Goede CPU koeler met maximale hoogte

Pagina: 1
Acties:

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-02 12:05
Hoi,

Ik zit met een probleempje. Ik heb een AOpen H340A behuizing (http://www.aopen.nl/products/housing/h340-series.htm). Dit kastje heeft een hoogte van 95 mm.

Nu wil ik binnenkort de processor upgraden van een duron 600 (met herriemakende fan) naar een Athlon XP Tbred model. De PC komt voornamelijk in de woonkamer te staan en moet dus geen / zo min mogelijk geluid maken.

Ik heb veel gezocht en gelezen, maar de meeste goede stille koelers zijn gewoon te hoog voor mijn behuizing. Ik zat aan een Zalman CNPS6000 AlCu te denken, maar daar moet die fan boven hangen en dat gaat ook niet passen natuurlijk...

Iemand een idee???

Verwijderd

ThermalTake orbje? :+

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Sibak had een paar orbs die prolly ook wel passen
hier liep nog neit zo lang geleden een topic over op Casejunkies.com
zal et wel ff opzoeken, ik heb daar namelijk een lijst met lage fans gepost

edit:
http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=3697
daar dus

[ Voor 16% gewijzigd door McKaamos op 03-10-2003 06:47 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zie het probleem niet. 95mm is niet zo gek laag, sterker nog, je kunt bijna elke cpu cooler gebruiken. Het enige wat niet past is idd zo's Zalman maar die zijn toch niet goed. Zoals een Thermalright SLK-947-U met 92mm Papst, dat koelt goed en stil. 45mm is de hoogte v/d cooler + 25mm voor de fan = 70mm :)

[ Voor 16% gewijzigd door kutkip op 03-10-2003 08:22 ]

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-02 09:42

Mex

kutkip schreef op 03 October 2003 @ 08:20:
Ik zie het probleem niet. 95mm is niet zo gek laag, sterker nog, je kunt bijna elke cpu cooler gebruiken. Het enige wat niet past is idd zo's Zalman maar die zijn toch niet goed. Zoals een Thermalright SLK-947-U met 92mm Papst, dat koelt goed en stil. 45mm is de hoogte v/d cooler + 25mm voor de fan = 70mm :)
De totale hoogte van het kastje is 95mm, dus bij die 70mm van jou komt nog een stukje mobo, stukje lucht, stukje backplane, nog een stukje lucht, en dan nog een stukje behuizing van de kast :) Zo blijft er dus nog maar weinig ruimte over, een koeler die zowat tegen de behuizing aan zit zal zn werk uiteraard niet fatsoenlijk meer kunnen doen. Wat je kan overwegen is het fannetje er af te halen, en deze aan de zijkant van de koeler te plaatsen. (dmv een zelf te bedenken constructie)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb ook met desktopkasten(Enlight EN7180) gewerkt en ik heb 1u hoge koeler gebruikt. Was een keurige oplossing maar alleen de koeler gaat tot 1800 mhz dus ik heb een Amd duron 1300 gebruikt. Maar kies geen te hoge want dan gaat die koeler ongelovelijk herrie maken. Ik dacht ik zet eerst gewoon standaard koeler erop die rond de 4500 toeren draaien maar een herrie als ik de kast dicht had. Toen heb ik dus 1u hoge koelers besteld en dat ging perfect en die draaide ook op 4500.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-02 12:05
Waar zijn er 1U koelers te koop ???

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
EdwinB schreef op 03 October 2003 @ 09:52:
Waar zijn er 1U koelers te koop ???
die wil je niet, die maken over het algemeen verschrikkelijk veel herrie.
maar als je dat niet zo'n probleem vindt kan je bij iedere grote pc winkel/i-net shop wel terecht.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier nog een Spire liggen met 1u hoogte. Type 5R057B3 for AMD. het zijn de Racksper van Spire. Die dingen worden gigantisch warm maar ze blijven wel stabiel. Voor de rest is het prima koelertje. ik kan er eventueel nog een aantal krijgen. Ze zijn geloof ik zo rond de 12.50 euro.

Kijk even voor spec hier:
http://www.spire.nl/asp/fcc.asp?ProdID=41

Ik heb die koelers gebruikt in een project met 23 computer en tot nu toe geen uitval en zijn lekker stil.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Die 6000Cu koeler van zalman zal wel passen als de fan tegen de zijkant aanzet. Mocht die fan niet passen dan gebruik je een 80mm fannetje maar het koelt iig genoeg (zelf getest :P)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• dCY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-01 13:16

dCY

Zalman 7000Cu

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-02 12:59
de Spire Whisperrock IV is volgens hun site 70mm hoog (69mm om precies te zijn)

en anders haal je de fingerguard eraf, maak je een gat in de bovenkant en zet je daar de fingerguard op?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

zoals ik al eerder postte (in een link) , Sibak heeft zijwaardse orb coolers.
ik denk dat dat de beste oplossing is.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Ok dat is waar. Ik dacht dat dat de hoogte was die je kon gebruiken. Ik heb wat cpu coolertjes voor je gezocht die misschien wel kunnen:

Lage koelers: Vele, o.a. Alpha FC-PAL15, Bitspower NP13D, Bitspower NP15S, Bitspower NP18MCS, Thermal Integration TI-V77L

Koelers met fans horizontaal: Alpha PEP66, Just Cooler P-5500, Microplex Silent Twin, Sibak Tech AC-01-625B, TS Heatronics Zen CPU Radiator

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-01 16:07
uhm, koop gwoon een artic super silent copper pro !! SUPER STIL niet te hoog. Ik draai mijn cpu (amd 2000+) op 43 graden idle en 48 stressed. Minimale geluidproductie is 11 DB :D

veel suc6 verder ;)

Verwijderd

Killerhond schreef op 03 October 2003 @ 19:21:
uhm, koop gwoon een artic super silent copper pro !! SUPER STIL niet te hoog. Ik draai mijn cpu (amd 2000+) op 43 graden idle en 48 stressed. Minimale geluidproductie is 11 DB :D

veel suc6 verder ;)
zelfde hier zonder koper :) 50C idle, 56 stressed zonder casefans en heerlijk stil :D'
cpu= AthlonXP 1700+@2000+ 1,6v vcore

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2003 19:53 ]

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Verwijderd schreef op 03 oktober 2003 @ 19:53:
[...]

zelfde hier zonder koper :) 50C idle, 56 stressed zonder casefans en heerlijk stil :D'
cpu= AthlonXP 1700+@2000+ 1,6v vcore
Lekker stil o k!
Maar om nou te spreken van koeling.
Meer voorkomen van oververhitting, toch?

Niet kwaad bedoelt maar 56 graden vind ik gruwelijk heet.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Even nog een tip als je een koeler wilt uitzoeken: Bekijk even hoe de koeler op het bordje komt.. Die aopen kastjes hebben namelijk een 80mm fan in de zijkant bij de voeding zitten. Als je cpu daar vlakbij zit is het misschien wel makkelijk dat die fan ook de lucht door je koeler blaast :)

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 21:15
in de pc (dell, laag kloteding :P ) van mn stiefpa zit ook zo een zijwaardse cooler, weet t merk zo ff niet.. maar die zijn hierboven ook al genoemd.. dus ik zou daar ff naar kijken :P

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ga eens bij een winkel zoeken naar AOpen koelers, die worden zo gemaak met die koeler op de zijnkant.
Pagina: 1