Halflife 2 source code gelekt!

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:19

Lief Adje

Love is in the air

Topicstarter
hier op Gamers.nl:
http://www.gamer.nl/nieuws/19341
In een reactie op de recente berichten heeft Gabe Newel een statement uitgebracht. In het kort: De source code is echt gelekt na een doelbewuste hack.

In een uitgebreide statement verteld Gabe dat Valve al geruime tijd het doelwit is van verschillende hackpogingen. ZIjn mailaccount is gekraakt; machines deden raar en zijn HL2 source tree is gekopieerd. Daarnaast is het iemand gelukt key-loggers te installeren op werkstations van Valve medewerkers en is het bedrijf regelmatig aangevallen met Doss attacks.

De volledige statement :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
Ever have one of those weeks? 
This has just not been the best couple of days for me or for Valve.
Yes, the source code that has been posted is the HL-2 source code.
Here is what we know:
1) Starting around 9/11 of this year, someone other than me was accessing my
email account. This has been determined by looking at traffic on our email server 
versus my travel schedule.
2) Shortly afterwards my machine started acting weird (right-clicking on 
executables would crash explorer). I was unable to find a virus or trojan on my 
machine, I reformatted my hard drive, and reinstalled.
3) For the next week, there appears to have been suspicious activity on my 
webmail account.
4) Around 9/19 someone made a copy of the HL-2 source tree.
5) At some point, keystroke recorders got installed on several machines at Valve. 
Our speculation is that these were done via a buffer overflow in Outlook's preview
pane. This recorder is apparently a customized version of RemoteAnywhere 
created to infect Valve (at least it hasn't been seen anywhere else, and isn't 
detected by normal virus scanning tools).
6) Periodically for the last year we've been the subject of a variety of denial of 
service attacks targetted at our webservers and at Steam. We don't know if these
 are related or independent.

Well, this sucks. 

What I'd appreciate is the assistance of the community in tracking this down. I 
have a special email address for people to send information to,
helpvalve@valvesoftware.com. If you have information about the denial of service 
attacks or the infiltration of our network, please send the details. There are some 
pretty obvious places to start with the posts and records in IRC, so if you can point
us in the right direction, that would be great.

We at Valve have always thought of ourselves as being part of a community,
and I can't imagine a better group of people to help us take care of these 
problems than this community.

Gabe

Het lijkt er op dat Valve het slachtoffer is geworden van een doelbewuste aanval om het bedrijf te schaden en Half-Life 2 te stelen. Dit laatste is nu gelukt en Valve vraagt nu de community om hulp. Iedereen die enige informatie heeft over de aanvallen of informatie heeft over de verspreider van de source wordt gevraagd te mailen naar helpvalve@valvesoftware.com . Dus als je wat weet, mail en help Valve !

[ Voor 2% gewijzigd door Lief Adje op 03-10-2003 08:53 . Reden: layout en beetje georderd ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 11:31
Lees ff het sticky topic over het plaatsen van HL2 topics....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 19:16

bAdmuTs

mAzE

Zijn ze niet echt blij mee, zijn al 2 5 ofzo topics over gesloten

[ Voor 11% gewijzigd door bAdmuTs op 03-10-2003 09:01 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesr
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-08-2017
Pretty lame als je het mij vraagt.

Ik zou wel eens willen weten welk[e] perso[o]n[en] erachter zitten. Ik vind het iig niet cool was ze doen.

Death is nothing; but to live defeated and without glory is to die every day - Emperor Napoleon I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie draait dan ook:

1) Outlook

2) Een windows server met de source tree aan een internetverbinding ( www.valvesoftware.com/hl2 )

en dan nog steeds niet denkt dat de source risico loopt gehackt te worden nadat je mail en workstation gehackt worden en overal Keyloggers verschijnen.

IMHO is Valve gewoon nalatig geweest en had dit makkelijk voorkomen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het idd erg opvallend dat dit zo allemaal op straat komt te liggen.
Nalatigheid is zeker een aspect in dit zaakje als ik de statement van Gabe lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-07 16:50

dawuss

gadgeteer

[rml][ HL2] half life 2 code gelekt[/rml]
[rml][ HL2] Half-Life 2 source-code gelekt![/rml]
Gerucht : Source code Half-Life 2 uitgelekt
HL2 source echt gelekt, hulp nodig van community

Lijkt me duidelijk dat topics over dit onderwerp niet echt gewenst zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door dawuss op 03-10-2003 09:17 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-09 19:51
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 09:09:
Wie draait dan ook:

1) Outlook

2) Een windows server met de source tree aan een internetverbinding ( www.valvesoftware.com/hl2 )

en dan nog steeds niet denkt dat de source risico loopt gehackt te worden nadat je mail en workstation gehackt worden en overal Keyloggers verschijnen.

