missing operating system XP

Pagina: 1
Acties:

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-05 10:12

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik probeerde met Ghost een backup te maken van mijn C schijf. Ik volgde de stappen van het proces en hij moest opnieuw opstarten om een backup te maken.

Nu heb ik opnieuw opgestart en krijg ik de melding missing operating system. Ik kan ook niet van de windows CD booten want dan geeft ie een blue screen met de melding dat chkdsk moet doen. Ik kan dat niet met een win98 bootdsk doen..

Ik heb norton ghost 2002 v7.0 gebruikt. Op dit moment kan ik dus op geen enkele manier mijn harde schijf benaderen. Alle partities zijn NTFS en ik kan wel met een win98 de pc opstarten maar dan kan ik niet de c,d,e,f enz... bekijken.

[ Voor 25% gewijzigd door Maverick2001 op 03-10-2003 02:28 ]

Pura Vida

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Boot dan even met een bootflop van www.ntfs.com
Draai dan eerst een chkdsk en probeer daarna van CD te booten.

Als je van cd geboot bent ga je naar de recovery console en draai je 'fixboot en fixmbr'

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-05 21:53

Swerfer

Hmm...

Als ik het goed begrijp heb je een ghost image teruggeplaatst? Als je alles hebt geprobeert, maar niets werkt, dan moet je starten van je XP cd en je XP laten repareren.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
nee ik was bezig om een ghost image te maken. En toen moest ik opnieuw opstarten te beginnen. Op dat moment kon ik niet meer in windows komen. ALs ik opstart vanaf de windowsXP dan krijg ik een blue screen.

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
momania schreef op 03 oktober 2003 @ 09:18:
Boot dan even met een bootflop van www.ntfs.com
Draai dan eerst een chkdsk en probeer daarna van CD te booten.

Als je van cd geboot bent ga je naar de recovery console en draai je 'fixboot en fixmbr'
Ik zie op ntfs.com nog al wat mogelijkheden staan. Ik ben ontzettend bang om de data te verliezen die ik in de verschillende partities heb. Vandaar dat ik even heel voorzichtig ben en nog wat meer uitleg van je vraag.

Pura Vida

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-05 16:54
Is je partitie nog wel actief?
(is er uberhaubt nog een partitie? En is deze nog in een bekend formaat geformateerd?)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Kijk anders even in de OM FAQ/Beleid voor tooltjes mbt partities.
Kijk dan eerst of je partities nog wel bestaan en of je ze eventueel kan herstellen.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Volgens het maxtor tooltje power max is de partitie informatie nog aanwezig. Weten jullie een volgende stap hoe ik windows kan herstellen zonder de XP cd...

Pura Vida

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Kan iemand mij een stappenplan geven hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?

Pura Vida

• datkanveelbeter
  • Laatst online: 24-04 11:48
Het is mij niet helemaal duidelijk. Hoe ver was je met ghosten?
Wat heb je geghost?(c:,d:) Hoe heb je geghost? Met een opstartflop of via XP?
Waar heb je image naartoe gezet (als je teminste zo ver was).
Graag iets meer info.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
ik was nog maar net begonnen met ghosten. Ik had opdracht gegeven een ghost te maken van de C: partitie. Had inderdaad een opstart diskette gemaakt en zou het via die diskette doen.

Er was nog geen image aangemaakt.

Pura Vida

• datkanveelbeter
  • Laatst online: 24-04 11:48
het blijft me toch allemaal te vaag. Ik probeer het zelf wel ef.

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik zal het nogmaals proberen toe-te-lichten. Ik heb allereerst een bootdisk gemaakt in ghost. Die bootdisk wil hij trouwens helemaal niet laden. Misschien komt het doordat ik voor PC dos heb gekozen ipv MS-dos.

Toen heb ik opdracht gegeven een een ghost file te maken van C: op een andere harde schijf. Ik kreeg toen de opdracht te rebooten en vanaf dat moment kreeg ik de melding missing operating system. Op het moment dat ik wil opstarten met een windows CD kom ik na een tijdje bij een blue screen met de melding: stop: 000000x7b (0xC0000034....

Ik heb ook op die foutmelding gezocht bij deja, microsoft en tweakers. maar er is zo'n wirwar aan antwoorden dat je daar op zich ook niet heel erg veel kan uithalen.

Pura Vida

• Twynn
Maverick2001 schreef op 03 October 2003 @ 13:09:
Ik zal het nogmaals proberen toe-te-lichten. Ik heb allereerst een bootdisk gemaakt in ghost. Die bootdisk wil hij trouwens helemaal niet laden. Misschien komt het doordat ik voor PC dos heb gekozen ipv MS-dos.
PC Dos of gewoom MS Dos maakt niet zoveel verschil.. Het moet beiden werken :)

Maar als ik dit nog eens goed lees dan vrees ik iets anders..
Ghost geeft namelijk na het maken van een image geen melding voor een reboot. Dat doet hij alleen na het terugzetten van een image.
Verder veranderd er ook niks aan de structuur van de schijf en de partities bij het maken van in image.

Weet je niet heel zeker dat je een image hebt teruggezet o.i.d.?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Twynn schreef op 03 October 2003 @ 14:26:
[...]
Maar als ik dit nog eens goed lees dan vrees ik iets anders..
Ghost geeft namelijk na het maken van een image geen melding voor een reboot. Dat doet hij alleen na het terugzetten van een image.
Verder veranderd er ook niks aan de structuur van de schijf en de partities bij het maken van in image.

