Toon posts:

[VB/ActiveX] Parameters doorgeven *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

ik ben momenteel een beetje aan het rommelen met ActiveX controls is VB6. Nou is het misschien wel een stomme vraag, maar ik kon nergens (GoT, Google, ect) een antwoord vinden;

Ik wil graag een ActiveX control maken en daarin wil ik bijvoorbeeld een textbox plaatsen die, zogauw hij veranderd, de wijzigingen opslaat. hiervoor zijn natuurlijk simpele oplossingen te vinden. Maar ik zit met het verwerkingsprobleem, ik weet namelijk niet hoe ik aan het desbetreffende control kan doorgeven dat hij naar bestand X moet schrijven.

Met andere woorden, hoe kan ik gegevens doorsturen (dynamisch) naar het control, die het control weer kan opvragen?

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Topictitle even 20 keer verduidelijk zodat ie je probleem wel omschrijft :P

Verder ben je op zoek naar methods, en als daarop zoekt bij Google krijg je stapels nuttige links :)

Professionele website nodig?

Verwijderd

Imo is een van de voordelen van ActiveX Controls dat ze een stuk herbruikbaarheid opleveren. Zo gebruiken we in ons huidige project een datum control en een bedrag control.

Er zijn diverse methoden om je code wat "generieker" te maken.

1. Laat je code na het wijzigen van de textbox een Event raisen. Vang dat Event af in de code die het form aanstuurt en schrijf daar de wijzigingen weg.

2. Zet met behulp van een Property de locatie waar wijzigingen moeten worden weggeschreven op je control en laat je control het feitelijke wegschrijven doen