IMHO is Valve gewoon nalatig geweest en had dit makkelijk voorkomen kunnen worden.
yup, dat is hun eigen schuld, ik zou sowieso erg voorzichtig zijn met zon game en een internetverbinding ;)

Maar toch, zoiets verdient niemand, ze hebben al hun geld in deze game gestopt en nu zien ze het gewoon wegvliegen :(, en wij zitten met al die cheaters en lame kinderen die gewoon nog niet spelletjes horen te spelen :( :(
En delays natuurlijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:41
er zitten geen resources bij, dus het is nog maar de vraag wat iemand er mee kan, en over de gewenstheid van dit topic, nu het officieel is, moet het toch mogelijk zijn om er ee normale discussie over te voeren?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
OMG, het is ook wel heeeel erg he... Het openen van HL2 topics MAG NIET!
L E Z E N ! :|

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch vind ik dat onzin het is toch een discussie onderwerp? Of gaan we terug naar de 2de wereld oorlog waar de leiders ( modjes ? ) gaan bepalen waar we het over hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40
IK vind het zelf ook niet normaal .. zo verziek je gewoon het hele sfeer voor het spelen .

omdat je nu meer kans het op CHEATS en zo .

[b]Maar waarom geen HL 2 topic open houden , want nu moet je om de 10 min er 1 dicht gooien )

en dat kost veel werk :)

Maar IK hoop dat het een goed spel wordt.
en dat het niet te veel gehypt word :( want ik wordt er wel eens gek van dat een spel zo hoog wordt aan geprezen .
En waar je dan lang op zit te wachten , uit eindelijk zwaar tegen val .

Maar ik hoop dat ze de daders te pakken krijgen .
en dat ze dan best wel een hoge straf mogen krijgen .

[ Voor 10% gewijzigd door ravw op 03-10-2003 09:37 ]

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

Kwartjuh schreef op 03 October 2003 @ 09:26:
OMG, het is ook wel heeeel erg he... Het openen van HL2 topics MAG NIET!
L E Z E N ! :|
Mensen, dergelijke posts zijn nergens voor nodig, als je toch in een dergelijk topic reageert, doe het dan beschaafd en ontopic, zolang deze open blijft. In de stijl van: Als je niets toe te voegen hebt, reageer dan niet ;). Dergelijke posts zorgen alleen maar voor irritatie en wrijving, en dat is nergens voor nodig hier op GoT :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ben benieuwd of ze een goede reactie krijgen van de community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
marshallq schreef op 03 October 2003 @ 09:35:
Ben benieuwd of ze een goede reactie krijgen van de community.
Zoveel mensen hebben de source nu al, er zullen altijd wel een paar zijn die hem niet weggooien en de spurce gebruiken voor dingen die de online ervaring geen goede dingen zullen doen.

Door de source kunnen cheat makers veel makkelijker een aimbot/wallhack maken. Puur omdat ze weten hoe de engine werkt. Ze hoeven niet eerst te reverse engineeren, maar kunnen nu al bezig met de cheats voordat HL2 uit is.

Aan de andere kant.... nu kunnen we wel hombrew games verwachten op de source engine die er goed uitzien, ondanks dat die games niet gereleased mogen worden. en eventuele ports naar Xbox/PS2 (Gamecube wordt lastiger omdat die nog niet gechipped kan worden)

[ Voor 19% gewijzigd door Harmsen op 03-10-2003 09:40 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 22:41

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En met de source van HL2 is ook de complete SDK van een Ipion meegelekt. Een physics Engine die tussen de 50.000 en 60.000 dollar kost... oops enzo.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Ik denk niet dat Valve ineens alles afkapt of dat ze erg veel zullen gaan wijzigen. Het spel zal gewoon komen imho :)

Het is alleen wel zo dat concurrenten er voordeel mee kunnen hebben, om bepaalde technieken ook in hun spellen te gebruiken (tot zover dat mogelijk is).

