest, maar zo gaat het al jaren. Paul Elstak heeft ook een aantal van die modules maar meer dan de presets gebruiken deed ie destijds ook niet.

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, nog even dat ding een beetje bekeken, en wat zeurt iedereen nou over dat ie geen twee uitgangen heeft?

Hij is 5.1 dus heeft in principe 5 uitgangen. Met de juiste software kun je die per kanaal aansturen, en heb je dus 2 stereo uitgangen !!! Dus kun je hem ook aan je mixer hangen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige wat ik goed vind werken als controller voor de pc is BPM Studio Pro.
Met een goede geluidskaart heb je hier een stabiel en professioneel systeem aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 22:48
DeeJee schreef op 06 oktober 2003 @ 15:27:
[afbeelding]

Effe nog off-topic

On topic:

Kben zelf ook zeer geintresseerd in deze controller, enkel vraag ik mij af of hij goed compatible is met andere software dan pcdj, die nogal beperkt is.

Over je MK2tjes, koop je een finalscratch pakket, en je alle voordelen van vinyl digitaal.
info: http://www.esat.kuleuven....03/wservaes_svannoot.html
Prijs is wel ietsje duurder:-) € 619,00 Incl. BTW bij newline.nl

On topic:
Ik denk dat het zeer moeilijk wordt om de dj console aan te sturen, enkel en alleen als extern stuurapparaat. Ben al een paar uurtjes bezig geweest via google te zoeken naar mensen bij wie het gelukt is, maar niets gevonden. Ook bv. traktor dj als aansturing gebruiken vindt ik ook niets over.

Moest dit wel kunnen dan zou je voor een zeer lage prijs een controller hebben met veel knoppen (->effecten bijsteken, enz, zelf te kiezen), die dan met een andere geluidskaart kan doorgesluist worden naar een hardware goed mengpaneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoSBoL
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-07 14:06
Er zit bij deze DJ-console toch een softwaremapper, dan zou je hem toch voor elk programma kunnen gebruiken welke je zou willen?, of heb ik het mis?

Op zich vind ik het best een goedkope oplossing zo, dat Virtual DJ van atomix kost los ook al 99 euro, en moet zeggen dat de trail versie mij best bevalt, ik merk wel dat je flink wat geheugen in je systeem moet hebben om het lekker te laten lopen, (heb nu tijdelijk 256 MB en dat is niet genoeg, het is niet de atomix mp3 wat ik gewend was, dit is veel stabieler maar ook een klap zwaarder) Op de site is 512 MB aangeraden, maar in de handleiding van de software staat zelfs dat 1024 MB de voorkeur heeft.

Verder vindt ik het idee van diverse soorten en maten in en uitgangen op mijn bureau ook wel makkelijk. Ik denk dat ik het maar ga proberen, DJ LoSBoL, klink aardig niet ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
klinkt 8)7 :)
Voor thuisgebruik een zeer goed produkt. Enkel zullen de beperkingen je 'rap' de keel uithangen. Hangt er natuurlijk van af wat je van plan bent.
Zorg wel dat je een goede usbrouter hebt, dat dingtje zal wel wat stroom slikken.
Over die mim. memory zou ik me niet al te veel zorgen maken, ikzelf heb 512mb, en gebruik traktor momenteel, ook redelijk zwaar, en heb nog nooit een vertraging, of iets anders voorhad. Wel zou ik je aanraden een stabiele os te draaien, bv. w2k, wxp (prof, de home vindt ik nu niet echt stabiel), en bij je processen prioriteit te geven aan het programma.
Maar natuurlijk als je dit enkel thuis doet is een crash minder erg.

Spijtig dat ik nog altijd niets heb gevonden over de controller met 2 uitgangen te gebruiken, die je dan op je mengpaneel aansluit, ... you get the point.

Over die softwaremapper heb ik nog niets gehoord, waar stond die info ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

*schop* ik sta op het punt het dingetje aan te schaffen, zijn er nog (meer) mensen met gebruikerservaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
ikzelf zou ook zeer graag wat meer gebruikerservaring hebben gehad. Heeft iemand dit ding al gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

ik heb 'm maar besteld. Na meer reviews te hebben gelezen op http://iapc.cs.utwente.nl/reviews/reviews.php?acode=2488 en deze Synthforum.nl thread

Voor die ca. 180 euro kan je niet echt een buil vallen aan geile DJ controls, ASIO USB geluidskaart (met MIDI), SPDIF I/O, etc. Bij Feedback.nl kost je dat -- ok het zijn professionelere merken -- vaak meer dan het dubbele.

