Pauze bij overklok van cpu

Pagina: 1
Acties:

• rschwartnld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11-2025

rschwartnld

pensioen bereikt

Topicstarter
Hoi ik heb een Barton XP 2500+ op een Asus A7N8X non de luxe bord.
De Amd is een lekker overklokbaar beest, ik heb hem met standaard lucht koeler met standaard voltage al op 2254 Mhz (MP12,5 x 180 Mhz)draaien.
Als ik daarboven kom gaat het geheugen volgens mij moeilijk doen ( 512 Mb Hynix pc2700 ) en word het systeem minder stabiel.
En als ik de MP verhoog springt de processor snelheid terug naar 900 Mhz.
Maar nu heb ik het volgende ontdekt wanneer ik de machine tussen de 166 en 172 Mhz laat draaien gaat het goed en heb ik geen problemen.
Ga ik daarboven dan heb ik last van pauzes van ongeveer een seconde of 2 a 3 voor ik weer iets kan doen.
Het gekke is dat seti (2:30 per wu) enzovoorts allemaal wel stabiel draaien, maar toch komen steeds die pauzes terug.
Iemand enig idee waar het in kan zitten en wat ik moet doen :)

Verwijderd

VCore en VRam hoger zetten..?

Woeps,
dit zit eigelijk ook in het verkeerde deel van het forum.

Hoort in Die Hard Overclocking & Cooling. ;)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 01:38 ]

Verwijderd

PMG --> DOC

Verwijderd

Memory timings een fractie omlaag gooien? Dat hangen van de pc heb ik ook een tijd gehad.. Tot een 160GB schijf opeens niet meer wilde booten.. Finaal naar de knoppen.. Ik twijfel nog steeds of het nou door het overklokken kwam.. :-/

Verwijderd

kan best powerpulse... als je mobo oc'ed gaan alles ook harder bv. je pci, agp en ide snelheden. Kan best dat dat je hd naar de knoppen heeft gehaald...

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-02 19:28

Exigence

dnkroz

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 11:36:
kan best powerpulse... als je mobo oc'ed gaan alles ook harder bv. je pci, agp en ide snelheden. Kan best dat dat je hd naar de knoppen heeft gehaald...
* Exigence vraagt zich af of mensen wel eens van locked PCI en AGP snelheden hebben gehoord O-)

• rschwartnld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11-2025

rschwartnld

pensioen bereikt

Topicstarter
Ja ik heb die pci en agp locked op 66 staan dus daar kan het niet aan liggen B) .
Ik ga nu proberen of het helpt als ik de timings wat ruimer zet, en of verhoging van voltage effect heeft :).

[ Voor 74% gewijzigd door rschwartnld op 03-10-2003 13:14 ]

Verwijderd

Ja uerhmm heren ik stam nog uit de tijd dat je oc dude was met een celly 1ghz op 1.6ghz op een anus tusl2-c mobotje met SDRAM :P.... maar goed nieuwe setup komt er dus aan :).
Tja verder weet ik geen oplossing voor je rschwartnld (wat a name damn..:P ). Tis ook niet je voeding anders had je het al lang gemerkt.

Verwijderd

offtopic:
RnoldSchwartzeneggerNederland ?? ;)

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

mja zoiets heb je vaak met 'n netwerkkaart dat 'n irq conflict heeft of dat pci gewon te hoog staat ingesteld... heb t zelf ook wel es gehad dat me sys dan ff ging... en je hoort et wel es vaker.

verder is het gewoon een kwestie van ff dingetjes trug zetten (teste) en kijken wanneer die weer goed werkt, en dan weet je waar het aan ligt en dan kan je het laten staan (en/of bv nieuwe mem kope > afweging).
Pagina: 1