Toon posts:

[AMD] xp 1700+ = mp 1700+ geworden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
oi,

Ik start vanmorgen mijn pctje op. staat er ineens in het bios post: athlon MP 1700+, terwijl er altijd xp 1700+ stond. En als ik in windows kijk staat het er ook. zonder ook maar iets te hebben veranderd.

hoor net van iemand dat athlon mp proc duurder zijn, dus misschien wel handig als ik kan achter halen hoe dat gebeurd is?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Toevallig met Artic Silver geknoeid :P

Als je de L5 brug doorverbind van een XP CPU, dan wordt het een MP :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 20:51

Mex

alexandervisser schreef op 03 October 2003 @ 08:50:

Dat lijkt me inderdaad de enige optie, zoiets kan niet zomaar 'vanzelf' gebeuren. Aan een Athlon MP heb je pas iets in een dual opstelling.

Verwijderd

Topicstarter
ik weet zeker dat ik geen koelpasta geknoeid heb omdat het ineens vanmorgen gebeurd. Koelpasta heb ik er al een heletijd tussen zitten, maarja ik kijk vanmiddag wel even of er wat zit voor de zekerheid. Maar denk toch echt niet dat erineens koelpaste van de cpu naar de l5 brug is gegaan

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 09:07:
ik weet zeker dat ik geen koelpasta geknoeid heb omdat het ineens vanmorgen gebeurd. Koelpasta heb ik er al een heletijd tussen zitten, maarja ik kijk vanmiddag wel even of er wat zit voor de zekerheid. Maar denk toch echt niet dat erineens koelpaste van de cpu naar de l5 brug is gegaan
Dat lijkt mij ook niet, ik zou het gewoon zo laten, het kan verder geen kwaad.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Kolepasta kan ook uitvloeien :)

Misschien is dat gebeurd oid :?

[ Voor 26% gewijzigd door Atlas op 03-10-2003 09:15 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Mex schreef op 03 October 2003 @ 09:10:
[...]

Dat lijkt mij ook niet, ik zou het gewoon zo laten, het kan verder geen kwaad.
en als het dan nog verder gaat bv over andere delen van de proc komt er dan geen kortsluiting ofzo ???

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:01
alexandervisser schreef op 03 October 2003 @ 08:50:

humor, zeker als je opeens onbedoeld een mp krijgt, die mij ook zon moederbord met koelsmurrie die er opeens een MP van maakt :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Onzin om te kijken of de koelpasta is gaan lopen. Al na vrij korte tijd is de koelpasta zodanig uitgehard dat het absoluut niet meer vloeibaar is.

Als de TS al geruime tijd met deze processor ongewijzigd op hetzelfde moederbord werkt is het uitgesloten dat de koelpasta de oorzaak is.

Mogelijk heeft de TS aan de processor of aan de koeler gezeten waardoor de een ten opzichte van de ander is verschoven waardoor wat resten pasta losgeraakt zouden kunnen zijn. Dit lijkt me vrijwel onmogelijk want, mits goed uitgevoerd, zitten de beide delen behoorlijk stevig aan elkaar geklemd.

Probeer eerst even je BIOS te resetten en kijk dan welke processor er wordt gedetecteerd. Lijkt me verstandiger dan de processor en koeling opnieuw te bevestigen. Daardoor is de kans dat er iets niet goed gaat alleen maar groter.

ARME AOW’er

Verwijderd

ik sluit mij bij GuardianAngel aan.. het lijkt mij dus ook verstandiger om eerst je BIOS na te kijken, want kan mij eigenlijk niet voorstellen dat er 'opeens' iets veranderd aan je CPU..

en verder had ik nog een vraagje.. niet geheel offtopic.. maar is dat zo dat als je die L5 verbind dat je een MP krijgt? en kan je die ook gewoon in een MP mobo prikken en dat werkt net zo goed? of wat is het verschil?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:09:
... verder had ik nog een vraagje.. niet geheel offtopic.. maar is dat zo dat als je die L5 verbind dat je een MP krijgt? en kan je die ook gewoon in een MP mobo prikken en dat werkt net zo goed? of wat is het verschil?
Ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Volgens mij zijn er behalve de verschillen in het voltage van de beide processoren ook nog de verschillen in de FSB.

Als het zo eenvoudig zou zijn dan zou AMD ineens een oplossing hebben gevonden voor de warmteontwikkeling en het stroomverbruik van de desktopprocessoren :)

ARME AOW’er

Verwijderd

en de MP heeft namelijk ook een ander prijskaartje, en dat is natuurlijk ook niet voor niets denk ik dan maar :P

• Mex

Mex

GuardianAngel schreef op 03 October 2003 @ 10:31:
[...]

Ik denk niet dat het zo eenvoudig is. Volgens mij zijn er behalve de verschillen in het voltage van de beide processoren ook nog de verschillen in de FSB.
Zo eenvoudig is het dus wel, er zijn diverse topics te lezen waarin users XP procs gemod hebben naar MP's om deze vervolgens in een dualopstelling te gebruiken.

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 20:27

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Even over de koelpasta die uitvloeit
ik heb ooit eens een Systeem van een vriend getest en schoongemaakt
was een AMD 1200 ofzo.
Koelpasta was tussen de proc en koelblok gelopen en lag zelfs op de videokaart dus das mogelijkheid 1.

Voor de XP-->MP mod verwijs ik je naar de search want daar zijn best veel topics over.

[ Voor 5% gewijzigd door SimplyMe op 03-10-2003 10:51 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Dit is mij ook wel eens gebeurd, dat m'n bios m'n XP1700+ als MP1700+ zag.. heel vreemd.
Had verder geen effect.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
je kunt het veranderen in je Bios krijg je er weer XP te staan

• Mex

Mex

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 10:37:
en de MP heeft namelijk ook een ander prijskaartje, en dat is natuurlijk ook niet voor niets denk ik dan maar :P
Dat ie een ander prijskaartje heeft is simpel te verklaren, het ding is af-fabriek gemaakt om in een dualopstelling te werken, voor bijvoorbeeld het gebruik in servers. Denk niet dat bedrijven ed gaan prutsen met XP procs om deze te 'modden' naar MP's. Garantie kun je ook wel shaken dan.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Mex: het ding is niet specifiek gemaakt om in Dual te kunnen werken ;) In principe kan élke Athlon XP in Dual draaien, maar AMD heeft een willekeurig aantal XP's uit de voorraad gepakt om ze te testen in een Dual opstelling. Zulke testen kosten wel extra manuren en dat kost natuurlijk extra geld. Daarnaast is de doelgroep van zulke CPU's (bedrijven, veeleisende gebruikers, etc) wel bereid om extra centen neer te leggen voor zo'n Dual-gekwalificeerde XP :)

• Mex

Mex

BalusC schreef op 03 October 2003 @ 11:11:
Mex: het ding is niet specifiek gemaakt om in Dual te kunnen werken ;) In principe kan élke Athlon XP in Dual draaien, maar AMD heeft een willekeurig aantal XP's uit de voorraad gepakt om ze te testen in een Dual opstelling. Zulke testen kosten wel extra manuren en dat kost natuurlijk extra geld. Daarnaast is de doelgroep van zulke CPU's (bedrijven, veeleisende gebruikers, etc) wel bereid om extra centen neer te leggen voor zo'n Dual-gekwalificeerde XP :)
Je verwoord precies wat ik bedoelde ;)
Pagina: 1