[ Voor 19% gewijzigd door Rhy op 17-12-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-10 14:08

nAffie

...

Heb hem sinds vanochtend staan op m'n kantoortje hier...
Na de software geinstalleerd te hebben effe lekker ermee gespeeld, werkte wel ok, alleen met een beetje vertraging...
Toen maar bij de virtualdj site op het forum geneusd, en daar kwam ik erachter dat ik effe de software moest updaten..

Daarna werkte het dus als een zonnetje.. Kon voorheen met Atomix nooit platen mixen in breaks, of platen gebruiken die offbeat begonnen, of met intro's waar geen beat inzit..

Nu met de nieuwe software is dat geen probleem, en zelf pitchen en bijsturen werkt ook perfect... Je kan dus lekker lui mixen, maar als je het gewoon op de oude manier wilt doen gaat dat ook perfect...

Dit is echt een leuk controllertje, en een leuke bijkomstigheid is ook dat je nu een aparte voorbeluistering hebt, en je nauwlijks nog je muis of toetsenbord hoeft te gebruiken (zit een soort van muisvervanger op)

Ik gebruik nu m'n ingebouwde geluidskaart niet meer, alleen de hercules...

Tevens is het ook een ASIO kaartje, en heb nu in Renoise minder latency en minder cpu gebruik...
+ meteen een midi interface zodat ik binnenkort ook een keyboardje kan gebruiken enzow..

Tot nu toe: dik tevreden....

(Maar in de clubs draai ik gewoon nog met echte plaatjes)

meh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 14:00:
Enige wat ik goed vind werken als controller voor de pc is BPM Studio Pro.
Met een goede geluidskaart heb je hier een stabiel en professioneel systeem aan!
Ik geef de voorkeur aan PCDJ omdat dat zo'n btje het enige programma is waarmee je volledig zonder muis kunt werken (dus, zoeken, cue's plaatsen, afspelen, pitch setup enz enz, owkee, je moet daardoor wel wat vage toetsencombinaties onthouden maar als je er een beetje mee werkt is dat geen probleem, maar nu heb ik me touchscreen :))

Ik durf btw gewoon volledig te draaien met me laptop & (zelf geripte, dus goede) mp3's

[ Voor 9% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 23-12-2003 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peter_the_hobbit
heb net de Dac-2 besteld. Kzal wa uitleg over geven nadak hem ontvangen heb. Binnen 6 dagen bewerken. Nog te zien met de eindejaars. We zien wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
zo, van de week ook een hercules dj console besteld, ga em gebruiken i.c.m. traktor en mijn midi mengpaneel op mijn laptop (want zeg nou zelf, een 19" rack meezeulen is niet echt veel makkelijker dan een laptop en 2 mengpanelen...)

als ie binnen is, kan ik gelijk de midi interface testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

modbreak: verkoop zaken zijn hier niet gewenst, deze kun je bij 'Vraag en aanbod' plaatsen op de frontpage (www.tweakers.net) of andere daarvoor bestemde sites

[ Voor 79% gewijzigd door ShittyOldMan op 29-12-2003 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

Ik heb 'm nu een paar dagen. Ivm kerstdagen nog niet uit uitgebreid kunnen spelen, maar mijn eerste indruk is echt heel goed! Is weer eens een keer wat anders dan divers samples over elkaar heen schuiven en MIDI. Echt een leuke DJ entry unit. En de latency valt echt reuze mee! (het ding heeft zelfs ASIO compatibiliteit! geweldig!)

Nu hoop ik eigenlijk nog dat de alle knopjes en schuifjes nog via midi zijn aan te sturen, dan zou het ding echter ubergeil zijn. To be continued ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een paar weken al de DJ console van Hercules. Via USB 2 werkt alles tip top. Ik ben op zoek gegaan naar het aansturen van bvb Traktor DJ 2 via MIDI, maar heb daar nog geen resultaat. :'(

Wie kan mij helpen?

De console is verbonden met een midi gameport kabel (zoals bvb op http://this.is/tpg/products/unwinder/tech/midi/) naar een sblive 5.1.

