Toon posts:

Access Point (Firmware)

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een AP gekocht,na het installeren van een FirmWare deed deze het niet meer, mijn vraag hoe krijg ik de Firmware er weer af.

Specs: Sweex access point

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Oude firmware er weer overheen flashen als dat nog lukt...
Als je geen backup van je oude firmware hebt gemaakt...FOEI!!!

Maar goed, dan kun je altijd nog proberen garantie te claimen.
1 vraag trouwens...waarom heb je je firmware geflashed?
Had je problemen, of was het vanwege een betere functionaliteit?!?

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de oude firmware dan vinden???

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

op de site van de fabrikant.

maar probeer eerst eens om die nieuwe firmware er nog eens op te zetten....
als dat niet lukt, zal een oude firmware ook niet lukken..

heb je trouwens na het flashen de router wel gereset?? bij sommige routers moet dat na het flashen.
of even de stekker er een paar minuten eruit te halen.

• Brede P
Offtopic:
Sorry voor de slowposting...

Ontopic:
Zoals ik al zei, maar een backup van je huidige firmware voor je gaat flashen, juist voor dit soort gevallen. Kijk ff bij Sweex of je daar de oude firmware nog te downloaden valt...
Probeer eventueel je nieuwe nog een keertje, misschien is er iets mis gegaan de eerste keer. Als de oude niet meer te downloaden is, moet je kijken of je iemand kan vinden die dezelfde AP heeft, met de originele firmware er nog op.

Maar wat me nog steeds niet helemaal duidelijk is, waarom wou je je firmware upgraden?!?

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet wat Firmware was en ging t gewoon proberen.
Dat pakte dus niet zo goed uit maar wat is het eigenlijk een instellings bestand ofzo??

• Brede P
Auw, niet weten wat een firmware is, en dan maar gewoon op goed geluk proberen...
Beetje hetzelfde als niet weten wat cyankali is (als je het zo schrijft) en het dan maar even proeven om te kijken wat het doet...

Een firmware is inderdaad een stukje software wat op een chip is je product staat, waarin wordt beschreven hoe het apparaat moet functioneren.
Vergelijkbaar met het bios van een mainboard...

Tip: Ga gewoon terug naar je leverancier, vertel hem dat het ding niet werkt, en vraag om een nieuwe. Ga dan niet meer kloten met de firmware, en gebruik het ding gewoon waar het voor gemaakt is...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een mailtje gestuurd naar sweex of zij mij een bestandje van de firmware kunnen geven. fFies dat afw8ten dan zien we wel weer.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 23:04:
Ik heb vandaag een AP gekocht,na het installeren van een FirmWare deed deze het niet meer, mijn vraag hoe krijg ik de Firmware er weer af.

Specs: Sweex access point
waarom ging je flashen? wat wou je er mee bereiken?
Of was het zo`n bestantje wat als je het aanklikt ineens een update blijkt te zijn.
(al vaker tegen gekomen bij wifi spul, gelukkig altijd goed uitgepakt.)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 23:37:
ik heb een mailtje gestuurd naar sweex of zij mij een bestandje van de firmware kunnen geven. fFies dat afw8ten dan zien we wel weer.
dikke kans dat als de firmware nu niet meer goed is dat je niet eens meer terug kan naar de oude versie (eigen ervaring)

naja, zoiets doe je dan ook maar een keer he ;)

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
jha ik ga er gewoon mee terug en vraag om een nieuwe verzin er wel iets op in ieder geval bedankt

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:52

slaay

Natuurbeleven.com

De garantie vervalt wanneer je zelf een nieuwe firmware erop zet! Vooral als je niet eens weet wat een firmware is.
Het is een ander verhaal als de fabrikant je adviseert om de firmware te upgraden ivm problemen.

Volgende keer eerst nadenken voor je wat doet!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

slaay schreef op 08 oktober 2003 @ 16:18:
De garantie vervalt wanneer je zelf een nieuwe firmware erop zet! Vooral als je niet eens weet wat een firmware is.
Spannend ..... garantie vervalt als je niet weet wat firmware is? Waar lees je dat? Waarom denk je dat fabrikanten nieuwe firmware uitbrengen? In de hoop dat mensen dit installeren, zodat ze geen garantie meer hoeven te geven?

Ik geef toe: het is niet slim om ermee te spelen als je niet weet waar je mee bezig bent, maar dit antwoord slaat nergens op......

Verwijderd

Topicstarter
Nou zeker niet want ik krijg gewoon een nieuwe van de leverancier. Ze hebben hem uitvoerig getest en er bleek ook nog iets met het contact te zijn van de voeding. Ze hadden hem alleen niet meer op voorraad dus dat wordt ffies w8ten. Maar in iedergeval bedankt.

PS ik zal nu niet meer aan de firmware komen!

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 23:39

King

War. War never changes.

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 22:47:
PS ik zal nu niet meer aan de firmware komen!
Het is niet fout om je firmware te upgraden, maar je moet wel weten wat je aan het doen bent :)

Een nieuwe firmware wordt niet voor niets uitgebracht, het is namelijk ook bedoeld om je apparaat beter te laten functioneren. Dus als je toch je firmware wilt upgraden moet je je eerst gewoon even verdiepen in de materie ;)

Verwijderd

Topicstarter
En natuurlijk zit er ook nog een eind aan dit verhaal over een accespoint, na de nieuwe accp te hebben gekregen, moest deze ook na 1 week weer terug naar de verkoper omdat het accp niet werdt herkent door windows. Na een test zou het bedrijf mij bellen voor een verdere oplossing.
Na 1,5 week gewacht te hebben op een telefoontje, was mijn geduld op en ging ik naar de bedrijf toe wat mij die troep heeft aangesmeerd.
Na lang wikken en wegen kreeg ik dan eindelijk een formliertje om mijn nieuwe accp op te halen, yess zijn we daar weer vanaf.
Loop ik naar de afhaalbalie lever netjes mijn formuliertjes in, krijg ik een ADSL modem??????DIE MOETEN WE NIET!!!!!!!!!!!!!!!! TERUG DIE ZOOI!!!
Gelukkig kon ik na zo'n 2 uur weg met een betere versie (duurder) van de sweex accespoint.

Verwijderd

Mja, dit gaat niet echt meer ergens heen.

Moraal van 't verhaal: weten wat je doet voordat je het doet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.