Weet je niet heel zeker dat je een image hebt teruggezet o.i.d.?
Een lege image over de XP-install heen zou inderdaad een hoop verklaren.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Nogmaals ik had nog geen image gemaakt dat ging ik doen en toen moest rebooten volgens ghost. Dat was het begin van het maken van een image. Misschien heb ik inderdaad iets fout gedaan. Maar weten jullie een manier om de schijf alsnog weer te benaderen...?

Pura Vida

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Maverick2001 schreef op 03 October 2003 @ 12:43:
Kan iemand mij een stappenplan geven hoe ik dit probleem zou kunnen oplossen?
1. Boot via een Win98 bootdiskette (www.bootdisk.com).
2. Start Fdisk
3. Maak de partitie met WinXP weer actief.
4. Eventueel opstarten via de WinXP cd en je masterbootrecord repareren.

En klaar!

Ik heb hetzelfde gehad als jij, maar het was zo opgelost, dus geen stress ;)

Toen Ghost maar snel opgeruimd!

edit:
Ik kan me nog herinneren dat Ghost zelf een partitie van zo'n 8mb aanmaakt en deze actief maakt. Maar vastloopt bij het starten van het maken van de image en dit blijft doen bij opnieuw opstarten.

[ Voor 26% gewijzigd door Techlek op 03-10-2003 14:41 ]

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Techlek schreef op 03 October 2003 @ 14:35:
[...]

1. Boot via een Win98 bootdiskette (www.bootdisk.com).
2. Start Fdisk
3. Maak de partitie met WinXP weer actief.
4. Eventueel opstarten via de WinXP cd en je masterbootrecord repareren.

En klaar!

Ik heb hetzelfde gehad als jij, maar het was zo opgelost, dus geen stress ;)

Toen Ghost maar snel opgeruimd!

edit:
Ik kan me nog herinneren dat Ghost zelf een partitie van zo'n 8mb aanmaakt en deze actief maakt. Maar vastloopt bij het starten van het maken van de image en dit blijft doen bij opnieuw opstarten.
Respect!!! Ongelooflijk gaaf... dit was het inderdaad. Ik ben sinds 3 uur vannacht op om dit probleem op te lossen! (klinkt triest is het ook wel). Was ongelooflijk bang dat alles verdwenen was.... Maar gelukkig werkt ie weer perfect. Ghost heb ik inmiddels verwijdert. Nogmaals _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Pura Vida

• Twynn
Hmm.. Was dat niet wat ik in mijn eerste post voorstelde ;)

• Techlek
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-05-2021

Techlek

Full Throttle

Maverick2001 schreef op 03 October 2003 @ 14:48:
[...]

Respect!!! Ongelooflijk gaaf... dit was het inderdaad. Ik ben sinds 3 uur vannacht op om dit probleem op te lossen! (klinkt triest is het ook wel). Was ongelooflijk bang dat alles verdwenen was.... Maar gelukkig werkt ie weer perfect. Ghost heb ik inmiddels verwijdert. Nogmaals _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Ja ik heb het zelf ook gehad, en toen was ik na een paar uur de knowledgebase van symantec toch ook aardig beu. :( . Maar eind goed al goed.

@Twynn: JA ;)

Hoeveel geld maakt jou gelukkig?

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Twynn schreef op 03 October 2003 @ 14:50:
Hmm.. Was dat niet wat ik in mijn eerste post voorstelde ;)
Als je dat op die manier bedoelde dan ook respect voor you.. Misschien was die andere post iets meer het gehalte van "leren lezen doe je zo" en dat heb ik na een lange klote nacht wel nodig. Maar nogmaals iedereen bedankt voor de hulp. Ik heb al mijn web-designs en andere werkzaamheden op die PC staan en ik kon het me niet veroorloven dat kwijt te raken. Vandaar mijn panische post. Thnx

Pura Vida

• Twynn
Maverick2001 schreef op 03 October 2003 @ 14:56:
Misschien was die andere post iets meer het gehalte van "leren lezen doe je zo" en dat heb ik na een lange klote nacht wel nodig. Maar nogmaals iedereen bedankt voor de hulp.
Kan ik begrijpen inderdaad :)
Ik heb al mijn web-designs en andere werkzaamheden op die PC staan en ik kon het me niet veroorloven dat kwijt te raken. Vandaar mijn panische post. Thnx
Nog een tipje dan : Ik zou eerst eens beginnen met backuppen.. (naar cd ofzo).
Ghost is inderdaad wel makkelijk als je je os om zeep helpt, maar het is geen backup in het geval je schijf crasht.. Iets wat helaas toch vaker gebeurt :)

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-05 16:52

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Maverick2001 schreef op 03 oktober 2003 @ 14:56:
[...]
al mijn <troep> op die PC staan en ik kon het me niet veroorloven dat kwijt te raken.
Backup :? 8)7 |:(
Vandaar mijn panische post. Thnx
* Freee!! DON'T PANIC

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Maverick2001

Maverick2001

Never look back

Topicstarter
Ik kan iedereen geruststellen ik heb inmiddels al 3 dvdtjes met de balangrijkste dingen gebrand zodat ik in het vervolg me geen zorgen hoef te maken...

Pura Vida

Pagina: 1