Toon posts:

Reboot/crash op harde schrijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na een tijdje aanstaan computer crashed mijn computer steeds . Ik heb bij de logboeken gekeken en daar staat elke keer 15x onder elkaar het volgende (op de tijdstippen van crashen):
"Kan apparaat \Device\Harddisk1\D niet benaderen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie."
met een rood dingetje ervoor.
Mijn vorige harde schrijf is hierdoor helemaal gecrashed, en ben bang dat mijn nieuwe het ook niet lang zal houden. (Dus aan de harde schrijf zal het niet liggen)

Ik heb het volgende al geprobeerd:
-de stekkertjes van de cd-rom drives halen (als het een voedingsprobleem was)
-IDE poort veranderd

Zou iemand kunnen zeggen waar ik nog meer kan kijken, of is mijn moederbord gewoon brak.
Het is een MSI K7N2 Delta.
Harddisk is 120Gig 7200 toeren Maxtor (2MB Cache)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zou iemand kunnen zeggen waar ik nog meer kan kijken
In de FAQ :)

Kijk eens onder "Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?".

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:52

Mex

Test de schijf eens met MaxDiag. Staat SMART aan in je bios?

Verwijderd

Heb je het probleem nog kunnen oplossen, want ik heb namelijk precies hetzelfe probleem.

Als ik in een game zit zoals America's Army dan crasht de PC en krijg ik in het logboek dezelfde melding te zien. Kan apparaat\device\harddisk1\D niet benaderen.

Ik heb ook een MSI K7N2 delta
hardisk is een maxtor D740X-6L

Ik heb verschillende tests gedraaid zoals van Sisoftware Sandra. Deze gaan goed.
Alleen bij burnK7 crasht de computer weer met de bovenstaande melding.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2003 23:09 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Harddisk1 is in het geval je maar 1 HD hebt dus de CD/DVD.

Het programma waar je een Maxtor schijf mee kunt testen heet Powermax en is hier te downloaden.

[ Voor 59% gewijzigd door Guardian Angel op 02-12-2003 23:22 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Het probleem doet zich ook voor als er verder niets anders aangesloten is behalve die ene harddisk.

Powermax kon mijn harddisk niet vinden maar dit schijnt normaal te zijn, dit vond ik op de maxtor site.
Note: PowerMax v4.06 will not detect Ultra ATA hard disks connected to motherboards with embedded NVIDIA chipsets (SATA drives are supported). A new version to address this issue is currently in development and is slated for release soon. Please check the PowerMax download page periodically for updates. All versions of PowerMax prior to 4.06 are no longer supported, it is recommended that you update to version 4.06 before testing your hard disk.
http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het lijkt er toch op dat 'iets' schijf 1, die er dus fysiek niet is zeker bij een losgekoppeld apparaat, wil benaderen (toevallig moet ik de komende week zo'n identiek probleem 'even' oplossen).

Kun je niet nagaan welke applicatie of service dit probeert?

ARME AOW’er

Verwijderd

okee.... ik heb het een en ander getest om de oorzaak van het probleem te achterhalen.

Getest:
  • andere voeding aangesloten
  • ander geheugen geprobeerd
  • andere harddisk
  • andere cpu
  • andere videokaart
niets hielp en het probleem bleef, volgens mij is het moederbord dus de oorzaak van alle ellende.... :( Iedere keer crasht hij als de CPU druk bezig is... dus bijvoorbeeld met prime95. Als ik daarna de volgende keer in het logboek kijk staat er dezelfde melding als die van de topicstarter.

Heeft iemand nog een suggestie?

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2003 20:48 ]

Verwijderd

*schop*

Aangezien het me beter lijkt om in dit topic te posten dan een nieuwe te starten;

Ik heb dus hetzelfde probleem as TS, heb pas een nieuw moederbord gekocht
(Abit NF7-S2G) en mijn bak hangt zich op de raarste momenten.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:
Nieuwe cooler op proc
Ander geheugen ( samsung > transcend (beide pc2700))
Andere videokaart (ati radeon 9700pro > s3 virge)
Andere hardeschijf (WD800JB > IBM Deskstar 7200rpm 40GB)
Andere voeding (Enermax 450watt > Aopen 350watt)

Toen ik die IBM deskstar erin zette leek alles stabiel te lopen maar zodra ik de nforce drivers installeerde (en rebootte) wilde hij niet meer opstarten (kwam tot de win2k bootscreen en kreeg halverwege een bluescreen waarin stond dat er iets mis was met de bootmedia).

Nu wilde de WD800JB ook al niet doorbooten.

Ligt het aan de nforce drivers?
(Die crashes kreeg ik ook in debian (sarge) vorige week)

Specs:
Abit NF7-S2G
Athlon 2200+ tbred B (ook met een barton 2600+ geprobeerd, crashte evengoed)
2x 512MB samsung pc2700 (ook 1x 512MB transcend pc2700 geprobeerd, geen verschil)
FIC Ati Radeon 9700pro 128MB
WD800JB (nu een IBM deskstar 40GB)

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 23:38
probeer eens de nforce drivers te installeren zonder de IDE drivers

Verwijderd

Ok dat heb ik dus geprobeerd, nu leek het probleem verdwenen te zijn nadat ik die IBM 40GB erin gezet had... maar zo juist crashte hij alweer onder het gamen ( beeld bevroren, muis doet niks, keyboard doet niks )

NForce drivers installeren zonder IDE support lukte dus wel (al kraakt m'n onboard geluid nogal)

Iemand suggesties?

Verwijderd

Ik heb dus hetzelfde probleem als Sjmuup (met hetzelfde MB).

Sys. Specificaties:

Athlon 2600+
Abit NF7-S2G
WinXP SP2
80GB Western Digital 7200RPM
ATI Radeon 7000

kHeb dus vanalles geprobeerd (drivers (video & MB) ge-update, nieuwste Bios update) maar niets van dit alles hielp.

Wat ik tot nu toe tegenkwam bij mijn PC zijn:
- spontane reboot na gem. 5min. (soms zelfs tijdens starten Windows soms pas na 30min.)
- het scherm bevriest
- heel soms begint mijn PC te piepen tijdens de BIOS-init.

Ik heb Windows ook een paar keer getracht opnieuw te intstalleren maar zefs dan liep de comp. SOMS helemaal vast:
- blauw scherm tijdens laden stuurprogramma's van opstart-CDROM (mbt. USB-drivers)
- liep helemaal vast tijdens formatteren partitie (NTFS)

Maar aan de andere kant heb ik ook een heel aantal keren zonder problemen met Ghost (onder DOS) een partitie ge-imaged of juist terug gezet, dan is er niks aan de hand...

Ik hoop dat er mensen zijn die mij/ons met dit probleem kunnen helpen.
Alvast heel erg vriendelijk bedankt hiervoor!

Verwijderd

Mijn probleem heb ik opgelost door mijn moederbord bij de winkel om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Ik heb precies hetzelfde moederbord gekregen en deze werkt met dezelfde instellingen perfect!
Pagina: 1