Geachte tweakers ,
Een paar maanden geleden had ik een brief binnengekregen van speedlinq dat mij nog steeds dwars zit.
In de brief staat het volgende ;
===
Geachte heer .... ,
Bij routine controle van het bandbreedteverbruik hebben wij geconstateerd dat u in de afgelopen 2 maanden over de Fair Use limiet (?) bent heengegaan.
U heeft een fast abonnement.
Speedlinq hanteert als Fair Use datalimiet voor het Fast abonnement 25 Gb per maand
. Ter vergelijking , XS4ALL geeft u 6gb op een vergelijkbaar abbonnement.(die 6gb klopt voor geen kanten als ik andere threads bekijk)
etc etc etc ...
===
Nu lees ik op de speedlinq website het volgende ;
Fair Use Policy
Speedlinq hanteert net als alle Internet Service Providers een Fair Use Policy.
Deze is verwoord in artikel 9.8 van de Algemene Voorwaarden. Hierin wordt bepaald dat bij voortdurende overschrijding van de fair use limiet de kosten hiervan op de abonnee kunnen worden verhaald.
Een Speedlinq abonnee mag onbeperkt van internet gebruik maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt (fair use). Indien Speedlinq constateert dat de abonnee buitenproportioneel veel dataverkeer genereert, wordt contact met de abonnee opgenomen.
Speedlinq hanteert dus geen maandelijkse limiet.
Met een abonnee wordt alleen contact opgenomen in geval van structureel buitenproportioneel gebruik.
Nu is mijn vraag , wat is hier aan de hand ??. Zelf geven ze aan dat ze een FUP gebruiken en ook een zogenaamde Fair Use limiet van 25 gig per maand ?
Alvast bedankt ,
MJ
Een paar maanden geleden had ik een brief binnengekregen van speedlinq dat mij nog steeds dwars zit.
In de brief staat het volgende ;
===
Geachte heer .... ,
Bij routine controle van het bandbreedteverbruik hebben wij geconstateerd dat u in de afgelopen 2 maanden over de Fair Use limiet (?) bent heengegaan.
U heeft een fast abonnement.
etc etc etc ...
===
Nu lees ik op de speedlinq website het volgende ;
Fair Use Policy
Speedlinq hanteert net als alle Internet Service Providers een Fair Use Policy.
Deze is verwoord in artikel 9.8 van de Algemene Voorwaarden. Hierin wordt bepaald dat bij voortdurende overschrijding van de fair use limiet de kosten hiervan op de abonnee kunnen worden verhaald.
Een Speedlinq abonnee mag onbeperkt van internet gebruik maken, mits dit binnen een redelijke hoeveelheid dataverkeer gebeurt (fair use). Indien Speedlinq constateert dat de abonnee buitenproportioneel veel dataverkeer genereert, wordt contact met de abonnee opgenomen.
Nu is mijn vraag , wat is hier aan de hand ??. Zelf geven ze aan dat ze een FUP gebruiken en ook een zogenaamde Fair Use limiet van 25 gig per maand ?
Alvast bedankt ,
MJ