Ik vind het wel raar dat ze zulke informatie dicht bij het internet houden en dus vrij 'makkelijk' te leechen valt. Zulke gevoelige informatie moet imho op een gesloten LAN zijn met geen mogelijkheid of erg streng toegang tot internet.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
De laatste gerucht is dat Valve zelf een nep source heeft laten lekken als publiciteits stunt.
Opzich kan ik me er wel in vinden, want er waren nogal wat mensen die konden "aantonen" dat stuke stource uit andere games enzo kwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Beetje zuur allemaal :X, gelukkig hebben ze de maps, skins, models en shit niet gehackt, dan hadden ze HL2 soon gewoon op inet kunnen zetten.

Nadeel is wel nu dat er wel heeeel erg veel en waarschijnlijk ook goede cheats voor gaan uitkomen mits valve er niks tegen doet en als we kijken naar HL1 (CS) zie ik het somber in.

De dudes die dit gedaan hebben mogen ze van mij 8er slot en grendel gooien, ze hebben het gewoon verneukt voor misschien wel miljoenen spelers :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
Ik heb de source al op enkele sites gevonden. Ik heb ze dan ook doorgemaild aan valve. Als het zo is heb ik een schoon geweten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
dat zou niet slim zijn maniac... tenzij valve graag geflamed wil worden....

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
M@NIC schreef op 03 oktober 2003 @ 09:41:
De laatste gerucht is dat Valve zelf een nep source heeft laten lekken als publiciteits stunt.
Opzich kan ik me er wel in vinden, want er waren nogal wat mensen die konden "aantonen" dat stuke stource uit andere games enzo kwamen.
beetje vreemd dan, maar wel een originele manier van slechte personen op een verkeerd pad zetten :)

Heb je misschien een bron waarin wat users dat claimen? Lijkt me wel interessant om zulke stukjes tekst/informatie door te lezen.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocrypha
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2024

Apocrypha

Beautiful Emptyness

M@NIC schreef op 03 October 2003 @ 09:41:
Klopt, sommige stukken waren vrijwel identiek aan die van Quake 3, dus ik weet nog niet zo zeker of het wel de echte source code is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:40
Vinnie schreef op 03 October 2003 @ 09:40:
Ik denk niet dat Valve ineens alles afkapt of dat ze erg veel zullen gaan wijzigen. Het spel zal gewoon komen imho :)

Het is alleen wel zo dat concurrenten er voordeel mee kunnen hebben, om bepaalde technieken ook in hun spellen te gebruiken (tot zover dat mogelijk is).

Ik vind het wel raar dat ze zulke informatie dicht bij het internet houden en dus vrij 'makkelijk' te leechen valt. Zulke gevoelige informatie moet imho op een gesloten LAN zijn met geen mogelijkheid of erg streng toegang tot internet.
JA dat vind ik ook .

Want hoe kan je nu zo erg "dom"zijn om zo iets telaten gebeuren met een Project dat nog uit moet komen .
En dan dan al GRIJPBAAR voor 3de "zetten" .

Want zeker zo n bedrijf wat al bekent staat om zijn gevoeligheden met CHEATERS, is het niet erg goed dat dit nu weer moet gebeuren .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
:? :z
Vinnie schreef op 03 October 2003 @ 09:45:
[...]

beetje vreemd dan, maar wel een originele manier van slechte personen op een verkeerd pad zetten :)

Heb je misschien een bron waarin wat users dat claimen? Lijkt me wel interessant om zulke stukjes tekst/informatie door te lezen.
Zie andere topics over dit onderwerp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verbazend. ErAdiCToR in "Gerucht : Source code Half-Life 2 uitgel" laat toch duidelijk zien dat het geen HL-code kan zijn...

Ik vind het dan ook bizar dat het FP-artikel (Half Life 2-source code gedeeltelijk gelekt en gepubliceerd) zo'n stellige titel meekrijgt. Wordt er in P&W gemeld dat we hier de meest geavanceerde programmeurscommunity van half Europa hebben; luistert er niemand naar een programmeur die deze code heeft geanalyseerd :'(

Nou ja, het zal wel leuk zijn om hier over te speculeren :? * Rataplan gaat wat nuttigs doen.