Bedankt op voorhand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een goedkope gevonden op
http://www.fhgcomputers.nl/index/fraExtra.asp?cat=offer
ik schaf hem zeker aan want dit schijn volgen de rest van het topic een spotprijs te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JA het lijkt mij zeker een fet ding in samenwerking met traktor zodat je het als middi controler gebruikt. alleen las bij iemand dat niet werkte heeft iemand het al werkende gekregen met een ander programma.

ik wil het namelijk zo doen ik heb een mengpaneel numark dm1002mx die wil ik gebruiken om gewoon te kunnen mixen ik heb met traktor de asio gebruikt om me front en back te splitsen zodat ik dat kan mixen met me mengpanel. alleen lijkt mij nu die dj console handig om al je andere dinge zoals cue pitch tempo enzo gewoon te kunnen besturen met dat ding met je midi controler heeft iemand dit al geprobeert of dit werkt of weet iemand een andere midi controler ide beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op 08 januari 2004 @ 17:59:
JA het lijkt mij zeker een fet ding in samenwerking met traktor zodat je het als middi controler gebruikt. alleen las bij iemand dat niet werkte heeft iemand het al werkende gekregen met een ander programma.

ik wil het namelijk zo doen ik heb een mengpaneel numark dm1002mx die wil ik gebruiken om gewoon te kunnen mixen ik heb met traktor de asio gebruikt om me front en back te splitsen zodat ik dat kan mixen met me mengpanel. alleen lijkt mij nu die dj console handig om al je andere dinge zoals cue pitch tempo enzo gewoon te kunnen besturen met dat ding met je midi controler heeft iemand dit al geprobeert of dit werkt of weet iemand een andere midi controler ide beter is
Volgens mij kan het niet wat jij wilt. De gemixte sources, dus de audio uit speler 1 en 2 komen uit 1 output. Hoe wil je deze gaan splitsen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij kan het niet wat jij wilt. De gemixte sources, dus de audio uit speler 1 en 2 komen uit 1 output. Hoe wil je deze gaan splitsen dan?

nouw ik wil dat hurcules ding alleen gebruiken als midi controler eingelijk het mixen van audio doe ik met me mengpaneel gaat mij meer om dat ik niet zo met de muis hoef te klooien

en de audio splits ik al uit me geluidskaart van me computer de front en de back daar is je asio onderstunging makelijk voor in traktor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk dingetje lijkt me, ik loop vaak te klooien met dj mix software. Zoals Mixvibes Pro 4.1 maar het nadeel ervan is dat je alles met de muis moet klikken en daardoor maar 1 handeling tegelijk kan doen. |:(

en met deze mix console heb je dus 2 handjes :)

heeft iemand dit ding al in huis, zo ja is het leuk goed en moeite waard voor het mixen van je mp3's ??
alhoewel :) externe geluidskaart met ingebouwde mixconsole is wel vet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ik heb zelf maar wat gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/pcdj/front_view_thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.flakkee.net/~versaeve/pcdj/action_thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:36
BPM Studio is ook compatible met de Hercules DJ Console :). Vanaf versie 4.9 :P

Bron:

Alcatech.com
http://www.alcatech.com/h...c=support_history.html#49

"31. BPM Studio supports starting with version 4.9 the Hercules DJ Console."

De DJ Console is een goedkope oplossing voor de remote control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meelmark
hmmm ben beetje n00b denk ik; wat is dit precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
computer met touchscreen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ziet er leuk uit Erikje ;) maar wat koste dit grapje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 23-09 21:03
Ik heb dit ding dus ook,

maar samen met virtual dj 1.9 en deze hercules mixer krijg ik mijn hoofd telefoon niet aan de praat.

Heeft iemand dit ook gehad en weet wat je eraan moet veranderen om het goed te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt mij een erg simpel dingetje. Ik gebruik gewoon pcdj en kan alle toest combi's dromen inmiddels. Dus ik zal t niet kopen.

Trouwens die Atomix virtual dj loopt nou ook niet echt dat je zegt lekker.
En dan draai ik m toch op een P4 2,4ghz, 1024Mb ram, 120Gb, Ati radeo 9600XT.
En natuurlijk Win XP Pro er op. En dan schokt t geluid af en toe en helemaal als ik wil scratchen bv. Ik vind t een ramp. Nee geef mij maar PCDJ dat draait tenminste sabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
macmouse schreef op 02 juni 2004 @ 18:53:
Ik heb dit ding dus ook,

maar samen met virtual dj 1.9 en deze hercules mixer krijg ik mijn hoofd telefoon niet aan de praat.

