Toon posts:

Weer zo'n A7V probleem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey!!

Ik heb er hier al veel over gelezen. Explorer fouten, hangers, problemen met de mediaspeler.....tja...ik heb dus ook zo'n A7V moederbord. Zal gelijk even de configuratie geven:
TB 900MHz, 256 MB, 30G IBM Deskstar, Asus V7700, A7V moederbord, Terratec Xfire, A901HT 19", Plextor 12x10x32 en een 100 Mbit netwerkkaartje. Geheel standaard.

Ik heb dus ook die problemen. Ik gebruik de Via 4.25 drivers, bios 1004d en de laatste promise drivers.

Wat kan ik nou het beste doen?? Ik word schijtziek van een vastlopende PC en die verdomde explorer fouten...
Toch maar omruilen voor een Abit MB??

Zijn er tweakers met dezelfde problemen die het opgelost hebben gekregen? Zo ja...hoe heb je dat gedaan?

Alvast bedankt voor de hulp!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ik heb ook problemen gehad. Eerst door een slecht/instabiele A7V. Na omruilen van dat bord, waren een boel problemen opgelost. Nog niet allemaal; win98 draaide wel goed, maar w2k wilde nog wel eens vastdraaien. Sinds ik bios beta 1005 erop heb staan, heb ik nog geen enkele crash gehad..... Ik juich nog niet, maar het geeft wel goede hoop. Ik kan helaas de multiplier in 1005e nog niet gebruiken :( ..... mja.... gelukkig zitten er een pleur jumpers en dipswitches op *D
Nog iets trouwens... ik heb m'n processor sinds die 1005 ook niet meer overgeklokt..... ik wacht tot een werkend bios komt met sofwarematig overklokken.... Uiteraard kan dit ook een oplossing zijn van mijn probleem.....

• powerman
  • Laatst online: 30-08 13:09
jah ik heb er ook problemen met muh a7v freezes startup problemen

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

tja als je niet met een pc kan werken, kan je beter intel nemen

Verwijderd

Ja dat wil ik ook ff weten..
Ik ben ongeveeer een week bezig geweest met dat %#@ moederbord, en nu draait het 'enigzins' stabiel..

maar ik heb dus ook last van spontane hangers onder w98/win2k.. (inderdaad met mediaplayer en als ik aan het i-netten ben)
+ ik moet m'n hds op de onboard ide aansluiten want als ik ze op de promise controller aansluit kom ik niet hoger dan 1mb/s

ik overweeg al om hem om te ruilen voor een msi pro2(a) bord deze week.

• powerman
  • Laatst online: 30-08 13:09
Op zondag 03 december 2000 20:33 schreef Randy het volgende:
tja als je niet met een pc kan werken, kan je beter intel nemen
wat is dat nou weer voor een onzin idioot

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• Helldesker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 20:17
Okay ik wil nog wel een poging wagen, ondanks dat ik het voor een deel wel met Randy eens ben. Zet de via 4.24 drivers erop. ( zijn stabieler.) Vertel effe je biosinstellingen. Vertel even waar welke kaart zit in je mobo ( welk PCI slot.) Laat je PC eens booten vanaf de ATA 66 ipv de ATA 100 ( zet de promise uit.)

Verwijderd

ik kwam van de hcc terug met zo'n board. echt een ramp (rare dingen enzo, winme niet kunnen installeren etc etc etc) Boardje gelijk retour gestuurd (incl cpu btw) heb nu een abit kt7-raid + V7700(64mb) + sblive + nic + 2x 128MB/PC133 = NoProbs@all :)

Verwijderd

helldesker die via 4.24 drivers zijn helemaal niet stabieler..

de 4.25 drivers zijn juist stabieler

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04-2025
Probeer je geheugen ipv 133 mhz op 100 mhz te laten draaien. Kijken wat je pc dan doet.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Op maandag 04 december 2000 15:01 schreef Pulsar_ het volgende:
helldesker die via 4.24 drivers zijn helemaal niet stabieler..

de 4.25 drivers zijn juist stabieler
Alleen als je de drivers van een paar dagen oud hebt. Zie --> tweakers. Zoals zaterdag al in onze meuktracker te lezen was, heeft VIA een paar dagen geleden officieel de 4.25a 4-1 drivers gereleased. Voor VIA Hardware was dit de reden om uit te testen welke drivers nou het snelste zijn. In de resulterende grafieken is te zien dat het er in ieder geval niet slechter op is geworden, maar dat er haast geen verschillen op te merken zijn tussen versie 4.24 en 4.25.

Behalve de snelheid is bij nieuwe drivers ook altijd de stabiliteit/compabiliteit een punt van bespreking. Hierover heeft VIA Hardware te zeggen dat 4.25 een hoop problemen oplost.