[ Voor 5% gewijzigd door Rataplan op 03-10-2003 09:49 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultra
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Rataplan schreef op 03 October 2003 @ 09:48:
Verbazend. ErAdiCToR in "Gerucht : Source code Half-Life 2 uitgel" laat toch duidelijk zien dat het geen HL-code kan zijn...

Ik vind het dan ook bizar dat het FP-artikel (Half Life 2-source code gedeeltelijk gelekt en gepubliceerd) zo'n stellige titel meekrijgt. Wordt er in P&W gemeld dat we hier de meest geavanceerde programmeurscommunity van half Europa hebben; luistert er niemand naar een programmeur die deze code heeft geanalyseerd :'(

Nou ja, het zal wel leuk zijn om hier over te speculeren :? * Rataplan gaat wat nuttigs doen.
En dat is later door degene die dat op het hl.net forum had gezet weer ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kan je eigenlijk precies met die source code? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Volgens mij is de source code het hart van het spel/engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Er is dus vrij veel uitgelekt. de engine en veel devtools zijn iig ook uitgelekt. verder zijn er sources aanwezig van:
- Team Fortress 2
- Hl1
- Cstrike
- Worldcraft

Een goede zet van valve zou zijn om de game morgen nog uit te geven. dan zullen de meeste mensen de game alsnog kopen en heeft valve de tijd om de online comunnity op te vangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ultra schreef op 03 oktober 2003 @ 09:51:
[...]

En dat is later door degene die dat op het hl.net forum had gezet weer ingetrokken.
Ik kan het zo snel niet vinden (de draadjes hierover op dat forum gaan ontzettend hard :)) maar ik blijf het een ongeloofwaardig verhaal vinden - volgens mij is het ook makkelijker om het password van Newell op halflife2.net te hijacken dan om een paar honderd megabyte van z'n PC te kopieren. Vooral dat stukje waarin 'ie een beveiligingsfout vermoed: hij gaat niet even met het systeembeheer om tafel zitten om te kijken naar eventuele gaten in de beveiliging, nee, hij 'formatteert' en gaat een week lang naar 'suspicious activity' zitten kijken. Vervolgens:
Our speculation is that these were done via a buffer overflow in Outlook's preview pane.
blijkt dat er dus toch nog mensen op deze planeet zijn die die preview pane aan laten staan :D

Als het waar is (en dat geloof ik nog steeds niet), dan is 'ie een beetje amateuristisch bezig geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 03-10-2003 10:07 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Laatst online: 16-09 14:32

RSP

Rataplan schreef op 03 October 2003 @ 10:04:
Als het waar is (en dat geloof ik nog steeds niet), dan is 'ie een beetje amateuristisch bezig geweest.
Geloof mij maar op m'n woord dat het waar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

RSP schreef op 03 October 2003 @ 10:07:
[...]

Ik geloof het als iemand de binaries kan compileren en het spel kan spelen :>

[ Voor 8% gewijzigd door Rataplan op 03-10-2003 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is hier iemand die dat ff wil proberen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs

bAdmuTs

mAzE

Kan volgens mij niet want je mist skins, levels en models en shit

[ Voor 11% gewijzigd door bAdmuTs op 03-10-2003 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:15:
Is hier iemand die dat ff wil proberen >:)
Weet je überhaupt wel waar je het over hebt ?

[ Voor 63% gewijzigd door M@NIC op 03-10-2003 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

RSP schreef op 03 oktober 2003 @ 10:07:
[...]

Hoe weet jij dat zo zeker?
Zoals er al eerder gezegd werd lijken veel dingen zelfs nog op Quake 3 en ik verwacht dat niet van DE Half-Life 2 engine (ik weet wel dat quake1/2 werd gebruikt voor HL engine)

/me TheEvilCUber is Confused :?

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M@NIC schreef op 03 October 2003 @ 10:16:
[...]

Weet je überhaupt wel waar je het over hebt ?
Je kunt het altijd proberen zonder textures e.d. :+ maar de code was dacht ik niet eens compleet geript als datgene wat er geript is al hl2 code is.

En als het hl2 code is vind ik Valve toch wel prutsers }:O 5 jaar een project geheim kunnen houden en dan via een machine dat notabene in een netwerk staat dat op het i-net is aangesloten laten uitlekken :X eigen schuld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Nu online
Rataplan schreef op 03 oktober 2003 @ 10:11:
[...]