Heeft iemand dit ook gehad en weet wat je eraan moet veranderen om het goed te krijgen ?
heb je em wel op dj modus staan (in het dj console controlpanel)?
Verwijderd schreef op 02 juni 2004 @ 23:49:
lijkt mij een erg simpel dingetje. Ik gebruik gewoon pcdj en kan alle toest combi's dromen inmiddels. Dus ik zal t niet kopen.

Trouwens die Atomix virtual dj loopt nou ook niet echt dat je zegt lekker.
En dan draai ik m toch op een P4 2,4ghz, 1024Mb ram, 120Gb, Ati radeo 9600XT.
En natuurlijk Win XP Pro er op. En dan schokt t geluid af en toe en helemaal als ik wil scratchen bv. Ik vind t een ramp. Nee geef mij maar PCDJ dat draait tenminste sabiel.
dan doe je ECHT iets fout, ik draai em op mijn laptop: P4 1.6ghz, 384MB mem (hdd en video boeien nix) vloeiend zonder ook maar een probleem (met winXP pro)

Overigens gebruik ik traktor, en nu heeft de DJ console ook midi ondersteuning :D
Zie www.hercules.com (drivers en firmware update)

[ Voor 54% gewijzigd door OverSoft op 03-06-2004 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 23-09 21:03
OverSoft schreef op 03 juni 2004 @ 00:54:
[...]
heb je em wel op dj modus staan (in het dj console controlpanel)?
[...]
Yep, als ik de andere opties kies komt er wel geluid door de koptelefoon, en in de de dj functie niet.
En hij doet het wel als ik de versie pak die bij het console is meegeleverd, maar dus niet met de neiuwste versie (die ook hercules dj ondersteunt).

Erg raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OverSoft schreef op 03 juni 2004 @ 00:54:
[...]

dan doe je ECHT iets fout, ik draai em op mijn laptop: P4 1.6ghz, 384MB mem (hdd en video boeien nix) vloeiend zonder ook maar een probleem (met winXP pro)
Het is ook geen schokken van langzaam gaan maar van gewoon niet lekker om gaan met je muziek. PCDJ geeft de mp3 voor rang op alles dus je muziek blijft altijd netjes lopen en dat doet die andere niet.

HDD en Video boeien echt wel! Als je pc moet wachten omdat je een trage video kaart of HDD heb loopt je systeem ook voor geen meter en andersom. Aangezien je pc wacht tot al je aparaten ready zijn. En je pc ook nog steeds geen 2 dingen tegelijk kan verwerken. Al lijkt het voor de gebruiker wel zo.
Net alsof het uit maakt of je hdd vol is of dat ie leeg is. Maar helaas snappen maar weinig mensen dit. Zelfs een virus scanner en of bv kazaa kunnen de boel nog langzaam maken. Dit was in het XT tijdperk al zo en is nu nog zo omdat de basis van een pc nog niks veranderd is en alleen maar sneller geworden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een gebruikerservaring:

Ik heb m dus ook, en op het eerste gezicht is het wel leuk, maar voor live-mixxing is het ding totaal ongeschikt, omdat het KRENG bij mij nog wel eens de neiging heeft om te gaan Hyper-joggen. (als ik aan de jog-dials draai, dan slaat soms mn mp3-tje 'op hol').

Ik heb al op de fora van VirtualDJ gekeken (daar komt het altijd voor) en daar zijn ook een aantal mensen die het probleem hebben. Oplossing: Terug naar de Winkel/Fabrikant (GRR!)

Het probleem lijkt mij te liggen aan de brakke constructie, want als ik op de console 'druk' (vlak bij de Jog-dials) dan begint een MP3-tje meteen op 200% speed te draaien ofzoow :X

Het probleem is bekend (althans bij het Forum van VirtualDJ). Ik heb ook al de laatste FirmWare er in geflashed, icm de nieuwste drivers, maar het probleem komt nog steeds wel eens voor. Indien het tijdens een live-mix gebeurt is er maar 1 remedie: Tikje tegen de Jog-dials geven, zodat het programma weer weet wat de originele pitch was/is.