• D-RiSe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

'k heb meteen 4.25 geinst.... sindsdien nooit meer vastgelopen.... :)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• stealth
  • Laatst online: 31-08 11:46
Geheugen en goede bios-instellingen, 1003 of 1004 of 1005 werkt allemaal perfect.
Hat eerst TYI geheugen, veel blauwe 0E schermen, geheugen dus. Kingston erin en rockstable, geen blauw schermpje gezien de afgelopen maand.

PS via 4.24 met 4.04e agp driver

Asus A7V -=- Athlon 900@1200 - 2,2V

• ezwizard
  • Laatst online: 12-05 15:20
D-RiSe, wat was jouw probleem dan precies, want ik hoop dat dat hetzelfde probleem is wat ik ook had, want dan installeer ik die drivers METEEN!!!

Iets met vastlopers ofzo zei je?

• Iejoor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:58
Eej Stealth had jij ook al probs met dat T.Y.1 geheugen.. Ik heb hem teruggebracht naar de winkel en daar hebben ze alles getest (hij begon opeens te chrashen (veeel)) en het geheugen was ook gaar...

• Stephan Oudmaijer
  • Laatst online: 16-08-2023
Op zondag 03 december 2000 20:11 schreef CaNNiBaL het volgende:
Hey!!

Ik heb er hier al veel over gelezen. Explorer fouten, hangers, problemen met de mediaspeler.....tja...ik heb dus ook zo'n A7V moederbord. Zal gelijk even de configuratie geven:
TB 900MHz, 256 MB, 30G IBM Deskstar, Asus V7700, A7V moederbord, Terratec Xfire, A901HT 19", Plextor 12x10x32 en een 100 Mbit netwerkkaartje. Geheel standaard.

Ik heb dus ook die problemen. Ik gebruik de Via 4.25 drivers, bios 1004d en de laatste promise drivers.

Wat kan ik nou het beste doen?? Ik word schijtziek van een vastlopende PC en die verdomde explorer fouten...
Toch maar omruilen voor een Abit MB??

Zijn er tweakers met dezelfde problemen die het opgelost hebben gekregen? Zo ja...hoe heb je dat gedaan?

Alvast bedankt voor de hulp!
keb hier een athlon 850 op een a7v, asus v7100, sblive, 96 mb pc-100. IBM deskstar 20 gb ding. 3Com 905c-tx ethernet kaart, 1 fikker, 1 cdrom 40x.

alles loopt prima op windows 98 se. Nog nooit gezeik gehad met het systeem. Misschien staan je geheugen instellingen te hoog ingesteld.

Ik had eerst een abit kt7-raid die heb ik omgeruild voor de a7v omdat die abit plank zwaar brak liep! ook was me amd cpu kapot. Vet instabiel. Alles omgeruild... nu loopt alles toppie.

Me andere systeem een athlon 900 / abit kt7raid / etc etc loopt toppie op win2k maar win98 was drama.

hopelijk heb je er wat an

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

stel in je bios ff alles wat lager in, dus 100Mhz ipv 133. normal ipv optimal. cas 3 ipv cas2, en ga zo maar door,

installeer windows ofzo dan op de ata-66poort, installeer daarna direct de via 4-in-1, (alle versiers werken bij mij)
en ook de ata-100 controllerj
hierna kan je verder gaan met alle drivers installeren.
nadat je al je drivers heb geinst je pc uitdoen en daarna aansluiten aan je ata-100.
en kijk dan es ff of ie het doet

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

hmm ik las net je specificaties,
mogelijk probleemveroorzakers:
asus 7700, 100Mbit NIC en je terratec ding,

ik zou zeggen: gewoon standaard s3 proberen,
ff geen nic, (ok dan kan je ff niet meer internetten) en een sb64 (nooit problemen) proberen,

als ie het dan stabiel doet,

stuk voor stuk die onderdelen vervangen met je eigen spul. (wel goed testen voordat je iets vervangt) en zodra je een fout tegenkom, is de kans groot dat het komt door het laatstgeplaatste onderdeel

maar als ik jou was zou ik die asus houden ipv een abit nemen
ik ben er zelf heel tevree mee

Verwijderd

Wat voor voeding heb je? (neem een goeie 300watt als het niet is! want veel kutvoedingen zijn gewoon gaar!

wat voor temp is je cpu? als het te hoog is kan het daar aan liggen

wat voor gehuegen heb je?
probeer eens andere geheugen

laat iemand je bios checken... die er verstand van heeft.

ben net wakker dus kan effe niet geod denken!

owja!~ als het je echt niet lukt dan moetje maar naar intel gaan
tja.....

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ohw ja als je naar intel ga overstappen en je hebt een blauwe Tb900, verkoop die dan maar aan mij >:)

Verwijderd

Of aan mij
ik kan het wel goed gebruiken
ik bied er meer voor :D
Pagina: 1