Ik heb een screenshot gezien van iemand die de sources en de binaries plus iconen in een mapje had staan. De sources waren degene die je kon downen. Of de binaries echt gecopileerd zijn kan ik zo niet zeggen of het waar is.

edit:

De screenshot is verwijderd, maar de poster zei dat hij het gecompiled had met VS2K3

[ Voor 12% gewijzigd door Harmsen op 03-10-2003 10:29 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

De sources zijn voor mij totaal niet interessant, ik zou niet weten wat ik ermee zou moeten doen. Het is bijzonder vervelend voor Valve aangezien ze vast wel hun engine nog hier en daar willen slijten. Een goede test op de hardheid van copyright op softwarecode lijkt mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-08 09:13
Hoe weet jij dat zo zeker?
Zoals er al eerder gezegd werd lijken veel dingen zelfs nog op Quake 3 en ik verwacht dat niet van DE Half-Life 2 engine (ik weet wel dat quake1/2 werd gebruikt voor HL engine)
En zal Quake 3 geen code van Quake 1/2 hebben?

[ Voor 72% gewijzigd door Pheno79 op 03-10-2003 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Huntor schreef op 03 October 2003 @ 10:24:
[...]

Ik heb een screenshot gezien van iemand die de sources en de binaries plus iconen in een mapje had staan. De sources waren degene die je kon downen. Of de binaries echt gecopileerd zijn kan ik zo niet zeggen of het waar is.
De namen van sourcefiles zijn natuurlijk zo te faken. D'r is net op de frontpage een stukje gepost van iemand die zegt de source ingezien te hebben, en van dat soort inhoudelijke analyses moeten we het hebben; screenshots, titels, forumposts zeggen helaas helemaal niks. Als het een hoax is, is dat nou juist de gefakete informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de sourcecode :)

Nee ik bied hem niet aan via dit forum!

Maar je kan er verder niks mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Pheno79 schreef op 03 October 2003 @ 10:29:
[...]

En zal Quake 3 geen code van Quake 1/2 hebben?
Voor HL2 maken ze toch een compleet nieuwe (van de grond af)?
dus dn zal er niks van Quake 1/2/3 inzitten (:X) anders zou ik het wel nep van ze vinden

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Nu online
Rataplan schreef op 03 October 2003 @ 10:30:
[...]

De namen van sourcefiles zijn natuurlijk zo te faken. D'r is net op de frontpage een stukje gepost van iemand die zegt de source ingezien te hebben, en van dat soort inhoudelijke analyses moeten we het hebben; screenshots, titels, forumposts zeggen helaas helemaal niks. Als het een hoax is, is dat nou juist de gefakete informatie.
klopt, maar als ik de sources die ik hier voor me zie staan vergelijk met de sources van die screenshot dan klopt het qua namen, maar ook qua grootte van de files in de map zelf. Ik ga er zelf vanuit dat iemand niet heel veel moeite heeft gedaan om de sources met fake files na te gaan maken. (Hoewel je hebt er mensen bij...)
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:33:

In principe zou je er wel wat mee kunnen, als je kan programmeren. Je zou gedeeltes van de source kunnen gebruiken in een eigen project. Het is een vrij recente build volgens de post van Gabe op het halflife2.net forum, dus dat betekent dat er ook directx9 shaders enzo in de source zouden moeten zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door Harmsen op 03-10-2003 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bop
  • Laatst online: 19-08-2024

bop

VisualWeb

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:33:

Najah niet echt nee, je kan em compilen ;x maar dan..

Volgens mij moet je dan eerst je eigen textures, geluiden e.d maken ;)
En natuurlijk source kopieren voor andere doeleinden

[ Voor 8% gewijzigd door bop op 03-10-2003 10:40 ]

doe niet aan signatures.. uhhh, arghhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
TheEvilCuber schreef op 03 October 2003 @ 10:34:
[...]