Kortom, leuk ding en vrij goedkoop (als je barst van het geld), maar het is het NET NIET. Zo kun je bijvoorbeeld ook niet de Jack en de Tulp-uitgangen tegelijkertijd gebruiken (had leuk geweest, line-out+booth/lights whatever).

Tevens krijg ik met geen mogelijkheid de Line-In (aan de voorkant/tulp) aan de praat. In de Windows Volumeregeling staat er nix, en de Hercules DJ Console (die groene Alien Harses in je systray) geeft wel de mogelijkheid weer van Line-in, maarja, ik heb er nog nooit geluid uit gekregen.

Maar omdat mixxen toch verslavend is, speel ik er nog iedere dag mee... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
schop

Ik heb de console nu ook.
Weet iemand hoe je de crossfader kunt uitschakelen? Ik wil nl mixen dmv de volume schuifers.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Hacku schreef op 31 juli 2004 @ 10:56:
schop

Ik heb de console nu ook.
Weet iemand hoe je de crossfader kunt uitschakelen? Ik wil nl mixen dmv de volume schuifers.
Ik heb hem ook niet, en je zou bij de DJ console mapper kunnen kijken
Rechtermuis opdat groene ventje onderin

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schopje

Heeft iemand uit Belgie hem??
Geen idee waar ik hem het best koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

en wederom een kickje.. kan iemand vertellen hoe goed dit ding scratched...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

apNia schreef op zondag 03 april 2005 @ 18:04:
en wederom een kickje.. kan iemand vertellen hoe goed dit ding scratched...?
Een tuinkabouter zou er misschien mee kunnen scratchen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

ja tuurlijk is 't wel kut op zo'n klein ding.. maar dat went... mij gaat 't er om of 't wel goed is of dat 't gewoon whack klinkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het ding hier ook staan geinig apparaat.
Maar absoluut niet geschikt om mee te scratchen, het kan uiteraard wel maar het werkt gewoon zwaar kut en klinkt ook nog eens niet echt jofel..
Wel kan je er enorme backspins mee maken :)

Voor het echte werk kan ik je beter een draaitafel aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-04-2024
Hela,

Morgen komt mijn 2ehandse Hercules Dj Console aan.
Volgens de eerste eigenaar heeft ie 'm nog nooit geupdate.
Nu zou ik 'm graag updaten, maar heb ik hier en daar al wat gelezen van falende updates met het risico dat 't ding naar de ***** is.
Iemand ervanring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsin firmware of driver update?

Ben alleen bekend met nieuwe driver updates voor verbeterde asio support en fijnere latency..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Ik bedoelde update in de zin van een firmware-update!
Wanneer er daar iets bij misloopt kan het toestel beschadigd worden (schijnt 't).
Daarom dat ik hier vroeg of iemand er iets vanaf weet.

Als je het dan toch over die 'asio' hebt, wat is dat nu eigenlijk precies?

ps: is het niet zo dat wanneer je tegenwoordig de drivers wil updaten via de site, dat je dat dan kan doen aan de hand van zo een update pack, en dat daarin dan ook een firmware-update zit die noodzakelijk is om de driverupdates te kunnen uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Laatst online: 16:22
De update van de site is idd firmware en driver samen geloof ik.
Ging bij mij iig zonder problemen.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluidskaarten zoals de SB Live hebben front en back uitgangen, traktor kan deze als 2 losse stereo uitgangen gebruiken en heb je dus 2 "gesplitste" uitgangen, voor elke deck 1. Er zijn ook voldoende USB oplossingen die je >2 uitgangen geven. Die sluit je vrolijk aan op je mengpaneel en klaar ben je. Traktor is helemaal via midi te besturen dus het moet heel goed mogelijk zijn... alleen is het dan wel handig om een controller te hebben die draaiknopjes sliders en taptoetsen heeft (alles x2 en met een logische lay-out).

