Toon posts:

Batch SMTP & Groupwise

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte Lezers,

Ik maak gebruik van een Novell 6 Server met Groupwise 6.5.

Tot voor kort maakte ik gebruik van de PFA (Pop Forwarding Agent) om een aantal pop-boxen uit te lezen. Nu kan ik via m'n nieuwe provider (deheeg.nl) gebruik gaan maken van Batch-SMTP.

Wanneer ik de optie voor B-SMTP activeer bij deheeg gaat de mailserver van deheeg proberen mijn mailserver te bereiken. Dit laatste lukt op een of andere wijze niet.

Ik kan wel mail verzenden (relay host is mail.home.nl), ik kan van buitenaf de server pingen (en krijg antwoord terug) en ik kan van buitenaf de i-folders bereiken.

Weet iemand hoe ik het Groupwise systeem (GWIA) zover krijg dat ie gaat praten met de buitenwereld ? :?

Groeten,

Pieter Hendriks

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-06 22:21
@home heeft poort 25 dicht staan, en daarom wil dat niet :(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de helpdesk van @home gebeld en die geven aan dat poort 25 bij hen niet dicht wordt gezet. Ik mag van hen overigens geen dedicated mail-server draaien maar mag alleen maar met pop-boxen werken....!!

Pieter

• Eastern
  • Laatst online: 24-06 22:21
Moet je anders eens van buitenaf (dus ergens in het internet) een telnet doen naar poort 25 op je machine en kijken wat er gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een poortscan gedaan met Shields Up en die geven aan dat Poort 25 de STEALTH Status heeft en dit zou betekenen dat ongeacht welk pakketje er naar toe stuurt dat poort 25 die altijd weigert....waarschijnlijk beveiligt voor relaying...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-08 13:51

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Probeer eens een telnet sessie op te starten met je mailserver op tcp poort 25 vanaf een andere locatie op het internet.

je zou dan een reply moeten krijgen van de smtp server.
werkt dit niet, dan kan je proberen of het intern wel lukt..
Lukt het dan wel, dan ligt het aan portmapping / ISP

offtopic:
Je hoeft niet onder elke post je naam te zetten.. Wij tweakers doen elkaar altijd de groeten

Verwijderd

dat lukt wel. @home blokt echt geen port 25 naar buiten toe, anders kan niemand mailen. het gaat juist om vanaf inet naar je eigen mailserver op port 25 en dit zal @home wel blokken. Dus test vanaf een andere lokatie naar je eigen server of je port 25 kan bereiken (niet vanaf een ander @home adres!)

edit:

telnet
open dns/ip
helo
quit

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 10:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat IIS5 gelijk krijgt in deze.

Poort 25 is natuurlijk van binnen naar buiten wel open, maar van buiten naar binnen geblokt.

Er blijft dus dan niets anders over dan een CATCH-ALL Pop box te benaderen en vervolgens groupwise de interne distributie te laten doen....

Als er iemand nog een ander briljant idee heeft dan is hij of zij van harte welkom.

Iedereen bedankt !! _/-\o_

• Koffie
  • Laatst online: 14:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NT

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1