Voor HL2 maken ze toch een compleet nieuwe (van de grond af)?
dus dn zal er niks van Quake 1/2/3 inzitten (:X) anders zou ik het wel nep van ze vinden
Ik ga ervan uit dat ze toch echt wel code hebben zitten van oudere spellen. Sterker nog, in Quake 3 zaten ook nog spullen van Quake 2, niet gebruikt, maar gewoon te lui :D om het te verwijderen.
En waarom zou je de netwerkcode (als voorbeeld) herschrijven als ie toch al goed is ? Dat soort stukken gaan ze echt niet nog eens schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Sorry ik vind deze opmerking in een ander forum te grappig : "This just in, 3D Realms to release DukeNukem using the Half Life 2 ENGINE!!! "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 18:55
Pheno79 schreef op 03 October 2003 @ 10:54:
Sorry ik vind deze opmerking in een ander forum te grappig : "This just in, 3D Realms to release DukeNukem using the Half Life 2 ENGINE!!! "
_/-\o_ kunnen we weer 3 jaar wachten :P

maar over het source gedoe.. zolang iedereen dor elkaar lult kom je nooit te weten of t echt is of niet..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:30
deze code is vrij incompleet, en ze zeggen dat ie zo niet goed zou kunnen draaien......

toch draaide 'ie op de e3 wel goed, moet dus een oude code zij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het inderdaad wel erg verdacht die post van Gabe N. Ja heb ik maar effe geformatteerd en zitten kijken of er iets verdacht gebeurt.

Aan de andere kant... De delay van de game zou hier natuurlijk mee in verband gebracht kunnen worden...

Uiteindelijk denk ik nep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Rataplan schreef op 03 October 2003 @ 10:11:
Source code is text, niet binary.

Op http://www.shacknews.com/onearticle.x/28619 lees ik het nieuws en wat zie ik in de advertentie aan de rechterkant?
Sponsored Links: Key Logger Software - $20, Great Keylogger Software.
Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 11:24:
Ik vind het inderdaad wel erg verdacht die post van Gabe N. Ja heb ik maar effe geformatteerd en zitten kijken of er iets verdacht gebeurt.
Wat zou jij doen als je geen virussen of trojans kunt vinden?

[ Voor 78% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-10-2003 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
OlafvdSpek schreef op 03 October 2003 @ 11:33:
Op http://www.shacknews.com/onearticle.x/28619 lees ik het nieuws en wat zie ik in de advertentie aan de rechterkant?
Sponsored Links: Key Logger Software - $20, Great Keylogger Software.
Volgens mij is dat zo'n ad van Google.com of een andere zoekmachine.
Die bepaald de links aan de hand van keywords die hij vind op de pagina, in dit geval dus "keyloggen" en "virus" enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Sowieso vind ik ik (en met mij vele anderen) het vreemd dat gabe op 1 forum post. Als je hulp wilt hebben (tja, die FBI, niets heb je er aan :P ) dan zet je toch ook iets op je eigen site?

Dus het kan ook een grap zijn van die gasten van dat forum. Nou ja geslaagd dan, want het is hot nieuws nu :) Maar dan is het vreemd dat Valve niet op hun eigen sit reageert :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Pheno79 schreef op 03 October 2003 @ 11:44:
Sowieso vind ik ik (en met mij vele anderen) het vreemd dat gabe op 1 forum post. Als je hulp wilt hebben (tja, die FBI, niets heb je er aan :P ) dan zet je toch ook iets op je eigen site?

Dus het kan ook een grap zijn van die gasten van dat forum. Nou ja geslaagd dan, want het is hot nieuws nu :) Maar dan is het vreemd dat Valve niet op hun eigen sit reageert :?
Mogelijk willen ze er niet nog meer bekendheid aan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

OlafvdSpek schreef op 03 October 2003 @ 11:33:
Source code is text, niet binary.
Ff bij de les blijven: als je de source code compileert krijg je binaries :>

offtopic:
Compileren betekent lett. samenvoegen. Een binary compileren is dus niet een binary aan een compiler voeren (wat natuurlijk niet kan), maar met een compiler een binary in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Hulp inroepen op een forum en niet meer bekendheid eraan willen geven? Oh, nu krijg ik hoofdpijn. Dan had die Gabe op dat forum ook niets moeten melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-03 12:19
Ze hadden gezegd 30 september.
Die belofte kwamen ze niet na.

Nou, dan komen we het wel halen, sheeesj!! :D

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lief_Adje, check je mail straks.

Mensen, lees Ik wil een HalfLife 2 topic openen, mag dat? en snap dat we hier voorlopig geen HL2 topics willen. Meer topics openen brengt het grote HL2 echt niet eerder terug :/
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.