M-audio heeft wel wat controllers:
http://www.m-audio.com/in...s.list&ID=controlsurfaces

Of een all in one oplissing (wel iets duurder dan de hercules....):
http://eclerdjdivision.com/instruments/nuo/nuo4index.htm

En dit ding heeft ook potentie:
http://www.cycling74.com/products/lemur.html

Of gewoon een 19" koffer met een ingebouwd mengpaneel, een touchscreen in de deksel, een macmini ergens mooi verstopt en een dock voor je ipod eraan en klaar is kees... een powerstekker er in, nog 2 aansluitingkjes voor externe sources en een (of meerdere) output ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Adion schreef op maandag 04 juli 2005 @ 17:05:
De update van de site is idd firmware en driver samen geloof ik.
Inderdaad :)
Tijdens de install wordt de console direct van de laatste firmware voorzien, nooit problemen mee gehad.

De asio mode is jammer genoeg brak.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack3770
Ondertussen console ontvangen en geupdate zonder problemen.
Nu heb ik al een aantal programma's geprobeerd en zou denk het liefst willen beginnen te prullen met Virtual dj 2.0
Nu is er een probleempje: alles werkt goed (knoppen, reactiesnelheid,...), behalve krijg ik niks via de hoofdtelefoon (en dat is vrij essentieel :) ). Ik krijg beide decks via mn boxen. Dus als ik de crossfader heel links heb staan hoor enkel die, en niks in de hoofdtelefoon. Andersom tzelfde, en crossfader int midden hoor ik ze beide door boxen.
De hoofdtelefoon werkt bijvoorbeeld wel met mixvibes, dus kapot is ze niet.

Edit: heb juist gezien dat er nogal mensen met dat probleem geweest zijn.
Is er ondertussen al iemand die de juiste instelling gevonden heeft?
Of welke versie moet ik anders gebruiken van Virtual dj, waarbij zeker alles werkt?

[ Voor 16% gewijzigd door Jack3770 op 08-07-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mij ook zo'n Hercules consle aangeschaft.....
Kan iemand me echter zeggen hoe ik deze kan aansluiten op mijn externe mixer ??
Hoe maak ik de console duidelijk dat hij door 2 outputs moet uitsturen naar mijn externe mixer ?
Kan dit met de meegeleverde software (virtual DJ, New DJ...?)
Mijn externe mixer heeft geen USB aansluiting (enkel via de gewone RCA pluggen zoals aan de uitgang van de console)

Alvast bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 juli 2005 @ 21:49:
Heb mij ook zo'n Hercules consle aangeschaft.....
Kan iemand me echter zeggen hoe ik deze kan aansluiten op mijn externe mixer ??
Hoe maak ik de console duidelijk dat hij door 2 outputs moet uitsturen naar mijn externe mixer ?
Kan dit met de meegeleverde software (virtual DJ, New DJ...?)
Mijn externe mixer heeft geen USB aansluiting (enkel via de gewone RCA pluggen zoals aan de uitgang van de console)

Alvast bedankt !
je gebruikt gewoon de 5.1 uitgangen, dus de eerste 4 van de 6 tulpjes
uitgang 1 sluit je aan op ingang 1 van je mixer en uitgang 2 op ingang 2 van je mixer

ik heb hem zelf ook zo aangesloten op mijn mixer en ik gebruik ook de koptelefoon via m'n mixer

ik gebruik zelf de Mixvibes 5 software (te downloaden vanaf de hercules site) hier kan je per controller de uitgang kiezen

zo moet het toch wel lukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe in de wereld krijg ik er 5.1 geluid uit? M'n logitech z-640 heeft drie plugjes; front/rear/center. Die stop ik logischerwijs in de overeenkomstige analoge uitgangen op de console, maar vervolgens komt er alleen geluid uit de front speakers.
@ nieuwste winamp & console drivers. Speaker setup; surround sound speakers. Kan er niks over vinden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-10 16:34

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op maandag 18 juli 2005 @ 13:14:
Hoe in de wereld krijg ik er 5.1 geluid uit? M'n logitech z-640 heeft drie plugjes; front/rear/center. Die stop ik logischerwijs in de overeenkomstige analoge uitgangen op de console, maar vervolgens komt er alleen geluid uit de front speakers.
@ nieuwste winamp & console drivers. Speaker setup; surround sound speakers. Kan er niks over vinden ;(
Winamp heeft bij mij ook nooit 5.1 gegeven (doh mp3 is meestal stereo :Y) ) maar wat als je er een DVD ingooid in power DVD? (niet vergeten die even op 5.1 in te stellen)

This space is occupied

Pagina: 1